حذف  URL parameters tool از سرچ کنسول گوگل

گوگل رسماً پایان عمر ابزار URL parameter را اعلام کرد! حدود یک ماه پیش بود که گوگل خبرِ از دسترس خارج کردن URL parameter را منتشر کرد و دیروز، در تاریخ 26 آوریل 2022 این ابزار از دسترس خارج شد. البته این ابزار همچنان در سرچ کنسول سایت قابل مشاهده است، اما وقتی روی آن کلیک می‌شود، خطای 404 به نمایش در می‌آید. به عکس زیر توجه کنید!

اما این قابلیت دقیقاً برای ما چه کاری انجام می‌داد؟

URL parameter چیست؟

URL Parameters عناصری هستند که به URL‌های وبسایت شما اضافه می‌شوند و هدف از استفاده از آن‌ها فیلتر کردن و سازماندهی محتوا در وب‌سایت‌ است و به وسیله آن‌ها می‌توانید بفهمید که کلیک‌های دریافتی شما از کدام کانال‌ها بوده است: تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، شبکه‌های اجتماعی و…

این پارامترها در انتهای URLها بعد از “علامت سوال” قرار می‌گیرند و از دو عنصر “key” و “value” تشکیل شده‌اند. وقتی تعداد پارامترها در URL زیاد باشد، در بین آن‌ها از نماد & استفاده می‌شود. از این پارامترها در قدم اول، برای مرتب کردن محتوای یک صفحه استفاده می‌شود و در قدم دوم برای جذب ترافیک بیشتر برای سایت.

URL parameter tool چیست؟

این ابزار در سال 2009 آغاز به کار کرد و وظیفه اصلی این ابزار این بود که به گوگل اطلاع بدهد که بعضی از URLها و ترکیبات پارامترهای آن را نادیده بگیرد.

چرا گوگل این ابزار را از دسترس خارج کرد؟

سخنگوی گوگل اعلام کرد که موتور جستجوی گوگل خودش این توانایی را کسب کرده که بتواند تشخیص بدهد کدام پارامترها در URLها مهم هستند و کدامیک بی‌فایده. همچنین اضافه کرد که فقط یک درصد از اطلاعات این ابزار برای ربات‌های خزنده گوگل کاربردی بوده است. این ابزار به دلیل اینکه دیگر فایده و کاربردی برای گوگل و کاربران سرچ کنسول نداشت، از دسترس خارج شد!

بعد از حذف این ابزار، لازم است کاربران سرچ کنسول کاری انجام دهند؟

گوگل همچنین عنوان کرد که کاربران سرچ کنسول لازم نیست کاری انجام دهند. به دلیل اینکه ربات‌های خزنده گوگل قدرت تشخیص پارامترها را به دست خواهند آورد، لازم نیست شما کاری انجام دهید.

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ