آیا توضیحات متا تاثیری بر رتبه گرفتن سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل دارد؟

جان مولر در پاسخ به این سوال که “آیا استفاده از توضیحات متا تاثیری در کسب رتبه بالا در نتایج گوگل دارد؟”، گفت: این سوال خوبی است چون گوگل سایت‌ها را به استفاده از “توضیحات متای یونیک” تشویق می‌کند. این یعنی که توضیحات متا تاثیرگذار هستند اما آیا این تاثیرها مرتبط به رتبه بندی سایت‌ها در نتایج جستجو هستند؟

گوگل از توضیحات متا چه استفاده ای می‌کند؟

ابتدایی‌ترین کاربرد توضیحات متا برای گوگل، قرار دادن آن‌ها در زیر هر لینک در صفحه نتایج جستجو است. به عکس زیر توجه کنید!

در عکس بالا، توضیحات متا در کادرهای قرمز رنگ مشخص شده‌اند. گوگل از این توضیحات استفاده می‌کند تا نتایج کامل‌تری به کاربران خود ارائه کند. استفاده از توضیحات متای جذاب می‌تواند کاربران زیادی برای شما به ارمغان بیاورد.

به عبارت جستجو شده توجه کنید، “همکاری گوگل و تیک تاک”. کلمات کلیدی برای خواندن مقالات مرتبط به این موضوع، “گوگل و تیک تاک” هستند. حالا به توضیحات متا هر سایت دقت کنید. کلمات کلیدی به صورت بولد یا پررنگ در زیر هر لینک به نمایش درآمده‌اند.

این یعنی توضیحات متا به صورت مستقیم در رتبه بندی صفحه نتایج جستجوی گوگل تاثیرگذار نیستند، ولی وجود این بخش با استفاده از کلمات کلیدی در آن، می‌تواند به شما کمک کند که بیشتر دیده شوید.

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. اهمیت سئو داخلی ( On-page SEO ) برای بهیه سازی وب سایت شما - […] برسند. بعد از داشتن یک موضوع جذاب و URL مناسب، نوبت به توضیحات متا یا متا دیسکریپشن می‌رسد. توضیحات…
  2. اهمیت توضیحات متا (Meta Description) در سئو سایت - […] در سوئیس در یک لایو یک ساعته، به این موضوع اشاره کرد که توضیحات متا به صورت مستقیم در…

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ