آپدیت Page experience و یک بخش جدید در سرچ کنسول

در واقع این بخشی که اخیراً به پنل سرچ کنسول اضافه شده، به خاطر یکی از آپدیت‌های گوگل است که در ماه ژوئن 2021 شروع شد و تا اواخر آگوست نیز طول کشید. آپدیت Google page experience سعی می‌کند تا صفحه نتایج سرچ را بهینه‌تر و مفیدتر از قبل کند. اما چگونه؟ تا الان در صفحه نتایج، صفحاتی که مطالب غنی‌تر و آموزنده‌تر داشتند، در صدر نتایج به نمایش در می‌آمدند. با این آپدیت چند فاکتور دیگر برای در صدر نتایج بودن، به فاکتورهای قبلی اضافه شد. این چند فاکتور سرعت لود شدن، ثبات و عدم تغییر بخش‌های صفحات است.

گوگل با بررسی نکات مختلف به “تجربه صفحه” یا همان Page experience صفحات سایت شما نمره می‌دهد. با وارد شدن به سرچ کنسول می‌توانید عملکرد سایت خود را در این زمینه ببینید و در صورت نیاز عملکرد صفحات و URLهای خود را بهتر کنید. گوگل از عناصر زیر برای رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌کند.

  • Core Web vitals (هسته حیاتی گوگل)

سایت‌ها برای بالا بردن نمره و رتبه خود در page experience باید در سه بحث CLS, LCP و FDI رتبه خوب یا Good کسب کنند.

LCP= Largest Contentful Paint (به زمانی اشاره دارد که بزرگترین اِلِمان صفحه شما لود شود!)

CLS= Cumulative Layout Shift (به ثبات ظاهری سایت یا بهتر است بگوییم واکنش‌گرایی صحیح صفحه اشاره دارد.)

FID= First Input Delay (چه مدت زمان طول می‌کشد تا کاربر بتواند ارتباطی با صفحه سایتتان برقرار کرده و در مقابل پاسخی دریافت کند.)

  • Mobile usability

امروز همه برای وبگردی از تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند. پس این نکته که سایت شما باید به خوبی در همه تلفن‌های همراه به نمایش در بیاید، بسیار مهم است.

  • HTTPS

برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب، سایت حتماً باید توسط این پروتکل ایمن شده باشد. کاربران دوست ندارند که اطلاعاتشان دزدیده شود، پس https بودن سایت، یک ویژگی مثبت و خوب است.

چگونه به بخش page experience برویم؟

برای رفتن به بخش page experience باید به پنل سرچ کنسول سایت مراجعه کنید. سپس به دنبال بخش page experience بگردید و وارد آن شوید.

در صورتی که سایت شما از نرخ بازدید زیادی در ماه برخوردار باشد، شما با یک گزارش در مورد URLها و عملکرد آن‌ها مواجه خواهید شد. ولی اگر سایت شما ورودی بالایی ندارد، احتمالا هیچ گزارشی به نمایش در نخواهد آمد.

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ