تولید محتوا با هوش مصنوعی یا AI؛ فرصتی بی نظیر یا تهدید؟

هوش مصنوعی برای اولین بار در سال 1951 مورد استفاده قرار گرفت. در واقع، این اولین باری بود که یک برنامه هوش مصنوعی توسط کریستوفر استراچی نوشته شد. این هوش مصنوعی روی کامپیوتر Ferranti Mark I در شهر منچستر انگلستان استفاده شد. اما از آن موقع زمان زیادی گذشته است و طبیعتاً هوش مصنوعی در این 70 و چند سال پیشرفت بزرگی داشته است. هوش مصنوعی در زندگی این روزهای ما که به نوعی به آن سبک زندگی پرسرعت نیز گفته می‌شود، تاثیر بسیار زیادی داشته است. در واقع، 37 درصد صنایع در زمینه‌ها و اشکال مختلف در حال استفاده از هوش مصنوعی هستند.

“در دهه گذشته، هوش مصنوعی یک ابزار بسیار امیدوارکننده و البته قدرتمند در زمینه هنر و ادبیات بوده است.” نقل قول از جان بنجامین، مدیر عامل IBM (John Benjamin, CEO of IBM)

مطالعات زیادی در زمینه هوش مصنوعی انجام شده است که ببینند آیا هوش مصنوعی توانایی تولید محتوا را دارد یا خیر. البته نتایج بسیار شگفت‌انگیز بود، به طوری که موارد نوشته شده توسط هوش مصنوعی کاملاً طبیعی به نظر می‌رسید، گویی که یک انسان آن محتوا را نوشته است. اما البته، هنوز هم مشکلاتی زیادی در این مسئله وجود دارد. در این مقاله، تیم توسکاوب تعریف کامل تولید محتوا با هوش مصنوعی را برای شما آماده کرده است، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

هوش مصنوعی تولید محتوا چیست؟

هوش مصنوعی اساساً از یادگیری ماشینی یا مکانیکی برای درک، یادگیری و اجرای امور بدون نیاز به دخالت انسان استفاده می‌کند. نوشتن محتوا همان فرآیند است اما بر محتوای تولید شده توسط ماشین مانند پست‌های وبلاگ، مقالات و سایر اشکال محتوا تمرکز دارد.

یک تولید کننده محتوای هوش مصنوعی یا همان AI content generator می‌تواند اشکال مختلفی از متن را بر اساس معیارهایی که کاربران پر می‌کنند، تولید کند. یعنی کاربر با قرار دادن فیلترهای مختلف برای هوش مصنوعی، به او آدرس می‌دهد که دقیقاً چه نوع محتوایی نیاز دارد. هوش مصنوعی تولید محتوا با استفاده از اطلاعات و گایدلاین‌ها، یک متن برای شما آماده خواهد کرد. این فیلتربندی باعث می‌‌شود که محتوای شما کاملاً منسجم باشد و روی یک موضوع به صورت کامل متمرکز شود.

استفاده از برنامه هوش مصنوعی تولید محتوا

برنامه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آنها برای نوشتن متن توسط هوش مصنوعی استفاده کرد و استفاده از برخی از آنها بسیار ساده است. یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها Snazzy AI است. این یک پلتفرم رایگان است که هر کسی می‌تواند از آن برای شروع تولید محتوا در چند دقیقه استفاده کند. این ابزار از برخی از پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی در جهان استفاده می‌کند، مدلی به نام GPT-3 از OpenAI. این پلتفرم رایگان این موقعیت را برای شما به وجود می‌آورد که بدون نیاز به نویسنده، در مدت زمان بسیار کوتاه یک محتوای عالی به دست آورید.

البته برنامه‌های دیگری مانند Wattpad نیز وجود دارد. Wattpad چیزی بیش از یک برنامه است. این یک پلتفرم کامل شخصی‌سازی شده برای نوشتن است که به شما این امکان را می‌دهد کار خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و بازخورد دریافت کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد با نویسندگان دیگر در این فضا ارتباط برقرار کنید. این یک راه عالی برای ارتباط با نویسندگان دیگر و یادگیری از آنها است.

تولید محتوا با هوش مصنوعی می‌تواند ابزار مفیدی برای نویسندگانی باشد که وقت کمی دارند. این به آنها امکان می‌دهد بیشتر و سریعتر بنویسند. البته، اگر شما برای محتوا ارزش بالایی قائل هستید، استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا می‌تواند فوق‌‍العاده باشد، زیرا شما زمان کمتری صرف نوشتن می‌کنید و زمان زیادی دارید تا بتوانید مقالات آماده شده را ادیت کنید.

تولید محتوا با هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟

برنامه‌های هوش مصنوعی به روش‌های مختلفی کار می‌کنند. برخی پیچیده هستند و نیاز به زمان زیادی برای کدنویسی دارند و برخی دیگر را می‌توان در عرض چند دقیقه کدگذاری کرد. فرآیند تولید محتوا با هوش مصنوعی بسته به نویسنده و برنامه به روش‌های مختلفی کار می‌کند. با این حال، همه آنها در یکی از دو دسته قرار می‌گیرند. یا بسیار ساده هستند و یا بسیار پیچیده!

دسته اول دسته ای است که نویسنده از آن استفاده می‌کند: این بسیار شبیه به فرآیند نوشتن است که باعث می‌شود نویسنده تمام مراحل مختلف فرآیند نوشتن را طی کند. ابتدا، نویسنده ایده‌های خود را با بارش فکری جمع می‌کند و یک طرح کلی ارائه می‌کند. پس از این، نویسنده متن خود و تمام بخش‌های مختلف را می‌نویسد.

آخرین مرحله ویرایش و اصلاح است. برنامه هوش مصنوعی این فرآیند را طی می‌کند و تمام تغییراتی را که نویسنده ایجاد کرده را اعمال می‌کند. سپس در صورت لزوم تغییرات بیشتری ایجاد می‌کند. نتیجه متنی خواهد بود که تقریباً شبیه متن اولیه خواهد بود.

دسته دوم دسته‌ای است که توسط برنامه استفاده می‌شود: این دسته بسیار پیچیده‌تر است و در واقع توسط برنامه‌ای انجام می‌شود که روی رایانه اجرا می‌شود. راه‌های مختلفی وجود دارد که این برنامه می‌تواند کار کند و هر راه متفاوت است.

برخی از آنها از نرم افزار هوش مصنوعی بسیار پیچیده استفاده می‌کنند. برخی از آنها بسیار پیچیده هستند و از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کنند و برخی دیگر پیچیدگی کمتری دارند. با این حال، همه آنها یک هدف مشابه دارند و آن هدف تولید محتوایی است که از کارهای نوشته شده توسط انسان قابل تشخیص نباشد.

آیا می توان از هوش مصنوعی در تولید محتوا استفاده کرد؟

هوش مصنوعی تولید محتوا کاربردهای زیادی دارد و به همین خاطر برنامه‌های مختلفی برای استفاده از آن کدنویسی شده است. در حالی که هوش مصنوعی توانایی تولید محتوا در زمینه‌های مختلف را دارد، اما همچنان از آن به عنوان یک مکمل برای بهبود کار انسانی استفاده می‌شود.

نوشتن هوش مصنوعی می‌تواند برای ویرایش استفاده شود. به عنوان مثال، می‌توان از آن برای ایجاد تغییرات کوچک در متن و همچنین برای ایجاد تغییرات پیچیده‌تر استفاده کرد. همچنین با استفاده از هوش مصنوعی و در قرار دادن محتوای خود در اختیار آن، یک محتوای جدید با ساختاری منسجم دریافت کنید که کاملاً شبیه به متن ارسالی توسط شما است.

این نوع نوشتن با هوش مصنوعی می‌تواند برای بهبود متن و جریان بهتر آن استفاده شود. می‌توان از آن برای رفع اشتباهات گرامری و همچنین برای تغییر خود کلمات استفاده کرد. این می‌تواند یک داستان را مختصرتر و آسان‌تر کند.

البته می‌توان از هوش مصنوعی تولید محتوا برای نوشتن یا تولید متن جدید نیز استفاده کرد. اگر کاربر با ایده‌های محتوا دست و پنجه نرم می‌کند یا نیاز به تولید مقاله جدید در یک بازه زمانی کوتاه دارد، تولید محتوای هوش مصنوعی می‌تواند نقش یک منجی را برای او بازی کند. البته مهم است که به یاد داشته باشید که نوشتن هوش مصنوعی جایگزین نوشتن انسان نیست. در عوض، هدف آن کمک به نویسندگان انسانی و افزایش بهره‌وری است. البته فعلاً…

مزایای هوش مصنوعی تولید محتوا

استفاده از ابزار محتوای هوش مصنوعی مزایای زیادی دارد. در این بخش به سراغ بررسی مزایای استفاده از هوش مصنوعی تولید محتوا در روند کاری برویم:

صرفه جویی در زمان

استخدام یک نویسنده محتوا تا تولید یک محتوای کارآمد می‌تواند هفته ها طول بکشد. استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا می‌تواند چند دقیقه طول بکشد. البته، شما باید جنبه‌ای از زمان را برای مرور کلی مقاله در نظر بگیرید، اما این هنوز هم بسیار سریع‌تر از روش‌های سنتی است. البته توجه داشته باشید که شما باید خودتان یک نویسنده خوب باشید تا بتوانید مقاله آماده شده توسط هوش مصنوعی تولید محتوا را ویرایش کنید. البته که دریافت مقاله از طرف هوش مصنوعی خیلی سریع‌تر از استخدام و پرورش نیرو است، ولی به هر حال به این موضوع توجه داشته باشید که این مقوله هنوز نمی‌تواند به تنهایی برای شما خیلی کارآمد باشد.

بهره وری را افزایش می دهد

این واقعیت که تولید محتوا با هوش مصنوعی می‌تواند در زمان شما صرفه جویی کند کاملاً به صورت روشن برای شما مشخص می‌کند که چگونه می‌تواند بهره وری را نیز افزایش دهد. هر چه سریع‌تر بتوانید محتوا تولید کنید، محتوای بیشتری تولید خواهید کرد. (این جمله از استاد خیابانی نیست!) نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که محتوای بیشتری ایجاد کنید، بلکه می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری در سایر حوزه‌های بازاریابی دیجیتال شما نیز شود.

محتوای هدفمند ایجاد می کند

وقتی داده‌ها را در ابزار تولید محتوا وارد می‌کنید، اطلاعات بازگردانده شده بیشترین ارتباط را با محتوای مورد نظر شما خواهد داشت. الگوریتم‌های مورد استفاده در هوش مصنوعی تولید محتوا بهترین محتوایی را که با هدف شما مطابقت دارد جستجو می‌کنند. این امر به شما این امکان را برای محتوای هدفمند و حفظ ارتباط فراهم خواهد کرد.

بدون تلاش زیاد، محتوای سئومحور تولید می‌شود

هنگامی که از ابزار تولید محتوای هوش مصنوعی استفاده می‌کنید، این ابزار بر اساس کلمات کلیدی که وارد می‌کنید محتوا را ارائه می‌دهد. با این کار، شما لازم نیست برای جای‌گذاری کلمات کلیدی مقاله را بازخوانی کنید و می‌توانید روی جنبه‌های دیگر SEO مقاله خود تمرکز کنید. گوگل دوست دارد محتوای هدفمند، مرتبط و مفید را ببیند! دقیقاً محتوایی که هوش مصنوعی با وارد کردن کلمات کلیدی و اطلاعات دیگر به شما تحویل می‌دهد.

باعث صرفه جویی در پول می شود

با استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن، در هزینه نیز صرفه جویی می‌کنید. به این فکر کنید که یک کسب‌وکار چقدر برای استخدام نویسندگان محتوای داخلی و خارجی هزینه می‌کند. با استفاده از هوش مصنوعی، نیازی به برون سپاری و افزایش هزینه‌ها برای نویسندگان محتوا نخواهد بود، شاید فقط به یک ویرایشگر برای بررسی و ویرایش محتوا قبل از انتشار نیاز داشته باشید.

بیایید برخی از ویژگی های ابزار محتوای Smart Copy(ابزار سایت snazzy.ai) را بررسی کنیم:

  • ایجاد ایده‌های وبلاگ
  • ایجاد برچسب برای محتوا
  • ارائه مقدمه‌های متفاوت(در این بخش، با انتخاب هر مقدمه، محتوای شما بدنه متفاوت خواهد داشت)
  • قرار دادن توضحیات محصول
  • ایجاد محتوای تبلیغاتی

آینده هوش مصنوعی تولید محتوا

آینده هوش مصنوعی به طور کلی بسیار قوی به نظر می‌رسد. با درصد بالایی از کسب‌وکارها که هوش مصنوعی را استفاده می‌کنند، افزایش ابزارها، و درآمد بازار دائماً در حال افزایش است، هوش مصنوعی به دنبال آینده است. اما این برای نوشتن محتوا به چه معناست؟

 

بازاریابی محتوا همچنان مهمترین عامل در بازاریابی دیجیتال است. صنعت سئو میلیاردها میلیارد ارزش دارد و هر شرکتی از نویسندگان محتوا در سراسر جهان استفاده می‌کند. نوشتن با هوش مصنوعی در حال حاضر در مرحله‌ای است که می‌تواند محتوا تولید کند، موضوعات را پیشنهاد کند و متن‌ها را تنظیم کند، در 10 سال آینده احتمالاً اشکال کاملی از محتوا با حداقل تعامل انسانی تولید خواهد کرد.

 

انتخاب عاقلانه‌ای برای کسب‌وکارها خواهد بود که اولین پذیرنده هوش مصنوعی تولید محتوا باشند. نه تنها به بهانه بهبود تولید محتوا، بلکه به خاطر جلو افتادن از رقبا!

حرف آخر

با برجسته‌تر شدن نقش هوش مصنوعی، گمانه‌زنی‌هایی در مورد آینده نویسندگان محتوا وجود دارد. این احتمال وجود دارد که تقاضا برای نویسندگان محتوا کاهش یابد، اما در عین حال، یک ماشین هرگز نمی‌تواند جایگزین دیدگاه انسان در هنگام نوشتن شود. هر فردی لحن، سبک نوشتاری و توانایی منحصر به فردی دارد که با الگوریتم یا کد کامپیوتری قابل تکرار نیست.

حتی با پیشرفت هوش مصنوعی نوشتن محتوا، همیشه به ویراستارانی نیاز است تا بر محتوا قبل از انتشار نظارت کنند. به همان روشی که یک سوپرمارکت افراد انسانی را برای مدیریت صندوق‌های فروش خودکار استخدام می‌کند. به هر حال، فعلاً نویسنده‌های فارسی زبان نباید نگران این موضوع باشند، زیرا هیچ‌کدام از ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا هنوز از زبان فارسی در لیست زبان‌های خود رونمایی نکرده‌اند.

 
admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ