چک لیست یک وب سایت خوب

چک لیست یک وب سایت خوب چیست؟ قبلا در مورد چک لیست سئو داخلی و چک لیست سئو خارجی صحبت کرده‌ایم، اما حالا نوبت چک لیست یک وب سایت خوب است! بر کسی پوشیده نیست که اینترنت کارها را برای مشاغل، دولت‌ها و سایر سازمان‌ها ساده‌تر کرده است. روزهایی که برای به رسمیت شناختن نام خود نیاز به تکیه بر یک مکان آجر و ملات داشتید، گذشته است – این روزها، برای جذب به حضور آنلاین و مخاطب نیاز دارید و می توانید سریعتر از همیشه به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

شما می‌توانید به طرق مختلفی کسب‌وکار خود را در بستر اینترنت تبلیغ کنید و مشتری جذب کنید، اما بهترین و مطمئن‌ترین پلتفرم برای شروع بیزینس آنلاین، داشتن یک سایت خوب و باکیفیت است. تیم توسکاوب برای شما 9 نکته برتر یک سایت باکیفیت را جمع‌آوری کرده است، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

1. به خوبی طراحی شده و کاربردی

سایت شما ویترین کسب‌وکار، محصولات، خدمات و برند شما است. بنابراین ضروری است که سایت خود را از نظر بصری جذاب، خوب طراحی و حرفه‌ای کنید. طرح‌بندی‌های واضح و تمیزی ایجاد کنید که دارای عکس‌ها و گرافیک‌های باکیفیت هستند تا پیام دیده شود.

علاوه بر این، سایت باید به سرعت، به درستی و مطابق با انتظارات کار کند. هر صفحه باید کاربردی و سریع باشد زیرا هر یک از آنها ممکن است اولین یا تنها صفحه‌ای باشد که مشتری با آن مواجه می‌شود. صفحات با سرعت پایین، تجربه کاربری ضعیف یا بد طراحی شده می‌تواند بازدیدکنندگان را ناراضی کند و آنها را مجاب به ترک صفحه سایت شما کند.

2. بهینه شده برای موبایل

با توجه به اینکه بیش از 60 درصد از ترافیک وب از دستگاه های تلفن همراه می‌آید، داشتن یک وب سایت بهینه شده برای تلفن همراه مهم‌تر از همیشه است. یک وب‌سایت تلفن همراه خوب به سرعت بارگیری می‌شود، به راحتی قابل پیمایش است و عملکردی مشابه نسخه دسکتاپ دارد.

تعداد فزاینده‌ای از کاربران از گوشی‌های هوشمند برای خرید و جستجوی محصولات در بستر اینترنت استفاده می کنند. بنابراین، با بهینه سازی وب سایت خود برای کاربران تلفن همراه، اطمینان حاصل کنید که مشتریان خود را در دستگاه های تلفن همراه نادیده نمی‌گیرید. شما باید سایت خود را با طرح اول موبایل بسازید. قبل از اینکه به دسکتاپ بروید، به نحوه نمایش طرح بندی خود در دستگاه‌های تلفن همراه فکر کنید.

3. تایپوگرافی مناسب را انتخاب کنید

تایپوگرافی خوب، برای شماغل کوچک یک وب سایت خوب می‌سازد. علاوه بر این، از آنجایی که اولین برداشت(First Impression) مهم است، می‌خواهید مطمئن شوید که تایپوگرافی وب‌سایت شما درست است. برخی از ویژگی‌های یک وب‌سایت آموزنده، فونت‌های پررنگ و ساده هستند که به راحتی خوانده می‌شوند و تغییرات کمی در اندازه فونت دارند. همچنین باید فضای سفید زیادی بین بلوک های متن وجود داشته باشد، بنابراین خواننده بین خط به خط محتوا غرق نمی‌شود.

4. برای سئو بهینه شده است

یکی از ویژگی‌هایی که یک وب سایت خوب را برای مشاغل کوچک یا سازمان‌های بزرگ می‌سازد این است که باید برای رتبه بندی موتورهای جستجو بهینه شود. برنامه ریزی سئو در مورد بهینه سازی وب سایت شما برای نمایش در موتورهای جستجو مانند گوگل است. اساس سئو شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب، ارائه محتوای با کیفیت و طراحی سازگار با موبایل است.

دو نکته مهم:

  1. اگر به درستی انجام شود، می‌تواند هزاران بازدید ماهانه از سایت شما بدون تلاش اضافی ایجاد کند.
  2. اگر کارهایی را اشتباه انجام دهید، هیچ شخصی شما را در Google کشف نخواهد کرد.

چند کار مهم برای اینکه بهترین شرکت سئو در تهران را انتخاب کنید، در زیر آمده است:

  • از اینکه چه کسی را هدف قرار می دهید آگاه باشید و تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.
  • صفحات وب سایت خود را با بهینه سازی درون صفحه با استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید.
  • یک نقشه سایت محکم ایجاد کنید تا به گوگل و بینگ اجازه دهید تا وب سایت شما را رتبه بندی کنند.

این بسیار ساده است، و بسیاری از عناصر ضروری دیگر سئو مرتبط با طراحی وب وجود دارد، اما این سه نکته شما را در مسیر قابل مشاهده شدن در نتایج جستجو قرار می دهد.

5. وب سایت شما باید طراحی عالی و UX درخشانی داشته باشد

به راستی زیبایی در چشم ناظر است. طراحی وب سایت شما باید به شما در دستیابی به اهدافی که ایجاد کرده اید کمک کند. پیام شما باید واضح و بلند باشد. طراحی باید مطابق با برند و ایده شما باشد. مهمتر از آن، وب سایت شما باید برای همه افراد ساده و ساده باشد. همچنین مهم است که به تجربه کاربری فکر کنید. این فقط به ظاهر آن نیست، بلکه به احساس آن نیز مربوط می‌شود. این در مورد ارائه یک تجربه لذت بخش به کاربران است که بتوانند آن را به خاطر بیاورند. بله ما در مورد تجربه کاربری صحبت می‌کنیم.

UX همچنین به کاربران اجازه نمی‌دهد برای بارگذاری صفحات طولانی منتظر بمانند. به این دلیل است که به دلیل رنگ آمیزی شما نمی‌توانند متن وب سایت شما را ببینند یا به این دلیل که نمی‌توانند از هیچ دکمه‌ای از وب سایت شما در تلفن همراه خودشان استفاده کنند، عصبانی نشوید.

6. گواهی SSL بخرید

هر وب سایتی که اطلاعات حساس را مدیریت می‌کند باید گواهی SSL داشته باشد تا از رمزگذاری داده‌ها اطمینان حاصل شود. شما می توانید گواهی SSL را از ارائه دهندگان مختلف SSL خریداری کنید، اما مطمئن شوید که گواهی SSL را بعد از هر سال یا قبل از تاریخ انقضا تمدید کنید. هنگام خرید گواهی SSL، مطمئن شوید که ارزش پول را دریافت می‌کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام نیازهای وب سایت شما را با یک قیمت شامل می‌شود، بنابراین هیچ شگفتی در زمان تمدید وجود ندارد. همچنین در صورت داشتن هرگونه مشکل یا سؤالی در مورد راه اندازی و نصب، باید با پشتیبانی 24/7 رایگان ارائه شود.

7. اطلاعات تماس خود را بالای تیترها قرار دهید

شما می‌خواهید که افراد بتوانند اطلاعات تماس شما را به راحتی پیدا کنند. این بدان معنی است که آن را در بالای صفحه وب سایت خود قرار دهید – بخشی از صفحه که بدون پیمایش قابل مشاهده است. اگر کسب و کار شما متکی به مشتریانی است که به شما یا کارکنان فروش شما دسترسی دارند، مطمئن شوید که اطلاعات تماس خود را در جایی قرار دهید که بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند.

اطلاعات تماس شما باید در بالای صفحه اصلی قابل مشاهده باشد، بنابراین اگر بازدیدکنندگان می‌خواهند با کسب‌وکار تماس بگیرند، مجبور نیستند شماره تلفن یا آدرسی را جستجو کنند. اگر از رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که پروفایل‌های اجتماعی خود را در فوتر یا سربرگ وب سایت خود قرار می‌دهید تا به راحتی در دسترس باشد.

8.سرعت بالایی دارد

این مطالعه نشان داد که اکثر کاربران وب مرور وب‌سایتی را که بارگذاری آن خیلی طول می‌کشد متوقف می‌کنند. علاوه بر این، همچنین مشخص شده است که زمان بارگذاری یک وب سایت بر تصمیمات خرید تقریباً 70٪ خریداران تأثیر می گذارد. با به روز نگه داشتن نرم افزار، اطمینان از بهینه سازی ویدیوها و عکس های خود برای افزایش سرعت دانلود و استفاده از سرویس میزبانی که می تواند نیازهای پهنای باند شما را برآورده کند، بررسی کنید که وب سایت شما به خوبی کار می کند.

9. محتوای تازه و با کیفیت

ضروری ترین ویژگی های یک وب سایت آموزنده، محتوای تازه و با کیفیت است. این امر به ویژه برای کسب و کارهای کوچک مهم است که نیاز به ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مخاطبان خود دارند.

محتوای مفید نشان می دهد که شما در زمینه کاری خود متخصص هستید و با آخرین روندهای بازاریابی محتوا همراه هستید. محتوای با کیفیت به خوبی نوشته شده، دقیق و مرتبط با مخاطب هدف شماست. خواندن آن نیز جذاب و جالب است.

حرف آخر

به عنوان نتیجه‌گیری، می‌توان گفت که یک وبسایت خوب و با کیفیت باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرد. از جمله این عوامل میتوان به محتوای قوی، طراحی خوب، سرعت بارگذاری سریع، بهینه‌سازی برای موبایل اشاره کرد. این عوامل باعث می‌شوند که وبسایت شما جذاب، کاربردی و مؤثر باشد و بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کند. بنابراین، برای داشتن یک وبسایت با کیفیت، لازم است که به این عوامل توجه کافی شود و آنها را به طور منظم بررسی و بهبود بخشید.

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ