آشنایی با انواع هدف های کاربران از جستجو در گوگل

در این مقاله قصد داریم به مقوله ی هدف کاربران از جستجو بپردازیم. اما اهمیت پرداختن به این موضوع چیست؟

نیت و یا هدف جستجو، چرایی پشت هر جستجو را عنوان می‌کند. به بیانی دیگر، هدف کاربر از جستجو نشان می‌دهد می‌خواهند از جستجو به چی چیزی برسند؟ صفحه خرید؟ وب‌سایتی مشخص؟ و یا مقالات؟

هدف کاربران و تاثیر آن در سئو

همانطور که می دانید، هدف سئو قرارگیری وب‌سایت در فهرست نتایج جستجو است. از طریق قرارگیری در جایگاه مناسب در این فهرست، وب‌سایت به صورت طبیعی و بدون نیاز به تبلیغات مورد بازدید قرار می گیرد ( به اصطلاح ترافیک طبیعی با خود به همراه می آورد). از این رو شناسایی اهداف کاربران کمک می‌کند تا صاحبان سایت ها به دنبال تولید و عرضه محتوا در آن مسیر قرار گیرند تا با جستجو در جایگاه بهتری در فهرست نتایج ظاهر شوند. این موضوع سبب می شود تا مشتریان بالقوه که خواهان خدمات و یا محصولات شما هستند به وبسایت شما دسترسی داشته باشند.

Search intent

همانطور که می دانید هدف گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر، پیدا کردن مرتبط ترین پاسخ برای سوال جستجو شده ی کاربر است.

وظیفه موتور جستجوی گوگل، سازماندهی اطلاعات موجود در دنیای اینترنت و در اختیار گذاشت آن برای کاربران است.

گوگل به وسیله الگوریتم‌های خود در تلاش است تا هر روز بهتر بتواند با شناسایی بهتر هدف کاربران و نیت آن ها در جستجو مطالب و اطلاعات مرتبط را در اختیار آنان قرار دهد.

4 هدف اصلی کاربران از جستجو در دنیای اینترنت

جستجو به منظور دریافت اطلاعات

معمولا، یکی از مهم ترین و اولین اهداف کاربران از جستجو در گوگل یافتن پاسخ برای سوالات خود و دریافت اطلاعات است

در این نوع جستجو، هدف کاربر دریافت اطلاعات است. روزانه هزاران نفر در دنیا در گوگل با هدف یافتن پاسخ خود در دنیای اینترنت جستجو می کنند. سوالات و موضوعات می تواند عمومی و یا حتی تخصصی باشد. اطلاعاتی که کاربران به دنبال آن هستند می تواند اطلاعات عمومی، آشپزی، سوالات پزشکی و حتی آب وهوا باشد.

بیاید با مثالی این موضوع را بیشتر باز کنیم. فکر کنید تمایل دارید که برای شام پیتزا درست کنید. برای درست کردن پیتزا شما نیازمند دستورپخت هستید. پس در گوگل عبارت “دستور پخت پیتزا” و یا “پیتزا” را جستجو می کنید. گوگل به واسطه ی الگوریتم های خود درمی یابد که شما به دنبال پیدا کردن طرز تهیه آن هستید و مطالب مرتبط با آن را در اختیار شما قرار می دهد نه تاریخچه آن را.

جستجوی پیمایشی

در این نوع جستجو، کاربر صرفا از موتور جستجو استفاده می کند تا به سایت خاصی وارد شود. در این نوع جستجو، هدف کاربر تنها رسیدن به سایت مشخص است.

 معمولا نوشتن آدرس یک وب‌سایت، کار زمان بر‌تری نسبت به جستجوی نام آن به تنهایی در گوگل خواهد بود. از این طریق کاربر نگران وارد کردن حروف و آدرس سایت به اشتباه و باز شدن پیوند متفاوتی نخواهد بود.

برای مثال: تصمیم دارید که وارد سایت فیسبوک شوید. به جای وارد کردن آدرس سایت با نوشتن عبارت فیسبوک سایت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

یا برای مثال تصمیم دارید وارد سایت توسکا وب شوید اما آدرس سایت ما را فراموش کرده اید با نوشتن اسم سایت ما در گوگل قادر خواهید تا سایت ما را بیابید.

جستجو به قصد خرید

با پیچیده تر شدن شرایط امروزی و همچنین در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد به خرید اینترنتی روی آورده اند. روزانه میلیون ها نفر در دنیای اینترنت محصولات و یا خدمات مورد نیاز خود را می یابند و خریداری می کنند. در این جستجو کاربران با مقایسه محصولات و خدمات مشابه می توانند بهترین خرید را داشته باشند. و یا به دنبال محل خرید آن باشد.

جستجو به قصد تحقیق و بررسی

در این نوع از جستجو، کاربر در حال تصمیم گیری برای خرید کالا و دریافت خدماتی است. با جستجو در دنیای اینترنت و خواندن نظرات کاربرانی که از آن محصول و یا خدمات استفاده کرده اند، می تواند اطمینان پیدا کند که کدام محصولات و خدمات کارآیی بهتری خواهد داشت. و یا حتی با توجه به بودجه خود، بهترین خدمات و محصولاتی را که قابل ارائه می باشد را بیابد.

فرض کنید به شهری جدید رفته اید و تصمیم دارید برای شام به بهترین رستوران آن شهر بروید. با جستجو در دنیای اینترنت می توانید دریابید که بهترین رستوران شهر کدام است و منوی غذایی آن چیست.

کلمات کلیدی که هدف کاربران را نشان می دهند

کلماتی که کاربران جستجو می کنند، می تواند هدف و نیت آن ها را از جستجو نشان دهد. با برسی این کلمات به راحتی می توانید دریابید که کاربران به دنبال یافتن چه هستند. با شناسایی اهداف کاربران، شما قادر خواهید بود که در راستای نیازهای آن ها گام بردارید. معمولا در جستجوهای به قصد خرید، کلمات کلیدی مانند خرید، تخفیف، ارزان ترین ، قیمت مناسب و… وجود دارد.

در جستجو به قصد تحقیق و بررسی معمولا کاربر از کلماتی مانند مقایسه، بهترین ها، نظرات و نقد راجع به… و نزدیک ترین … استفاده می کنند.

برای دانستن موضوعات بیشتر جستجو شده و هدف آن ها می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. در مقاله جداگانه به این موضوع خواهیم پرداخت.

بهینه سازی هدف جستجو

پوشش دادن تمامی این هدف ها در سایت شما می تواند سبب شود تا وب‌سایت شما بیشتر در معرض بازدید قرار بگیرد. استفاده صحیح از کلمات کلیدی و کاربردی که افراد به هنگام هر نوع جستجو می نویسند در سایت و تولید محتوا برای آن می تواند یک روش درست برای افزایش ماندگاری کاربران در سایت شما باشد.

admin

admin

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. ارزیابی محتوای سایت - وبلاگ توسکاوب - […] سبب می شود تا بتوانیم ارزیابی کنیم، مقدار زمانی که یک کاربر در سایت ما سپری می کند چه…
  2. اهمیت رو به رشد سرعت سایت برای کسب و کارهای آنلاین - […] روی هدف کاربران از جستجو و همچنین تولید محتوای درجه ‌یک تمرکز بیشتری داشته […]
  3. 10 جنبه حیاتی سئو که برای حضور موثر در فضای مجازی باید بدانید - […] هدف مخاطبین از جستجو کلمات کلیدی مورد نظرشان، بدون شک ‌یکی از حیاتی‌ترین موارد برای […]
  4. مزایا و معایب برترین موتورهای جست وجو در قرن بیست و یکم - وبلاگ توسکاوب - […] اگر قصد دارید کسب و کار خود را رونق ببخشید، حتما باید در گوگل فعالیت داشته باشید؛ چرا که…

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ