رونمایی از یک قابلیت جدید در سرچ کنسول

گوگل هفته آینده یک قابلیت جدید در سرچ کنسول ایجاد می‌کند که به شما این اجازه را می‌دهد که به صورت روزانه گزارش انبوه از اطلاعات سایت خود را دریافت کنید. این قابلیت جدید به شما این فرصت را می‌دهد که آنالیز و تحلیل‌های عمیق‌تری روی داده‌های داخلی سایت خود انجام دهید.

استخراج اطلاعات: به گفته گوگل شما می‌توانید در سرچ کنسول از بخش BigQuery به صورت روزانه اطلاعات انبوه سایت خود را استخراج کنید. این شامل تمام داده‌های عملکرد کنسول جستجوی شما می‌شود، اما نه عبارت‌های ناشناس. محدودیت ردیف داده روزانه بر این داده ها تأثیر نمی‌گذارد، بنابراین می‌توانید داده‌های بیشتری را با استفاده از این روش استخراج کنید.

قابلیت جدید در سرچ کنسول به چه کسانی کمک می کند؟

گوگل در جواب این سوال پاسخ داده است که این قابلیت احتمالاً برای سایت‌های بزرگ‌تر با مجموعه داده‌های بزرگ‌تر مفیدتر است. گوگل نوشت: «این استخراج داده می‌تواند به ویژه برای وب‌سایت‌های بزرگ با ده‌ها هزار صفحه، یا آن‌هایی که ترافیک ده‌ها هزار درخواست در روز (یا هر دو روز) دریافت می‌کنند مفید باشد.

نحوه استخراج

Google یک سند راهنما ایجاد کرد تا شما را در مورد نحوه استخراج داده‌های خود به BigQuery راهنمایی کند، این سند تا حدودی فنی است و ممکن است به کمک یک توسعه دهنده یا برنامه نویس نیاز داشته باشید. مراحل سطح بالاتر این کار به شرح زیر است:

مرحله 1: ایجاد پروژه در Google BigQuery

مرحله 2: اتصال بیگ کوئری به آنالیتیکس 4

مرحله 3: فعال کردن API گوگل کلود

این استخراج روزانه است و اولین بار ظرف 48 ساعت شروع می‌شود. اگر شبیه سازی استخراج داده ناموفق باشد، باید یک هشدار فوری در مورد مشکل شناسایی شده دریافت کنید. در اینجا لیستی از خطاهای احتمالی صادرات وجود دارد.

گوگل توضیحی در مورد سه جدول اصلی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت، منتشر کرده:

  1. searchdata_site_impression: این جدول حاوی داده‌های جمع‌آوری‌شده بر اساس ویژگی، از جمله کوئری، کشور، نوع و دستگاه است.

2. searchdata_url_impression: این جدول حاوی داده‌هایی است که بر اساس URL جمع‌آوری شده‌اند، که نمای دقیق‌تری از پرس‌و‌جوها و نتایج غنی را امکان‌پذیر می‌سازد.

3. ExportLog: این جدول یک رکورد از داده‌هایی است که برای آن روز ذخیره شده است. صادرات ناموفق در اینجا ثبت نمی‌شود.

BigQuery چیست؟

 BigQuery انبار داده بدون سرور و کاملاً مدیریت شده گوگل است که تجزیه و تحلیل مقیاس پذیر را بر روی پتابایت داده امکان پذیر می‌کند. این سرویسی است که از کوئری‌ها با استفاده از ANSI SQL پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای قابلیت یادگیری ماشینی داخلی است.

منبع

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ