بهینه سازی تصاویر و اهمیت آن در سئو سایت شما

تصاویر گویای همه چیز است! مطمئنا این جمله را زمانی که توضیح کلامی پیچیده شده است، شنیده اید. اما ربط این موضوع با بهینه‌سازی محتوا و وب‌سایت شما چیست؟

همانطور که می دانید محتوای بصری به نسبت محتوای متنی قدرت تاثیرگذاری و جذب بیشتری دارد. محتوای بصری فهم مطلب را آسان‌تر می‌کند. این گونه محتوا نقش موثری در بهتر جلوه دادن محتوا و وب‌سایت شما انجام می‌دهد. گاهی اوقات به جای استفاده از جملات طولانی و پیچیده، ارائه تصویری مرتبط با محتوای شما باعث فهم بهتر و هم کوتاه شدن سخن شما می شود.

تصاویر می توانند بر سرعت باز کردن صفحه و بهبود رتبه‌بندی سایت شما نیز تاثیر گذار باشند. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

بهینه سازی تصاویر

اگر به خاطر داشته باشید، زمانی بود که سرعت پایین اینترنت‌ Dial-Up ساعت ها وقت ما را می‌گرفت تا سایت و محتوایی که می خواهیم باز شود یا به اصطلاح بالا بیاید. امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی، سرعت اینترنت به مراتب بسیار بهتر از سابق شده اما همچنان عواملی بر سرعت باز شدن (بارگذاری) صفحه شما تاثیر می‌گذارند. در مقاله سرعت اینترنت به تمام عوامل خواهیم پرداخت. ولی یکی موثرترین عوامل  تصاویر هستند.

یکی از عوامل تاثیر گذار در سرعت صفحات ، حجم تصاویر است. تصاویر با فرمت‌های مختلف می‌توانند زمان بارگذاری شما را افزایش و یا کاهش دهند. به طور معمول در طراحی وب‌سایت از سه فرمت  JPEG , PNG , GIF استفاده می‌کنند. هر یک از این فرمت‌های داری ویژگی خاصی است.

JPEG

JPEG رایج‌ترین فرمت در حال حاضر است. این فرمت قابلیت کم کردن حجم تصاویر را دارد اما هر چه حجم آن کم شود کیفیت عکس نیز با آن کم می شود.

GIF

بیشتر برای تصاویر کوچک بکار می‌رود و تعداد رنگ محدودی دارد و برای تصاویر با قطع بزرگ توصیه نمی‌شود

PNG

بعد از معرفی فرمت GIF در سال 1990 برنامه‌نویسان به دنبال جایگزین بهتری به جای آن بودند. یکی از دلایلی که باعث نیاز به فرمت PNG شد، این بود که فرمت GIF طیف خیلی کمی از رنگ‌ها را پشتیبانی می‌کرد (256 رنگ). این فرمت همچنین مانند فرمت JPEG با کوچک‌تر کردن عکس، کیفیت تصویر را پاببن نمی‌آورد. PNG فرمت مناسب برای قرار دادن تصاویر در بین طراحان وب‌سایت است. این فرمت همچنین به بهینه‌سازی وب‌سایت شما نیز کمک می کند، اما چگونه؟

بهینه سازی تصاویر فرآیند پایین آوردن حجم تصاویر در سایت بدون پایین آوردن کیفیت، رزولوشن آن است.

سرعت باز کردن صفحه و یا به اصطلاح بارگذاری وب‌سایت بر حضور کاربر در سایت و کاهش نرخ پرش شما بسیار تاثیر دارد. بدیهی است که کاربر زمانی حوصله می‌کند تا مطالب سایت شما را بخواند که دارای عکس جذاب باشد. همچنین به راحتی و در کسری از ثانیه محتوا و تصاویر آن باز شود و برای باز شدن آن نیازی به منتظر ماندن نباشد.

هر چقدر سرعت باز شدن صفحات بیشتر باشد کاربر زمان بیشتری را در سایت شما سپری می کند و هر چقدر که کاربر وقت بیشتری را در سایت شما سپری کند بر رتبه‌بندی شما در نتایج موتو‌رهای جستجو تاثیر خواهد گذاشت (در مقالات قبل به آن پرداختیم). این موضوع باعث بهتر شدن رتبه شما در نتیجه موتورهای جستجو می‌شود. بهینه‌سازی وب سایت و یا تصاویر نیازمند دانش و مهارت است تا اثر بخشی داشته باشد. توصیه می‌کنیم اگر علاقمند به سئوی تصاویر و صفحات خود هستید، با شرکت توسکا در ارتباط باشید. شرکت توسکا اینجاست تا با متخصصان در این زمینه شما را همراهی کند.

admin

admin

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. کانیبالیزیشن کلید واژه ها: رقابت صفحات مشابه - وبلاگ توسکاوب - […] کلیدی در توضیح تصاویر و متن اطراف تصاویر نیز،‌ به بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو کمک شایانی می…

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ