گزارش ایندکس ویدئو ها به سرچ کنسول سایت اضافه می شود

چند ماه پیش بود که گوگل اعلام کرد در حال تست کردن قابلیت “گزارش ایندکس ویدئوها” در سرچ کنسول سایت است. بالاخره، بعد از گذشت چند ماه، با تایید رسمی گوگل، این قابلیت جدید به سرچ کنسول اضافه شد. گوگل در ادامه گفت: “ممکن است بسیاری این تغییرات را تا مدتی در وضعیت سایت خود نبینند، این به دلیل زمان‌بر بودن این به روز رسانی است.”

گزارش ایندکس ویدئو چیست؟

این گزارش در سرچ کنسول سایت به شما نشان خواهد داد که چند ویدئو در صفحات سایت شما وجود دارد و چند ویدئو از آن صفحات می‌توانند ایندکس شوند. به گفته گوگل: این گزارش به شما کمک می‌کند تا نحوه عملکرد ویدئوها در سایت خود را درک کنید و بخش‌هایی که پتانسیل پیشرفت دارند را شناسایی کنید.

این گزارش چه زمانی به نمایش در می آید؟

گوگل در جواب این سوال گفت: زمانی که گوگل متوجه شود در سایت شما ویدئوهایی وجود دارد، گزینه “گزارش ایندکس ویدئو” در نوار سمت چپ در بخش “Coverage section” به نمایش در می‌آید. اگر ویدئویی در سایت ندارید، پس این گزارش برای شما به نمایش در نخواهد آمد.

این گزارش به شما چه اطلاعتی خواهد داد؟

  • گوگل در چند صفحه از سایت شما ویدئو شناسایی کرده است؟
  • کدام ویدئوها با موفقیت ایندکس شده‌اند؟
  • چه مسائلی مانع ایندکس شدن ویدئوها شده‌اند؟

پس از برطرف کردن خطا، می‌توانید برای اعلام رفع آن به گوگل، گزینه verify را بزنید.

چرا گزارش ایندکس ویدئو ها  مهم است؟

این ویژگی سرچ کنسول به کسانی که در سایت خود محتوای ویدئویی دارند کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی از کیفیت و عملکرد ویدئو‌های سایت خود مطلع شوند و به دنبال راهکارهای مختلف برای بهبود آن‌ها در نتایج جستجوی گوگل بروند.

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ