نگاه کلی به برند منشن و تاثیرات آن بر سئوی سایت

همیشه برای کارشناسان و کاربران این سوال وجود داشته که آیا برند منشن یا اشاره به برند در بستر اینترنت برای آن برند و سئوی سایت آن‌ها سودی هم دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوالات، بهتر است کمی عامیانه‌تر به این مسائل نگاه کنیم. برای مثال، شما در حال گذراندن وقت در اینستاگرام، توئیتر، یوتیوب و یا فیس‌بوک هستید و در لابه‌لای آن همه محتوا، نام یک یا چند برند را می‌شنوید و در مورد آن‌ها اطلاعات کسب می‌کنید. این اتفاق برای همه ما افتاده که در مکالمه‌های روزمره‌مان در مورد برندها و محصولات مختلف صحبت می‌کنیم. این نکات حتی اگر حاوی پیام‌های منفی باشند، در حال اشاره به یک برند هستند. حالا در بحث وب، داستان کمی‌ متفاوت‌تر از مکالمه‌های روزانه ماست.

برند منشن چیست؟

برند منشن به معنای اشاره به یک برند است. شما وقتی در گوشه‌ای از اینترنت، محتوایی تولید می‌کنید و از نام یک شرکت استفاده می‌کنید، در واقع برند منشن کرده‌اید. برخلاف تصور بسیاری از افراد و کارشناسان، برند منشن با لینک سازی که یکی از کارهای مهم در سئوی خارجی است، کاملاً متفاوت است. در اشاره به برند هیچگاه، هیچ لینکی به سایت شما ساخته نمی‌شود. به طور کلی، اشاره به نام یک شرکت در مقالات، پست‌ها، ویدئوها و یا هر چیز دیگری در فضای اینترنت به عنوان برند منشن شناخته می‌شود. برای درک بهتر به مثال زیر از یک شرکت بزرگ توجه کنید تا هم با برند منشن آشنا شوید و هم اهمیت آن در شناساندن یک برند به دیگران را درک کنید

برای مثال، اکثر کسانی که بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند، با برند و نام شرکت بزرگ PES آشنا هستند. این شرکت در اواخر سال 2021 اعلام کرد که دیگر به نام Professional Evolution Soccer یا همان PES فعالیت نخواهد کرد و از سال 2022 با نام جدید efootball به دنیای گیم و بازی بازخواهد گشت. کسانی که به صورت حرفه‌ای اخبار بازی‌ها را دنبال می‌کردند، از این موضوع باخبر شدند، اما همچنان تعداد زیادی از تغییر نام این شرکت آگاه نبودند. پس این شرکت در نسخه بازی دمو خود، کارکترها و گیم‌پلی بازی را به قدری ضعیف نشان داد که همه طرفداران گیم شروع به اعتراض کردند. اما چرا باید همچین کاری می‌کرد؟ آیا این شرکت قصد داشت که اعتبار خودش را زیر سوال ببرد؟ خیر! با منتشر شدن نسخه دمو، همه در مقالات، پست‌ها، توئیت‌ها اخبار منفی در مورد این گیم پخش می‌کردند. این اخبار و انتقادها بدین صورت پخش می‌شد که: “efootball یا همان شرکت Professional Evolution Soccer سابق، یک نسخه بی‌کیفیت از بازی خودش منتشر کرده است که اصلاً با سطح انتظارات در سال 2022 همخوانی ندارد.”

این یعنی یک برند منشن، آن هم به صورت گسترده در سطح جهانی. با این اخبار منفی، همه منتظر انتشار رسمی efootball 2022 بودند تا این شرکت را با انتقادهای خود به ورشکستگی برسانند. اما هرگز همچین اتفاقی نیفتاد! Efootball منتشر شد و اصلاً با نسخه دموی خود شباهتی نداشت. این شرکت این کار را کرد که به همه دنیا بفهماند، PES دیگر وجود ندارد و efootball نسخه جدید این کمپانی خواهد بود.

چرا باید برند منشن کنید؟

حتی اگر سایت شما یک طراحی سایت فوق‌العاده با محتوای یونیک و مفید داشته باشد، بدون داشتن یک برند خوب ممکن است در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب نکنید. کسانی که در اینترنت به دنبال محصول یا خدمات ویژه‌ای می‌گردند، اغلب نام برند محبوب خود را جستجو می‌کنند و این یعنی شما جزء انتخاب‌های احتمالی آن‌ها نخواهید بود. شما باید در برنامه دیجیتال مارکتینگ خود این مورد را به طور جدی بررسی کنید. شما تا وقتی که نتوانید یک برند به اصطلاح معروف باشید، احتمالاً مشتری‌های زیادی نیز نخواهید داشت. برندسازی خوب نیازمند کارهای متعددی است که همه آن‌ها در قالب برند منشن(اشاره به برند) خلاصه می‌شوند. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

چگونه می توانید برند منشن بیشتری کسب کنید؟

به دست آوردن برند منشن در بستر اینترنت به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود. بسیاری معتقدند که برند منشن کردن در سایت به مراتب بهتر از انجام دادن این کار در فضای مجازی است. اما هرگز نباید قدرت فضای مجازی را دست کم بگیرید. فعالیت در فضای مجازی می‌تواند برند شما را به افرادی که کیلومترها از شما دور هستند، معرفی کند. برای مثال در توئیتر، بیزینس‌های بزرگ و کوچک اغلب با پرسش سوال‌های مرتبط به حوزه کاری خودشان، تلاش می‌کنند تا تعامل صفحه خود را بالا ببرند تا افراد بیشتری را جذب برند خود کنند. حتی اگر یک بیزینس شناخته شده هم باشید، هرگز نباید فعالیت خود را در فضای مجازی متوقف کنید. به عکس زیر توجه کنید:

نظرسنجی تپسی
نظرسنجی تپسی از مردم در توئیتر

این توئیت تپسی در فضای مجازی است. این شرکت برای بالا بردن تعامل برند خود در حساب کاربری خودش در فضای مجازی، اغلب سوال‌هایی را مطرح می‌کند که ممکن است دغدغه همه مردم باشد. در این مثال، شاید تپسی فقط یه سوال ساده پرسیده باشد، ولی در اصل بذر برند منشن را کاشته است. تپسی فقط این سوال را پرسیده است ولی من با نوشتن در مورد این سوال و برند تپسی، در واقع به برند آن‌ها اشاره می‌کنم. قاعدتاً افراد دیگری هم در این مورد صحبت خواهند کرد، پس فعالیت در فضای مجازی از شما، اشاره کردن به نام برند شما از شنوندگان، به همین آسانی!

برند منشن، برند شما را به همه معرفی می‌کند!

به عنوان یک بیزینس موفق، در برنامه دیجیتال مارکتینگ خود باید نکات بسیاری را رعایت کنید. نکته اول اینکه، همه برای خرید به سراغ گوگل نمی‌روند و نکته دوم اینکه، کسب رتبه بالا در نتایج جستجو بی‌شک برای شما مشتری‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. به دست آوردن رتبه یک در نتایج جستجو، بی‌شک یک اقدام مهم و سودآور است و نیاز به سفارش پروژه سئوی اصولی دارد. اما آیا شما می‌توانید در همه کلمات کلیدی رتبه یک را به دست بیاورید؟ خیر! چون شما یک سایت بیزینسی هستید و هدف سایت شما مشخص است و فقط در مسائل مرتبط به حوزه کاریتان تولید محتوا می‌کنید. یکی از اهداف شما، علاوه بر به دست آوردن رتبه بالا در نتایج جستجو، باید به دنبال به دست آوردن شهرت برای برند خودتان نیز باشد. یکی از راه‌های دیگر برای کسب برند منشن، انتشار مقالات در سایت‌های باکیفیت است.

نکته: این مثال را با عمل لینک سازی اشتباه نگیرید.

شما با نوشتن و انتشار مقاله در سایت‌های باکیفیت که خوانندگان و دنبال کننده‌های زیادی دارد، می‌توانید از نام برند خود استفاده کنید تا کاربر با نام برند شما آشنا شود. این آشنایی ممکن است حس کنجکاوی مخاطب را برانگیزد تا بیشتر با برند شما آشنا شود. پس نام بیزینس شما را گوگل می‌کند تا در مورد شما و حوزه کاری‌تان اطلاعات بیشتری کسب کند.

برند منشن
چه چیزی برند شما را منحصربفرد می کند؟

آیا اشاره کردن به برند بر سئوی سایت تاثیر می‌گذارد؟

و حالا رسیدیم به مهم‌ترین بخش مقاله و سوالی که ذهن همه ما را درگیر کرده است. آیا برند منشن در رتبه گرفتن یک سایت موثر است؟ جواب‌های ضد و نقیضی در این مورد وجود دارد، بسیاری با بررسی سرچ کنسول سایت خود ادعا می‌کنند که برند منشن یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای رتبه گرفتن در نتایج دیگر است. از طرف دیگر، جان مولر که یکی از اعضای گوگل در سوئیس است اما می‌گوید: ما در گوگل به کلمات کلیدی و لینک‌ها بیشتر از برند منشن‌ها اهمیت می‌دهیم. جدای از گفته‌های هر دو طرف، بیایید همه موارد را بررسی کنیم تا به یک جواب درست برسیم.

در برند منشن، ما هیچ‌گاه نام برند را به سایت هدف لینک نمی‌کنیم. پس طبیعتاً گوگل خیلی به این موضوع اهمیت نخواهد داد. همانطور که می‌دانید، ربات‌های گوگل از طریق لینک‌ها به صفحات دیگر حرکت می‌کنند، پس طبیعی است که محتویات یک لینک از کلمات ساده در یک متن اهمیت بیشتری داشته باشد. اما وقتی مردم در حال خواندن مقاله‌ای باشند که از برند شما در آن نام برده شده است، و یا در پست‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده‌ است، برند شما را می‌بینند، احتمالاً در مورد شما جستجو خواهند کرد. و با جستجو کردن نام برند شما، وارد سایت شما می‌شوند. این یعنی شما در برند سازی تقریباً موفق بوده‌اید و توانسته‌اید اعتبار برند خود را افزایش بدهید و تعداد ورودی‌ها و کلیک‌های سایتتان را افزایش دهید.

با این اوصاف می‌توانیم بگوییم که هم جان مولر درست می‌گوید و هم کسانی که به منابع اطلاعاتی سرچ کنسول سایت خود استناد می‌کنند. برند منشن تاثیر مستقیم در بهتر شدن جایگاه شما در گوگل ندارد، ولی در نهایت باعث شناخته‌تر شدن برند شما می‌شود و فروش شما را افزایش می‌‎دهد.

admin

admin

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. چک لیست کامل سئو خارجی در سال 2022 - وبلاگ توسکاوب - […] همچنین بخوانید  نگاه کلی به برند منشن و تاثیرات آن بر… […]

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ