قابلیت های جدید در صفحه نتایج جستجو Refine this search  و Broaden this search

گوگل به تازگی دو قابلیت جدید به صفحه نتایج جستجوی خود اضافه کرده است. البته، شایان ذکر است که این قابلیت‌ها فقط در صفحه نتایج انگلیسی به نمایش در می‌آیند. به دلیل اینکه این دو قابلیت به تازگی به گوگل اضافه شده‌اند و فعلاً در مرحله آزمایش قرار دارند، فقط از جستجوهایی که به زبان انگلیسی انجام ‌شوند، حمایت می‌کنند.

Refine this search

به گفته‌ی سخنگوی گوگل؛ قابلیت Refine this search به کاربران این اجازه را می‌دهد که در جستجوهای خود در مورد موضوع‌های مشخص، دقیق‌تر شوند و یا اطلاعات کلی‌تری به دست بیاورند. برای مثال، ما عبارت Wheel bearing را در گوگل جستجو کردیم و قابلیت Refine this search به شکل زیر به نمایش درآمد.

Broaden this search

قابلیت Broaden this search دقیقاً مانند قابلیت Refine this search عمل می‌کند ولی با این فرق که به جای پیشنهاد متنی، ویدئو و تصاویر را به عنوان پیشنهاد به کاربر نشان می‌دهد. در شکل زیر می‌توانید نوع عملکرد قابلیت Broaden this search را ببینید.

این قابلیت‌ها فعلاً در مرحله آزمایش قرار دارند و فقط در جستجوهایی که با تلفن‌های همراه انجام می‌شوند، به نمایش در می‌آیند. این نکته را فراموش نکنید که برای تجربه این قابلیت‌ها در نتایج جستجو، باید به زبان انگلیسی سرچ کنید.

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ