بروز رسانی الگوریتم هسته ی گوگل (Core Web Vitals) در سال 2020

الگوریتم هسته گوگل بعد از هفت ماه بروزرسانی شد. این خبری بود که در اوایل ماه دسامبر منتشر شد. در این مقاله به تفسیر موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • الگوریتم هسته گوگل و بروزرسانی های آن
  • علت اهمیت این الگوریتم
  • نحوه عملکرد فرضی آن

الگوریتم هسته

الگوریتم‌های گوگل به منظور رتبه‌بندی بهتر سایت‌ها ایجاد شدند. گوگل روزانه تغییراتی را در الگوریتم‌ها برای رتبه‌دهی وب‌سایتها در نتایج فهرست جستجو اعمال می‌کند. این تغییرات در الگوریتم‌ها معمولا روزانه هستند تا سایت‌ها با رعایت قوانین و ساختارهای آنها عملکرد و جایگاه بهتری را به دست بیاورند.

معمولا به دلیل اینکه این تغییرات روزانه هستند گوگل چیزی راجع به آن‌ها منتشر نمی‌کند. اما در بیانه‌ای اذعان کرد که برخی از این تغییرات بر روی بهبود عملکرد خاصی تمرکز می‌کند و می‌تواند بسیار گسترده باشد. این کمپانی می‌گوید به روزرسانی گسترده‌ای در الگوریتم هسته خود ایجاد کرده است. و اینکار را چندین بار در سال انجام می‌دهد.

اولین بروزرسانی الگوریتم هسته ای امسال در ماه ژانویه 2020 صورت گرفت. گوگل در بیانه‌ی خود مجددا اعلام کرد که بروزرسانی این الگوریتم هر چند ماه یکبار صورت می‌گیرد.

دومین بروزرسانی سال 2020 تحت عنوان بروزرسانی الگوریتم هسته ای ماه می منتشر شد. این الگوریتم با رفع نواقص نسخه‌ی قدیمی‌تر خود با عملکردی بهتر شروع به کار کرد. بروزرسانی ماه می گسترده و از کیفیت بالاتری برخوردار بود. برخی ادعا می‌کردند طی این بروزرسانی 90% بازدید‌های طبیعی سایت خود را از دست دادند. اما برخی کاملا نظری متفاوت داشتند و عنوان می‌کردند که این میزان در وب‌سایتشان رو به افزایش است.

به گفته‌ی تیم SEMRush بروزرسانی ماه می بسیار قدرتمند است. و بر فهرست نتایج جستجو و جایگاه وب‌سایت ها تاثیر زیادی دارد.

در ماه دسامبر، بعد از 7 ماه الگوریتم هسته گوگل مجددا بروزرسانی شد. این بروزرسانی برای سومین بار در سال 2020 صورت گرفت.

در هنگام انتشار الگوریتم هسته، پیشتر گوگل عنوان کرد که هر چند ماه یکبار این الگوریتم بروزرسانی خواهد شد. اما از ماه می تا ماه دسامبر (یعنی 7ماه)  بروزرسانی از جانب این شرکت برای الگوریتم هسته ای صورت نگرفته بود.

چرا باید به الگوریتم هسته ای گوگل اهمیت دهیم؟

زمانی که گوگل الگوریتم‌های رتبه بندی جستجو خود را بروز می‌کند بدین معناست که سایت شما می‌تواند در نتایج جستجو جایگاه بهتر و یا بدتری را پیدا کند. دانستن زمان اعمال تغییرات به روی الگوریتم ها به طراحان و مدیران سایت ها کمک می‌کند تا مجدد و به موقع محتوای خود را برای بهبود جایگاه در فهرست نتیجه جستجو ارزیابی کنند. و از تغییرات وب‌سایت خود در نتایج جستجو آگاه شوند.

تمامی تلاش گوگل بر این است تا  نتایج جستجو هرچه بیشتر مطابق خواسته‌ی کاربر باشد و همچنین بازدید وب‌سایت هایی که محتوای تخصصی و با اعتباری دارند بیشتر شود.

الگوی فرضی ما از الگوریتم هسته

همانطور که می دانید گوگل روزانه تغییراتی را در الگوریتم‌های خود برای رتبه‌دهی وب‌سایت ها در نتایج فهرست جستجو اعمال می‌کند. این تغییرات و بروزرسانی‌های الگوریتم‌ها معمولا به صورت روزانه هستند تا بدین وسیله سایت‌ها با رعایت قوانین و ساختا‌رهای آنها عملکرد و جایگاه بهتری را به دست بیاورند.

بروزرسانی‌های الگوریتم هسته ، چندین بار در سال انجام می‌گیرد. آخرین بروزرسانی الگوریتم هسته ی گوگل بعد از هفت ماه در ماه دسامبر منتشر شد.

گوگل معمولا تغییرات اعلام شده را بیان نمی‌کند. اما با گذشت چند هفته از بروزرسانی جدید گوگل، به نظر می‌رسد الگویی از طرز عملکرد این الگوریتم با بررسی سایت‌هایی که در طی این بروزرسانی تحت تاثیرات مثبت و منفی قرار گرفته اند بدست آوردیم . ما هنوز هم در موقعیت حدس و گمان هستیم و به بررسی الگوهایی که می بینیم ادامه خواهیم داد.

در ادامه مواردی را که حدس میزنیم برای صاحبان سایت‌ها در این بروزرسانی حائز اهمیت است را ارائه می‌دهیم . اینکه چه کلمات کلیدی و ساختارهایی عملکرد و تاثیر‌گذاری سابق خود را ندارند . کسب‌وکارهای آنلاین، با در نظر گرفتن این موارد، باید در رویکردها قبلی سئو خود تجدید نظر کنند.

تشخیص منابع معتبر پزشکی

برخی از دارندگان سایت‌های پزشکی در این ماه شاهد تغییرات مثبت و چشمگیری بودند. فرض ما بر این است که گوگل بیش از پیش تصمیم دارد تا به روی محتوای قابل اطمینان به ویژه محتوای پزشکی توجه کند. و تنها صفحاتی که از نظر محتوایی ارزش بالایی دارند را به عنوان منبعی معتبر معرفی کند.

توجه ویژه به عنوان و ساختار محتوا

معمولا کاربران با توجه به عنوان یک مقاله در می‌یابند که آیا به دنبال چنین محتوایی هستند یا نه؟

با بررسی اخیر ما نسبت به سایت‌هایی که در این بازه زمانی تغییرات چشمگیری داشته‌اند. سایت‌هایی که عنوان های جذابی استفاده کردند یا به درستی و در جای مناسب از عنوان‌ها استفاده کردند جایگاه بهتری را در نتایج جستجو به دست آوردند.

عملکرد بهتر برای دریافت پاسخ نزدیکتر به سوالات کاربران

دنی سالیوان پیش از این عنوان کرد که الگوریتم هسته به هیچ عنوان ربطی به الگوریتم BERT (که بروزرسانی برای ترافیک به وسیله کلمات کلیدی بود) ندارد.

اگر همه کلمات کلیدی که در سوال کاربر تغییر نکند ، بدین معناست که گوگل در ظاهر کردن صفحات مفید، کاربردی و پاسخگوی نیازهای جستجوگر، خوب عمل کرده است.

گوگل برای یافتن نزدیک‌ترین و مرتبط‌‌‌ ترین پاسخ، بهترین عملکرد را طی مدت منتشر شدن الگوریتم هسته داشته است.

آیا بروزرسانی جدید الگوریتم هسته در تجربه کاربری تاثیر گذار است؟

به نظر می‌رسد سایت‌هایی که تجربه کاربری وحشتناکی داشتند به طور قابل توجه‌ای مورد تاثیرات منفی قرار گرفته‌اند.

اگر سایتتان پر از تبلیغات است و کاربر محتوای مورد نیازش را به راحتی پیدا نمی‌کند، پیشنهاد می‌کنیم که زودتر تغییراتی را در رویه‌ی کاری سایت خود ایجاد کنید و تبلیغات کمتری را در صفحات خود منتشر کنید. اگر گوگل در این الگوریتم تجربه کاربری را هدف گرفته باشد ممکن است لازم باشد تا منتظر بمانیم تا بروزرسانی‌ها و بهبود عملکرد دیگر سایت ها را برسی کنیم.

اگر می خواهید جایگاه وب‌سایت خودتان را حفظ کنید و یا بهبود ببخشید، باید به صورت مداوم از تغییرات الگوریتم‌ها و بروزرسانی‌ها و قوانین موتورهای جستجو اطلاع داشته باشید. تا با آنالیز و بررسی آنها عملکرد بهتری داشته باشید.

پیشنهادات ما

در انتها پیشنهاداتی ارائه دادیم تا با بکارگیری آن، جایگاه سایت خود را در بروزرسانی جدید الگوریتم هسته بهبود ببخشید.

  • توجه داشته باشید اگر محتوایی با مضمون پزشکی منتشر می‌کنید، از صحت آن اطمینان حاصل کنید که محتوا حتما دارای منبع معتبری باشد.
  • درمورد اینکه چه کسی هستید، مسئولیت محتوای سایت شما به عهده کیست کاملا صادقانه عمل کنید. و سیاست‌های بازپرداخت و روش‌های کسب درآمد خود را به وضوح توضیح دهید.
  • به کلمات کلیدی که، در رتبه‌دهی تاثیرات منفی داشته‌اند توجه کنید.
  • دقت کنید که سایت کدام یک از رقبای شما در طی این ماه بهبود پیدا کرده است. هدف از این کار فهمیدن راز موفقیت آن‌هاست. و این‌که کاربران به چه دلیل جذب این سایت شده اند؟ و چه محتوایی لازم است تا این ترافیک به سمت سایت شما هدایت شود.
  • برای محتوای خود توضیحات متا و عناوین مناسب و جذاب انتخاب کنید.
  • اگر محتوای سایت شما به دست یک متخصص و نویسنده تولید محتوا نوشته نشده، بهتر است تا دیر نشده به دنبال متخصصین در این زمینه باشید. چرا که در این الگوریتم توجه ویژه ای به ارزش محتوا و ساختارهای آن خواهد شد.
  • در تبلیغات زیاده روی نکنید. اگر تبلیغات intrusive  (تبلیغاتی که ایجاد مزاحمت می‌کنند ) دارید، حتما حذفشان کنید.
  • با اینکه در بروزرسانی جدید الگوریتم هسته ، بررسی های فنی به ندرت باعث افت ترافیک سایت می‌شود اما توصیه می‌شود از این نوع بررسی ها هم غافل نشوید.

همانطور که پیشتر در این مقاله عنوان شد، دانستن زمان بروزرسانی الگوریتم‌ها و ارزیابی این الگوریتم‌ها به شما صاحبان سایت کمک می کند تا جایگاه خود را در فهرست نتایج جستجو از دست ندهید و آن را بهبود بخشید .

تیم توسکا با اطلاع رسانی در این زمینه و همچنین کمک برای بهبود و بهینه سازی بهتر وب‌سایت شما و بالا بردن جایگاه آن در نتایج جستجو شما را همراهی خواهد کرد.

admin

admin

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. 20 نکته ی مهم که در سال 2021 برای بهینه سازی موتور جستجو باید به کار برد - وبلاگ توسکاوب - […] مقالات قبل درباره ی بروزرسانی جدید الگوریتم هسته صبحت کردیم. با توجه به مشخص نبودن فاکتور های رتبه دهی…
  2. 10 جنبه حیاتی سئو که برای حضور موثر در فضای مجازی باید بدانید - […] بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم، سیگنال‌های هسته، الگوریتمی ‌از گوگل است که عملکرد و سرعت سایت‌ها را […]

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ