تکنیک آسمان خراش چیست؟ 6 قدم تا رسیدن به صفحه اول گوگل

 لینک اول گوگل آرزوی هر صاحب سایتی است. برایان داین موسس سایت بک‌لینکو، در سال 2015 با ابداع تکنیک آسمان خراش، تکنیکی اصولی برای تولید محتوای قوی و لینک سازی اصولی معرفی نمود و رسیدن به صفحه اول گوگل را برای صاحبان سایت راحت‌تر کرد. اما چگونه می‌توان تکنیک آسمان خراش را به درستی استفاده کرد؟

تکنیک آسمان خراش چیست؟

منظور از آسمان خراش، تولید محتوای بهتر و قوی‌تر نسبت به محتواهای موجود و مرتبط به موضوع انتخابی شما، در صفحه اول گوگل است. درواقع در تکنیک آسمان خراش باید محتواهای موجود در صفحه اول گوگل را بررسی کنید و محتوایی بهتر از آن‌ها بنویسید.

شاید برایتان سوال باشد که این تکنیک واقعا کار می‌کند؟ طبق تجربه افراد و صاحبان وبسایت‌ها می‌توان گفت این تکنیک هم کار می‌کند و هم کار نمی‌کند. همه چیز به عملکرد شما بستگی دارد. یونویس در این مقاله نحوه استفاده از تکنیک آسمان خراش را برای ایجاد محتوای باکیفیت، و همچنین نکاتی برای افزایش موفقیت در استفاده از این تکنیک را با شما به اشتراک می‌گذارد.

نحوه اجرای تکنیک آسمان خراش

 ( برایان داین تکنیک آسمان خراش را در سه مرحله توضیح داده است، اما برای شفافیت بیشتر آن را برای شما به 6 قسمت تقسیم کرده‌ایم. امیدواریم برای شما مفید باشد.)

1. تحقیق و بررسی کلمات کلیدی

در سئو و تولید محتوا، قبل از شروع هرکاری، باید کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید. برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب، ابتدا کلمه اصلی‌ای که قصد دارید از طریق آن ترافیک جذب کنید و موتورهای جستجو و کاربران شما را  با استفاده از آن بشناسند، انتخاب کنید و سپس با استفاده از بارش فکری یا brainstorming، لیستی از کلمات مرتبط به کلمه اصلی تهیه کنید.  بعد از بارش فکری با استفاده از ابزارهایی مانند alexa, SEMrush, kwfinder و یا keywordtool.io  میزان سختی و میزان ترافیک کلمات را بررسی کنید. سعی کنید کلمه کلیدی‌ای که ورودی زیادی دارد اما میزان سختی‌اش کم یا متوسط است، انتخاب کنید. علت انتخاب کلمه کلیدی با میزان سختی متوسط یا کم، رقابت پذیری آن کلمه کلیدی است. هرچه میزان سختی کلمه کم‌تر باشد، به این معنا است که سایت‌های کمتری برای آن کلمه، صفحه تشکیل داده‌اند و تولید محتوا کرده‌اند، پس در نتیجه کار شما راحت‌تر است. اما اگر یک کلمه کلیدی با سختی زیاد انتخاب کنید، هر تعدادی که مقاله درست و اصولی بنویسید، به نتیجه مطلوب خود نمی‌رسید و یا برای دستیابی به هدفتان، زمان طولانی‌ای نیاز دارید.

2. 10 صفحه اول را بررسی کنید.

کلمه کلیدی خود را در موتور جستجویی که قصد دارید در آن جایگاه کسب کنید، سرچ کنید و لیستی از 10 صفحه اول تهیه کنید. این 10 صفحه را از نظر تعداد کلمات، کیفیت محتوا، دیزاین و گرافیک و … بررسی کنید و مزایا و معایب هر کدام را در لیستی جداگانه بنویسید. ( متن، عنوان‌ها، ساختار صفحه، عکس‌های استفاده شده و تمام المان‌های موجود در صفحه را با دقت بررسی کنید، هر کدام از آن‌ها می‌توانند برای شما برگ برنده‌ باشند.)

3. محتوای بهتری نسبت به رقبا بنویسید

بعد از بررسی 10 صفحه اول، حال یک محتوای بهتر بنویسید و صفحه با کیفیت‌تری آماده کنید. معایبی که رقبا در صفحه‌شان داشتند در صفحه و متن خود برطرف کنید و از مزایای آن‌ها در صفحه خود استفاده کنید و آن‌ها را بهبود دهید. مقاله‌ای بهتر و عمیق‌تر بنویسید. فراموش نکنید که طولانی بودن مقاله به معنای خوب بودن آن نیست. شما باید مقاله‌ای بنویسید که برای مخاطب مفید باشد و آن‌ها را به خواندن و دنبال کردن صفحه و مقاله شما ترغیب کند. (حتی مقاله‌تان باید به حدی نسبت به رقبا برتری داشته باشد که کاربران مقاله و سایت شما را به عنوان سورس و منبع بشناسند.) می‌توانید از اینفوگرافیک و ویدیو در مقاله‌تان استفاده کنید.

3 راه برای نوشتن یک مقاله اصولی

  1. 1.       مقاله طولانی بنویسید. تجربه در دنیای وب ثابت کرده است که مقاله طولانی در نگاه گوگل و کاربران ارزش بیشتری دارد. (البته فراموش نکنید مقاله‌ای در آخر ارزشمند است که جواب سوال مخاطب را بدهد). به عنوان مثال اگر رقبا مقاله‌ای با عنوان و موضوع  “10 نکته تاثیرگذار در سئو سایت” نوشته‌اند شما با استفاده از تکنیک آسمان خراش یک مقاله با موضوع “20 نکته تاثیر گذار در سئو سایت” بنویسید و رقبا را شکست دهید.
  2. 1.       باید بدانید که محتوا فقط در مورد کلمات نیست؛ جذابیت بصری آن نیز اهمیت دارد. پس به ساختار متن و ظاهر صفحه دقت کنید. اگر شما وارد سایتی شوید که صفحه آن سفید است و با فونت ریز مشکی به هم چسبیده متنی در آن نوشته شده باشد، آیا در آن صفحه می‌مانید؟ گاهی اوقات، یک محتوای بصری می‌تواند تاثیر به سزایی درمیزان ورودی سایت و ماندگاری شما در ذهن مخاطب داشته باشد.
  3. 1.از عنوان و جملات کوتاه استفاده کنید. برای هر کدام از عنوان‌ها توضیحات بیاورید، البته همیشه به این فکر کنید که آیا این توضیحات در مفید بودن مقاله‌تان تاثیر دارد یا خیر؟

 در آخر توصیه می‌کنم که محتوای خود را از هر جنبه‌ای بهتر از محتوای رقبا بنویسید تا برنده باشید.

4. انتشار مقاله

بعد از اتمام نوشتن، 2 راه برای انتشار مقاله خود دارید:

1.انتشار مقاله در سایت خودتان

با اتنشار مقاله در سایت خودتان و آماده کردن یک صفحه حرفه‌ای، در یک کلمه کلیدی با  ورودی بالا و میزان سختی کم در صفحه و لینک اول گوگل، فروش و بازخورد سایت شما به صورت قابل توجهی تغییر می‌کند. (بهترین کار این است که محتوای تمام صفحات سایت‌تان را با تکنیک آسمان خراش بنویسید.)

2.انتشار مقاله در سایت‌های دیگر

مقاله‎‌ای که با تکنیک آسمان خراش نوشته شده است، می‌تواند به عنوان یک بک‌لینک قوی و با کیفیت هم در نظر گرفته شود. می‌توانید با سایت‌هایی که در زمینه مقاله‌نویسی فعالیت دارند، ارتباط برقرار کنید. مقاله‌تان را در آن سایت‌‌ها منتشر کنید و لینک سایت خود را با انتخاب انکر تکست مناسب در مقاله قرار دهید.

نکته: طبق گفته برایان داین موسس سایت بکلینکو شما 2 راه دیگر برای انتشار مقاله‌ خود دارید ( این 2 تکنیک در ایران رایج نیستند.):

  1. مذاکره با 10 سایتی که در صفحه اول قرار دارند، برای آپدیت و به‌روز رسانی مقاله موجود، و یا جایگزین کردن مقاله شما با مقاله قبلی.
  2. مذاکره با 10 سایت صفحه اول، برای قرار دادن لینک شما در مقاله‌ی موجود در آن سایت.

 اما شاید از خود بپرسید انجام این کار برای صاحبان سایت‌های دیگر چه نفعی دارد. فراموش نکنید که شما مقاله‌ای نوشته‌اید که از مقاله‌های موجود در سطح وب برتر است. پس داشتن مقاله شما و یا قرار دادن لینک آن در مقاله‌ها یک امتیاز مثبت برای دیگر سایت‌ها محسوب می‌شود.

5. تایید مقاله توسط گوگل و افزایش اعتبار آن

  • در صورتی که مقاله‌تان را در سایت خودتان منتشر کرده‌اید:

1.ابتدا از طریق گوگل سرچ کنسول درخواست بررسی صفحه را بدهید.

2. مطمئن شوید که لینک صفحه جدیدتان به سایت مپ اضافه شده.

3. لینک صفحه‌تان را در سایت فست ایندکس قرار دهید.

4.لینک مقاله‌تان را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید.

  • در صورتی که مقاله را در دیگر سایت‌ها منتشر کرده‌اید:

1.ابتدا از طریق سایت فست ایندکس درخواست تایید دهید. (سایت فست ایندکس به سریع‌تر بررسی شدن سایت شما توسط ربات‌ها کمک می‌کند.)

2. لینک مقاله‌تان را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید.

6.به روز باشید

با گذشت زمان، سودمندی محتوای شما کاهش می‌یابد. دیگران محتوای جدیدی را در مورد موضوع شما منتشر می‌کنند و یا مقاله از نظر اطلاعاتی نیاز به به روز رسانی دارد. به روز رسانی محتوا برای مخاطبان و حفظ ارزشی که برای ایجاد آن سخت تلاش کرده‌اید، بسیار مهم است. پس هر چند وقت یک بار مقالات خود را بررسی کنید.

در آخر

برایان داین ادعا دارد که با استفاده از تکنیک آسمان خراش در 14 روز ترافیک سایت بک‌لینکو 2 برابر شده است. بعد از او افراد و سایت‌های دیگری هم از این تکنیک استفاده کرده‌اند و ادعای برایان را تایید کردند. هدف این تکنیک حضور داشتن در صفحه و لینک اول گوگل است. به عنوان یک متخصص سئو، شرایط و رقبا را تحلیل و بررسی کنید و سعی کنید در استفاده از این تکنیک خلاق باشید و درست و اصولی کار کنید. هیچ‌کار درست و اصولی ای بی‌نتیجه نمی‌ماند. همین الان در مورد تکنیکی مقاله خواندید که شخصی خارج از گوگل آن را طراحی کرده و در دنیای سئو تحولی ایجاد کرده است و این نتیجه خلاقیت آن فرد است . اگر تمام موارد گفته شده را به صورت اصولی و درست انجام دهید حضور شما در لینک اول گوگل حتمی خواهد شد. و در آخر تمام موارد گفته شده را با کمی تغییر می‌توانید در صفحات و سایت های فروشگاهی هم اعمال کنید.

admin

admin

1 Comment

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ