12 تاثیر شگفت انگیز طراحی گرافیک بر موفقیت یک سایت

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در موفقیت سایت‌ها، ظاهر و طراحی گرافیک آن‌هاست. در دنیای امروز یک تصویر و یک ظاهر زیبا می‌تواند بهتر از هزاران کلمه، منظور و پیام شما را به کاربر برساند. به همین خاطر داشتن یک طراحی گرافیک اصولی، تاثیر مثبتی در روند پیشرفت سایت شما خواهد داشت. گرافیک و دیزاین جذاب سایت می‌تواند در متقاعد کردن مخاطب هدف و تبدیل آن به مشتری و فروش بیشتر محصولات و خدمات کمک کند. هدف اصلی طراحی گرافیک برقراری ارتباط، به خصوص ارتباط بصری کاربر با سایت شما است و در این مسیر افراد از تایپوگرافی، تصاویر و رنگ‌ها برای نمایش ایده‌ها یا پیام‌های خاص خود استفاده می‌کنند و با عکس، تصویرسازی و موشن گرافی طرح‌های جذابی ایجاد می‌کنند که می‌تواند توجه بینندگان را به خود جلب کند و آن‌ها را به مشتری تبدیل کند. شما با داشتن یک ظاهر زیبا در کسب‌وکار آنلاینتان می‌توانید به مخاطب پیامی با عنوان “ما برای شما ارزش قائل هستیم” ارسال کنید. طراحی گرافیک در همه جا حضور دارد. اگر به اطراف خود دقت کنید به راحتی می‌توانید متوجه اشکال و تصاویری شوید که زیبایی هر چیزی را چند برابر کرده‌اند، مانند یک قوطی نوشیدنی، یک کتاب و یا یک بیلبورد در خیابان.

تاثیر گرافیک در موفقیت سایت‌ها

1. انتقال پیام برند

هر برند داستان و پیغامی دارد. اما فکر می‌کنید چند کاربر متن داستان و پیغام شما را می‌خوانند؟ بسیاری از افراد با نوشته به سختی ارتباط برقرار کرده و از آن به سرعت عبور می‌کنند. در اینجا می‌توانید با استفاده از طرح‌های گرافیکی جذاب و گیرا پیغام خود را به گوش مخاطب برسانید. در این صورت احتمال ماندگار شدن شما در ذهن مخاطب افزایش می‌یابد.

2. ایجاد ارتباط حسی میان کاربر و برند

برای افراد تصاویر جذاب‌تر از متن‌ها هستند و احتمال ماندگاری تصاویر، اشکال و رنگ‌ها در ذهن مخاطب بسیار بیشتر از متن است. شما با داشتن یک لوگو و ظاهر زیبا به برقراری ارتباط کاربر با برندتان کمک می‌کنید و شانس خود را برای داشتن مشتری وفادار افزایش می‌دهید.

3. ایجاد اعتبار

شاید باورش برای شما سخت باشد. اما داشتن یک لوگوی زیبا، داشتن یک رنگ مشخص و ظاهر درست باعث افزایش اعتماد کاربر و افزایش اعتبار می‌شود؛ چرا که با این کار به مشتریان این حس را منتقل می‌کنید که برای بیزینس خود ارزش قائل هستید و شخصیت برندتان برای شما مهم است.

3. جذب ترافیک بیشتر

مردم امروزه به دنبال خرید از کسب‌و‌کاری هستند که شخصیت و هویت دارد. کاربران ناخودآگاه از بیزینسی خرید می‌کنند که به تمام ابعاد خود رسیده است. طبق بررسی‌های انجام شده افراد حاضر به پرداخت هزینه بیشتر برای دریافت خدمات و حس بهتر هستند. پس توجه به ظاهر سایتتان نوعی سرمایه‌گذاری است.

4. افزایش فروش

تصاویر، رنگ‌ها و اشکال در ذهن مخاطب حس صمیمیت، اعتماد و نیاز را شکل می‌دهند. کاری که کلمات سخت‌تر انجام می‌دهند. هنگامی که مخاطب وارد وبسایت شما شود و یا محصولی از شما ببیند که از لحاظ ظاهری زیبا و ارزشمند است، به خریدن آن تمایل پیدا می‌کند و شانس شما در فروش بیشتر می‌شود.

5. برتری نسبت به رقبا

چه صاحب یک کسب‌و‌کار کوچک باشید یا یک شرکت بزرگ را اداره کنید، لوگو و طراحی وبسایت به شما کمک می‌کند تا از رقبای خود متمایز شوید. هرچه حس بهتری به مشتری بدهید، از رقبای خود برتر و ماندگارتر می‌شوید.

6. برند سازی

یکی از اهداف اصلی در توجه به ظاهر سایت ایجاد یک پایه قوی برای برندسازی است. مزیت اصلی طراحی گرافیک برای مشاغل این است که به ایجاد هویت بصری برند کمک می‌کند و بازتابی از ارزش‌ها و اهداف شرکت است. لوگوی شرکت امضای شما است و در همه جا استفاده می‌شود و بعد از استفاده مکرر از آن، برندسازی اتفاق می‌افتد و همه کسب‌وکار شما را با آن می‌شناسند.

7. زیبایی

همه‌ی ما می‌دانیم که محتوا و کیفیت در مقایسه با زیبایی اهمیت بیشتری دارد، اما انسان‌ها همچنان جذب زیبایی می‌شوند و معتقدند آنچه خوب به نظر می‌رسد، پس مفید و درست است. جلب توجه مصرف‌کنندگان و ایجاد تفکر مثبت در مورد محصولات و برند بسیار مهم است و داشتن یک تصویر مثبت می‌تواند قدرت رقابتی شما را افزایش دهد. تصور کنید بعد از ورود به یک سایت صفحه‌ای سفید ببینید که با فونت نازیبایی تعدادی کلمه در آن قرار دارد. آیا شما در آن صفحه می‌مانید؟ آیا از آن صفحه حس خوبی می‌گیرید؟ حتی اگر مطالب برای شما مفید باشد، مطمئنا آن صفحه را ترک خواهید کرد. کاربران را ربات تصور نکنید. آن‌ها نیاز به سرگرمی دارند. با استفاده از تصاویر می‌توانید به راحتی توجه کاربران را به وبسایت خود جلب کنید و این کار باعث کاهش نرخ پرش سایت شما می‌شود.

8. بهبود تجربه کاربری

مردم حوصله خواندن محتوای طولانی را ندارند، چه در یک جزوه باشد و یا در یک سایت. شما با طراحی گرافیک می‌توانید متن‌های طولانی را به تصاویر جالب تبدیل کنید و این تصاویر می‌توانند به راحتی اطلاعات یا پیام را به روشی ظریف به کاربر منتقل کنند.

9. کاهش نرخ پرش

مزیت اصلی طراحی گرافیک برای کسب‌و‌کارها این است که می‌تواند به دیده شدن کمک کند و باعث ارتباطات موثر، افزایش اعتبار و  بهبود فروش و درآمد شما شود.

10. زمان کمتر برای تبلیغات

وقتی نام تجاری شما در ذهن کاربر ماندگار شود، تبلیغات در سطح وب برای شما آسان‌تر می‌شود. زیرا شما در ذهن مخاطبان هدف خود ماندگار شده‌اید و با انجام تبلیغ تنها باید در آن‌ها احساس نیاز ایجاد کنید.

11. مشتری وفادار

جذب مشتری مرحله اول و داشتن مشتری وفادار مرحله دوم و مهم‌ترین مرحله است. مشتریان وفادار با تبلیغ دهان به دهان باعث افزایش فروش و مشتری‌های شما می‌شوند و به نوعی برای شما به صورت رایگان تبلیغات انجام می‌دهند.

12. تاثیر در اولین بازدید

اولین بازدید، مهم‌ترین است. هنگامی که کاربر برای اولین بار وارد سایت شما می‌شود، ظاهر سایت تاثیر بسزایی در برداشت کاربر از کسب‌وکار شما دارد. اگر ظاهر منظم و زیبایی داشته باشید، کاربر تصور می‌کند شما سایت و بیزینسی معتبر، درست و مورد اعتماد هستید. اگر ظاهری بی‌نظم داشته باشید، کاربر شخصیت و هویت کسب‌وکار شما را مانند طراحی سایتتان تصور می‌کند و زحمات شما هدر می‌رود.

برای دریافت مشاوره رایگان طراحی گرافیک سایت از کارشناسان توسکاوب، با ما در تماس باشید.

در آخر

زیباسازی سایت یکی از راه‌های ایجاد مشتری وفادار برای کسب‌وکارهای فعال در سطح وب است. زیبایی سایت می‌تواند نشان‌دهنده‌ی اقتدار و حرفه‌ای بودن شما برای مشتری باشد. طراحی خوب می‌تواند به شما کمک کند تجربه خوبی برای مشتریان بالقوه ایجاد کنید. با درک شخصیت خریدار خود می‌توانید به علاوه داشتن سایتی زیبا، بر روی عوامل جانبی دیگر مانند مدل بسته‌بندی محصولات مانور دهید و از آن‌ها هم برای درگیر کردن مخاطب با کسب‌وکارتان استفاده کنید. این کار در صرفه‌جویی هزینه‌ها، زمان و آسان‌تر شدن کار شما در جذب مشتری تاثیر دارد. یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث راحتی کاربر در سایت شما شود این است که به این فکر کنید که وجود چه چیزهایی در سایت شما باعث راحتی کاربر و بهبود تجربه آن می‌شود و دقیقا همان کار را انجام دهید. فراموش نکنید هرچه کاربر در سایت شما احساس راحتی بیشتری کند فروش و ترافیک شما افزایش می‌یابد. بررسی کنید که آیا وبسایت شما تمام سوالات و نیازهای کاربر را برطرف می‌کند؟

درک اهمیت طراحی برای هر کسب‌و‌کاری، به معنای درک برندسازی، بازاریابی و شناخت اصول کار است. به عبارت ساده، طراحی گرافیک بخشی ضروری از تجارت شماست. همانطور که سعی می‌کنید محصول یا خدماتی را ایجاد کنید که مردم بخواهند برای آن پول بپردازند، طراحی نیز به شما کمک می‌کند تا برندی ایجاد کنید که مردم به آن اعتماد کنند و دوستش داشته‌باشند. اجزای قابل مشاهده برند شرکت شما مانند رنگ، شکل، فرم و بافت که برای انتقال پیام به جامعه، مشتریان احتمالی و همچنین مخاطبان داخلی و خارجی ترکیب می‌شوند، هویت بصری شرکت شما را تشکیل می‌دهند. این پیام به ایجاد آگاهی، اعتماد و وفاداری در برند شما کمک می‌کند. هرچه هویت بصری شرکت شما در همه برنامه‌ها ثابت‌تر باشد، برند شما موفق‌تر خواهد بود.

در نهایت، ثبات هویت بصری شما باعث می شود نام تجاری شما در ذهن مشتری بماند و هزینه تبلیغات و بازاریابی را کاهش دهد. ترکیب تمام جنبه‌های طراحی وبسایت باعث می‌شود بازدیدکنندگان شما بیشترین بهره را از آن ببرند و از این رو پایه‌ای قوی برای آینده وب سایت شما ایجاد می‌کند. طراحی گرافیکی با کیفیت بالا برای حفظ مشتری ضروری است و یک رکن کلیدی برای موفقیت وب سایت شما در حال حاضر و آینده است.

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ