مزایای انتشار برنامه در گوگل پلی و نحوه انجام آن

گوگل پلی بزرگ‌ترین فروشگاه اپلیکیشن دنیا و سرویس توزیع دیجیتال گوگل است. این برنامه میزبان همه برنامه‌ها، کتاب‌ها، مجلات، موسیقی، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی می‌باشد که برای دانلود در دسترس کاربران اندروید هستند. گوگل پلی که قبلاً به نام Android Market شناخته می‌شد عملکردی مشابه فروشگاه رسانه‌های دیجیتال دارد. علاوه بر این فروشگاه Google Play را با عنوان گوگل اپ استور نیز می‌نامند.

این فروشگاه با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های توزیع، تبلیغ و فروش برنامه‌های اندروید محسوب می‌شود. برای تازه‌کارها و افراد مبتدی انتشار یک برنامه در Google Play می‌تواند فرآیندی ترسناک به نظر برسد. مانند هر فروشگاه اپلیکیشن دیگری این پلتفرم دارای مجموعه قوانین، مقررات و رویه‌های خاص خود است و شما باید نحوه عملکرد آن را بدانید تا از هر گونه مشکل در آینده جلوگیری کنید. در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم همه مطالب را در مورد فرآیند آپلود Google Play پوشش داده و مزایای انتشار برنامه در گوگل پلی را مورد بررسی دقیق قرار دهیم. این مقاله راهنمای گام به گام نحوه انتشار موفقیت‌آمیز برنامه در فروشگاه Google Play است.

درباره مزایای انتشار برنامه در گوگل پلی چه می‌دانید؟

جستجو برای مطالبی که به صورت آنلاین نیاز دارید از برنامه‌ها گرفته تا رسانه‌ها کاری آسان است. گوگل فضایی تأیید شده برای همه است که توسعه‌دهندگان برای میزبانی برنامه‌های خود آزاد هستند و می‌توانند عملکرد آن را مطابق با بازخورد کاربران بهبود بخشند. مزایای فروشگاه Google Play به این واقعیت کمک می‌کند که چرا مکان متمرکز بهتری برای توسعه‌دهندگان و کاربران است.

توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را با قیمت مناسب میزبانی کنند

گوگل به عنوان یک پلتفرم قابل اعتماد برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های قانونی عمل می‌کند و به آن‌ها فرصت کسب درآمد را می‌دهد. گوگل 30 درصد از برنامه‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای را بر عهده می‌گیرد در حالی که 70 درصد از پرداخت به توسعه‌دهندگان تعلق می‌گیرد. گوگل اخیراً تخفیف 15 درصدی را در سال 2021 اختصاص داده است.

دوره مهلت یکی از مزایای ستودنی فروشگاه Google Play است

توسعه‌دهندگان می‌توانند به کاربران زمان بدهند که به آن دوره مهلت نیز می‌گویند تا زمانی که اشتراکشان فعال است مشکلات پرداخت را حل کنند. دوره مهلت می‌تواند سه روز، هفت روزه یا 14 روزه باشد. این دوره به کاربران فرصت می‌دهد تا بررسی کنند که آیا می‌خواهند اشتراک را لغو کنند یا خیر.

ارزان‌تر از اپل استور است

چه مصرف کننده باشید و چه توسعه‌دهنده، برای خرید خدمات از پلی استور دردسرهای کمی پیش رویتان است. خرید اشتراک گوگل پلی بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر از خدمات ارائه شده در فروشگاه اپل است. علاوه بر این ممکن است خدمات مشابه یا گاهی بهتری دریافت کنید که در فروشگاه اپل یافت نمی‌شوند.

گوگل پلی مکانی امن برای تجارت است

پلی استور مکانی است که سیاست‌های شدیدی برای توسعه‌دهندگان دارد. همه نمی‌توانند بروند و برنامه‌های خود را برای مشتریان خود اضافه کنند. معیارهای خاصی وجود دارد که بر اساس آن‌ها برنامه شما قبل از میزبانی برای مشتریان ارزیابی می‌شود. امنیت و حفاظت از حقوق کاربر از مزایای فروشگاه Google Play است.

تنوع خدمات بالا در گوگل پلی

اگر فکر می‌کنید پلی استور فقط برای دانلود برنامه‌های اندروید است به بخش کتاب‌ها، ویدیوها، موسیقی و فیلم‌ها نگاهی بیندازید. شما می‌توانید از محتوای با کیفیت HD با قیمت پایین لذت ببرید. همچنین کارت‌های هدیه در فروشگاه موجود است که می‌توانید بعداً از آن‌ها برای خرید چیزهایی که دوست دارید استفاده کنید.

نحوه انتشار یک برنامه در Google Play: راهنمای گام به گام

در ادامه نحوه انتشار اپلیکیشن در پلی استور گوگل را بررسی می‌کنیم. همانطور که می‌بینید این کار نیاز به انجام مراحل مختلف طولانی دارد. همچنین پرداخت 25 دلاری آن باعث می‌شود تا همه افراد نتوانند از این خدمت در ایران استفاده کنند.

برند وبمونی با سابقه چندین ساله در ثبت اپلیکیشن در پلی استور گوگل می‌تواند این خدمت را در کمترین زمان و با بهترین قیمت برای شما انجام دهد.

مرحله 1: یک حساب توسعه دهنده ایجاد کنید

قبل از اینکه بتوانید هر برنامه‌ای را در Google Play منتشر کنید، باید یک حساب توسعه‌دهنده ایجاد کنید. می‌توانید به راحتی با استفاده از حساب Google موجود خود برای حساب توسعه‌دهنده ثبت نام کنید. فرآیند ثبت نام نسبتاً ساده است و شما باید یک بار هزینه ثبت نام 25 دلاری بپردازید. پس از بررسی و پذیرش قرارداد توزیع برنامه‌نویس، می‌توانید پرداخت را با استفاده از کارت اعتباری یا نقدی خود انجام دهید.

برای تکمیل فرآیند ثبت نام، تمام جزئیات ضروری حساب خود را پر کنید، از جمله نام برنامه نویس خود، که برای مشتریان شما در Google Play قابل مشاهده خواهند بود. همیشه می‌توانید جزئیات بیشتری را بعداً اضافه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد تا ثبت نام شما به طور کامل پردازش شود.

مرحله 2: هدف شما فروش است؟ لینک حساب تجاری خود را اضافه کنید

اگر می‌خواهید یک برنامه پولی منتشر کنید یا قصد دارید خریدهای درون برنامه‌ای را بفروشید، باید یک پروفایل مرکز پرداخت، یعنی یک حساب تجاری ایجاد کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

1. وارد Play Console خود شوید.

2. بر روی Download Reports — Financial کلیک کنید.

3. «اکنون یک حساب تجاری تنظیم کنید» را انتخاب کنید.

4. اطلاعات کسب و کار خود را پر کنید.

پس از ایجاد پروفایل، به طور خودکار به حساب توسعه‌دهنده شما لینک داده می‌شود.

حساب تجاری به شما امکان می‌دهد فروش برنامه و پرداخت‌های ماهانه خود را مدیریت کنید و همچنین گزارش‌های فروش خود را مستقیماً در Play Console خود تجزیه و تحلیل نمایید.

مرحله 3: یک برنامه ایجاد کنید

اکنون که Play Console خود را راه‌اندازی کردید در نهایت می‌توانید برنامه خود را اضافه کنید. در اینجا نحوه انجام این کار را توضیح می‌دهیم:

1. به تب ‘All applications’ در منو بروید.

2. روی ‘Create Application’ “ایجاد اپلیکیشن” کلیک کنید.

3. زبان پیش فرض برنامه خود را از منوی کشویی انتخاب کنید.

4. عنوانی را برای برنامه خود تایپ کنید.

5. روی “Create” کلیک کنید.

عنوان برنامه شما پس از انتشار در Google Play نشان داده می‌شود. در این مرحله زیاد نگران آن نباشید. شما همیشه می‌توانید نام آن را بعداً تغییر دهید. پس از ایجاد برنامه، به صفحه ورودی فروشگاه هدایت می‌شوید. در اینجا باید تمام جزئیات فهرست فروشگاه برنامه خود را پر کنید.

مرحله 4: فهرست بندی فروشگاه را آماده کنید

قبل از انتشار برنامه خود، باید فهرست فروشگاه آن را آماده کنید. این‌ها همه جزئیاتی هستند که در فهرست برنامه شما در Google Play به مشتریان نشان داده می‌شود.

نکته مهم در اینجا این است که حتماً لازم نیست این مرحله را قبل از رفتن به مرحله بعدی کامل کنید. همیشه می‌توانید پیش‌نویسی را ذخیره کنید و بعداً وقتی آمادگی انتشار داشتید، دوباره آن را بازبینی کنید.

اطلاعات مورد نیاز برای فهرست بندی فروشگاه شما به چند دسته تقسیم می‌شود:

  • مشخصات محصول

در اینجا سه ​​قسمت وجود دارد که باید آن‌ها را پر کنید. عنوان، توضیح کوتاه و توضیح کامل درباره محصول. عنوان و توضیحات اپلیکیشن شما باید با در نظر گرفتن تجربه کاربری نوشته شود. از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، اما زیاده‌روی نکنید. مطمئن شوید که برنامه‌تان به‌عنوان هرزنامه یا تبلیغاتی شناخته نمی‌شود، در غیر این صورت خطر تعلیق در فروشگاه Play وجود دارد.

  • دارایی‌های گرافیکی

در بخش دارایی‌های گرافیکی، می‌توانید اسکرین‌شات، تصاویر، ویدئوها، گرافیک‌های تبلیغاتی و نمادهایی را اضافه کنید که ویژگی‌ها و عملکرد برنامه شما را به نمایش بگذارند. برخی از بخش‌ها در دارایی‌های گرافیکی اجباری هستند مانند عکس‌های صفحه، گرافیک ویژگی و نماد وضوح بالا. سایر موارد اختیاری هستند اما می‌توانید آن‌ها را اضافه کنید تا برنامه خود را برای کاربران جذاب‌تر نشان دهید.

  • اطلاعات تماس

در این بخش از شما خواسته می‌شود که جزئیات تماس خود را وارد کنید تا مشتریان شما به پشتیبانی مربوط به برنامه دسترسی داشته باشند. می‌توانید چندین کانال تماس مانند ایمیل، وب‌سایت و شماره تلفن را در اینجا اضافه کنید اما ارائه ایمیل تماس برای انتشار یک برنامه الزامی است.

  • سیاست حفظ حریم خصوصی

برای برنامه‌هایی که درخواست دسترسی به داده‌های حساس کاربر یا مجوزها را دارند باید یک حریم خصوصی جامع وارد کنید که به طور مؤثر نحوه جمع‌آوری، استفاده و اشتراک‌گذاری آن داده‌ها را آشکار می‌کند. شما باید یک نشانی وب مرتبط با حریم خصوصی را در فهرست فروشگاه و در برنامه خود اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که لینک فعال و مرتبط با برنامه شما باشد. در این جا کار با فهرست فروشگاه تمام شده است. ادامه دهید و روی “ذخیره پیش نویس” کلیک کنید تا جزئیات خود را ذخیره کنید.

مراحل انتشار برنامه در گوگل پلی

مرحله 5: APK را در یک نسخه برنامه آپلود کنید

اکنون که زمینه را برای آپلود نهایی برنامه خود آماده کرده‌اید، زمان آن رسیده است که فایل APK خود را کشف کنید.

فایل  Android Package Kit یا به اختصار APK فرمت فایلی است که توسط سیستم عامل اندروید برای توزیع و نصب برنامه‌ها استفاده می‌شود. به زبان ساده، فایل APK شما حاوی تمام عناصر مورد نیاز برای اجرای برنامه شما در یک دستگاه است.

گوگل راه‌های متعددی را برای آپلود و انتشار APK به شما ارائه می‌دهد. با این حال قبل از آپلود فایل، باید یک نسخه برنامه ایجاد کنید. برای ایجاد نسخه، برنامه‌ای را که در مرحله 3 ایجاد کرده‌اید انتخاب کنید. سپس از منوی سمت چپ، به «مدیریت انتشار» -> «نسخه‌های برنامه» بروید. در اینجا باید نوع نسخه‌ای را که می‌خواهید اولین نسخه برنامه خود را در آن آپلود کنید، انتخاب کنید. شما می‌توانید بین تست داخلی، تست بسته، تست باز و نسخه تولیدی یکی را انتخاب کنید.

سه نسخه اول به شما این امکان را می‌دهند که برنامه خود را در میان گروهی از کاربران منتخب آزمایش کنید قبل از اینکه آن را برای همه فعال نمایید. این گزینه ایمن‌تر است زیرا می‌توانید نتایج آزمایش را تجزیه و تحلیل کنید و در صورت نیاز، قبل از ارائه آن به همه کاربران، برنامه خود را بر اساس آن بهینه یا اصلاح نمایید.

زمانی که یک گزینه را انتخاب کردید، روی “ایجاد انتشار” کلیک کنید. در مرحله بعد دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا فایل‌های APK خود را اضافه کرده و نسخه خود را نام‌گذاری و توصیف کنید. پس از اتمام کار، دکمه ذخیره را فشار دهید.

مرحله 6: رتبه‌بندی محتوای مناسب ارائه دهید

اگر به برنامه خود رتبه‌ای اختصاص ندهید به عنوان “بدون رتبه” فهرست می‌شود. برنامه‌هایی که «رده‌بندی نشده» هستند ممکن است از Google Play حذف شوند. برای رتبه‌بندی برنامه خود باید پرسشنامه رتبه‌بندی محتوا را پر کنید. وقتی برنامه خود را در Play Console انتخاب می‌کنید می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و به «حضور در فروشگاه» – «رتبه‌بندی محتوا» در منوی سمت چپ بروید. رتبه‌بندی مناسب محتوا نیز به شما کمک می‌کند تا به مخاطب مناسب برسید، که در نهایت نرخ تعامل شما را بهبود می‌بخشد.

مرحله 7: قیمت‌گذاری و توزیع را تنظیم کنید

قبل از اینکه بتوانید جزئیات مورد نیاز در این مرحله را پر کنید باید استراتژی کسب درآمد برنامه خود را تعیین کنید. زمانی که می‌دانید برنامه شما چگونه پول در می‌آورد می‌توانید ادامه دهید و برنامه خود را به صورت رایگان یا پولی تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید بعداً برنامه خود را از پولی به رایگان تغییر دهید اما نمی‌توانید برنامه رایگان را به پولی تبدیل کنید. برای این کار باید یک برنامه جدید ایجاد کرده و قیمت آن را تعیین نمایید.

مرحله 8: انتشار نهایی برنامه شما

کار شما تقریباً تمام شده است. قبل از اینکه نسخه خود را مرور و عرضه کنید مطمئن شوید که بخش‌های فهرست‌بندی فروشگاه، رتبه‌بندی محتوا و قیمت‌گذاری و توزیع برنامه شما هر کدام یک علامت تیک سبز رنگ در کنار خود دارند. زمانی که مطمئن شدید آن جزئیات را پرکرده‌اید برنامه خود را انتخاب کنید و به «مدیریت انتشار» – «نسخه‌های برنامه» بروید. «ویرایش انتشار» را در کنار نسخه مورد نظر خود فشار دهید و آن را مرور کنید.

در مرحله بعد، روی «بازبینی» کلیک کنید تا به صفحه «بازبینی و انتشار» بروید. در اینجا می‌توانید ببینید که آیا مشکلات یا هشدارهایی وجود دارد که ممکن است از قلم انداخته باشید. در نهایت، «تأیید عرضه» را انتخاب کنید. با این کار برنامه شما برای همه کاربران کشورهای هدف شما در Google Play منتشر می‌شود.

برای استفاده حداکثری از برنامه جدید خود، باید آن را تبلیغ کنید تا مطمئن شوید که مردم آن را به اندازه کافی برای دانلود جالب می‌دانند. همچنین مطمئن شوید که برای نگهداری برنامه خود در طولانی مدت سرمایه‌گذاری کرده‌اید. به بهبود و بروزرسانی آن ادامه دهید و عملکرد آن را تجزیه و تحلیل کنید تا آن را به محصولی بهتر برای مشتریان خود تبدیل نمایید.

جمع‌بندی

نکات زیادی در مورد مزایا و معایب گوگل پلی از دیدگاه یک مشتری و توسعه دهنده وجود دارد. کاربران در رتبه‌بندی و بررسی برنامه‌ها بر اساس تجربه خود آزادند. گوگل پلی با فراهم کردن دسترسی آسان به میلیاردها کاربر به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا تجارت خود را توسعه دهند و با توسعه دهندگان همکاری می‌کند تا ماهانه به بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دسترسی داشته باشند.

امیدواریم دستورالعمل‌های بالا برای راهنمایی شما در روند نحوه انتشار یک برنامه در Google Play مفید بوده باشد. زمانی که برنامه را در اپ استور آپلود می‌کنید برای جذب مشتریان به یک استراتژی بازاریابی فعال نیاز دارید. پس از انتشار اپلیکیشن اندروید، اپلیکیشن شما برای موفقیت به تلاش مستمر نیاز دارد، در غیر این صورت در رقابت عقب می‌ماند و از رده خارج می‌شود.

برای ثبت اپلیکیشن در گوگل می‌توانید از خدمات سایت وبمونی استفاده کنید. ثبت اپلیکیشن در گوگل توسط وبمونی با کمترین قیمت و سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

منبع : وبمونی

admin

admin

1 Comment

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ