گوگل: تجربه کاربری یک سیستم رتبه بندی نیست، اما یک سیگنال رتبه بندی است

سیستم‌های رتبه بندی اصلی گوگل برای صفحاتی که تجربه کاربری خوبی دارند، ارزش بالاتری نسبت به دیگر صفحات قائل می‌شوند.

دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، امروز صبح گفت: تجربه کاربری گوگل هرگز یک “سیستم” رتبه بندی نبود، اما همچنان به عنوان یک “سیگنال” رتبه بندی در نظر گرفته می‌شود. گوگل تاکید کرد که صرفاً حذف تجربه کاربری به عنوان یک سیستم رتبه بندی، به این معنی نیست که به صفحاتی که UX خوبی دارند پاداش نمی‌دهد.

چه چیزی تغییر کرد؟ یک هفته پیش، گوگل سیستم تجربه کاربری، سیستم سازگار با موبایل، سیستم سرعت صفحه و سیستم سایت امن را از صفحه سیستم‌های رتبه بندی خود حذف کرد.

شفاف سازی. امروز صبح، سالیوان یک پست طولانی در توییتر نوشت و گفت: «این فقط به این معنی است که این سیستم‌ها رتبه‌بندی نمی‌شوند، بلکه سیگنال‌هایی هستند که توسط سیستم‌های دیگر استفاده می‌شوند.» چرا گوگل این تغییر را انجام داد؟ او افزود: «ما سیستم‌هایی را که در واقع سیگنال بودند کنار گذاشتیم تا اگر مردم در آینده به آن صفحه مراجعه کردند (امیدوارم) گیج نشوند.

سالیوان گفت: “همانطور که راهنمای ما در مورد تجربه کاربری در جمله اول می‌گوید: سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی گوگل به دنبال پاداش دادن به محتوایی هستند که تجربه صفحه خوبی را ارائه می دهند.”

سیگنال نه سیستم! بنابراین گوگل اعلام کرد که به‌روزرسانی/سیستم تجربه کاربری هرگز یک «سیستم» نبوده، اما همچنان به عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی در نظر گرفته می‌شود. سالیوان گفت: «حذف آنها به این معنا نیست که ما دیگر جنبه‌های User Experience را در نظر نمی‌گیریم.

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ