همه چیز درباره تگ Indexifembedded که لازم است بدانید!

گوگل در 21 ژانويه 2022 از یک تگ جدید رونمایی کرد. با استفاده از این تگ، شما می‌‎توانید به راحتی ایندکسینگ محتوای موجود در Iframes را مدیریت کنید و انتخاب کنید که آیا می‌خواهید محتوای موجود در Iframes ایندکس شود یا خیر.

در واقع تگ Indexifembedded به شما اجازه می‌دهد محتوای صفحه‌ای از سایت خود را نوایندکس نگه دارید اما اجازه دهید محتوا در سایر صفحات از طریق Iframes ایندکس شود.

یکی از کاربردهای Iframes: از Iframes زمانی استفاده می‌شود که شما بخواهید محتوایی درون صفحه‌تان داشته باشیدکه در سایتتان آپلود نشده است.

 مثلا به جای آپلود کردن یک فیلم چند دقیقه‌ای در سایت خود، آن ویدئو را در پلتفرم‌های دیگری مثل یوتیوب یا آپارات بارگذاری می‌کنید و با کدهای Iframes آن را در صفحه سایت خود به نمایش می‌گذارید. این کار برای جلوگیری از زیاد شدن حجم صفحه و پایین آمدن سرعت سایت انجام می‌شود.

این تگ به درد چه کسانی می‌خورد؟

این تگ به کمک کسانی آمده است که در سایت خود رسانه‌های مختلفی را انتشار می‌دهند. آن‌ها شاید بخواهند که محتوای آن‌ها در صفحه دیگر ایندکس شود و در عین حال نخواهند آن محتوا در صفحه خودشان ایندکس شود.

این تگ جدید با تگ Noindex ترکیب می‌شود. قابلیت استثنایی تگ Indexifembedded این است که می‌تواند محتوای یک صفحه از وبسایت را که با تگ Iframe در وبسایتی دیگر بارگذاری شده برای موتورهای جستجو قابل رویت سازد، حتی اگر صفحه تگ Noindex داشته باشد.

منبع خبر: https://developers.google.com/search/blog/2022/01/robots-meta-tag-indexifembedded

admin

admin

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. همه چیز درباره لینک سازی داخلی و اهمیت آن در سئو - وبلاگ توسکاوب - […] شده‌ است و ربات‌های گوگل با بررسی صفحه جدید آن را ایندکس […]

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ