تفاوت های تولید محتوا و کپی رایتینگ در چیست؟

بهينه سازي محتوا، فرآیندی برای اطمینان حاصل کردن از محتوای وب‌سایت و صفحه شما است. در این فرآیند موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

آیا محتوای وب‌سایت شما به آسانی برای کاربران قابل فهم و مورد استفاده است؟

آیا به راحتی در فهرست نتایج جستجو قرار می‌گیرد؟

وب‌سایت‌هایی که تمام قابلیت‌های ذکر شده (محتوا روان و دسترسی آسان) را دارا باشد جایگاه بهتری در فهرست نتایج جستجو دارند. و بیشتر در معرض دید کاربران قرار می‌گیرند.

محتوای مفید و روان یکی از فاکتورهای اساسی برای بالاتر رفتن تعداد بازدید از سایت شماست.

این فاکتور کمک می‌کند تا ارائه خدمات یا فروش محصولات شما بهتر صورت بگیرد. و همچنین باعث بهبود رتبه و جایگاه وب‌سایت شما می شود.

برای تولید محتوای غنی و ارزشمند برای سایت خود نیازمند هستیم که از متخصصین فعال در این حوزه کمک بگیریم.

کارشناسان تولید محتوا و کپی رایترها متخصصین این حوزه هستند. در ادامه به وظایف و نقش آنها خواهیم پرداخت.

کارشناس تولید محتوا

همانطور که از معنی اسم آن پیداست، کارشناس تولید محتوا به فردی گفته می‌شود که کار نویسندگی و ایجاد محتوای سایت، وبلاگ، ویدیو و… را بر عهده دارد. بطور دقیق‌تر، وظیفه کارشناس تولید محتوا این است که بر اساس موضوع و یا محیطی که در آن فعالیت می‌کند به بهترین شکل ممکن مطالبی را به کاربران عرضه کنند. تا درک درستی از موضوع عنوان شده پیدا کنند وجای هیچ سوال و شبهه‌ای برای آن‌ها باقی نماند.

برای وارد شدن به این حوزه، افراد باید دانش و اطلاعات بالایی در زمینه‌های مختلف داشته باشند،همچنین:

  • داشتن زبان و قلم شیوا
  • آشنایی کامل به اصول و قواعد سئو
  • تسلط کامل به ساختار و دستور زبان
  • توجه و دقت کافی به آنچه که مخاطب مشتاق است بداند
  • نحوه استفاده از کلید واژه‌ها به صورت موثر ( به منظور کمک به کاربر برای راحت‌تر به جواب رسیدن در نتیجه موتور جستجو).
  • توانایی جستجو و تحقیق به روی موضوعات مختلف به ویژه موضوعاتی که با آنها آشنایی ندارد
  • مدیریت مناسب زمان برای تحویل محتوا به کارفرما

کپی رایترها

شاید با شنیدن اسم کپی رایتر یاد قانون کپی رایتینگ بیافتید و فکر کنید این دو کلمه بهم مرتبط است. اما باید بدانید که این دو کلمه هیچ ارتباطی به هم ندارند. دلیل شباهت آن‌ها نبود معادل صحیح در زبان فارسی است.

می دانید که بهترین محتواها هم تا زمانی که در دید مخاطبانتان قرار نگیرد نمی‌تواند تاثیری بر کسب‌وکار شما داشته باشند؟

محتوای وب‌سایت باید، در موتورهای جستجو قرار گیرند و جایگاهی در رتبه‌بندی نتایج جستجو داشته باشد تا تاثیرگذار باشد. کپی رایتینگ دانشی است که به وسیله اعمال آن بر محتوا، کاربر ترغیب به خواندن ادامه متن و در کل محتوای سایت می‌شود.

کپی رایترها با استفاده از یک‌سری کلید واژه و عبارت مورد علاقه کاربران، تصمیم می گیرند که چگونه و کجا محتوا را به کاربران ارائه دهند تا مخاطب ترغیب به خواندن محتوای وب‌سایت شما شود.

با تعریف‌های فوق با هر یک از این مشاغل آشنا شدیم. مشخص شد که کپی رایتر و کارشناس تولید محتوا چه کسی است و چه وظایفی دارد اما شاید برای شما سوال ایجاد شود:

تفاوت بین این دو شغل چیست؟

اساسی‌ترین تفاوت بین کار کارشناسان تولید محتوا و کپی رایترها، محتوا و حجم آن است. همانطورکه گفته شد، کارشناسان محتوا با ارائه توضیحات جامع در قالب یک مقاله، می‌کوشند تا مفاهیم را به صورت شیوا و روان ارائه دهند. در مقابل، کپی رایترها تنها با در نظر گرفتن اشتیاق مخاطبین و تحت عنوان چند جمله سعی در جذب کاربران به سایت و افزایش بازدید دارند. هیچگاه نمیتوان گفت که کدام یک از این مشاغل، اهمیت بیشتری دارند چرا که این دو شغل مکمل یکدیگر هستند. کپی رایترها مخاطبان را به سایت شما جذب می‌کنند و وظیفه کارشناس تولید محتوا، ارائه مطالب جذاب و مفید داخل سایت است تا کاربر زمان زیادی را در سایت شما بگذارند.

حضور هر دوی این متخصصین در بالا رفتن  رتبه سایت در فهرست موتور جستجو و معرفی شدن آن به عنوان منبعی ارزشمند لازم است .

admin

admin

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. 20 نکته ی مهم که در سال 2021 برای بهینه سازی موتور جستجو باید به کار برد - وبلاگ توسکاوب - […] از محتوا های زیاد و بی کیفیت کنید. تمرکز خود را به روی محتوا های برتر قبلی خود قرار…
  2. کانیبالیزیشن کلمات کلیدی: رقابت صفحات مشابه - وبلاگ توسکاوب - […] شما مقالاتی را در زمینه بهینه سازی محتوا و بهینه سازی موتورهای جستجو برای قرار دادن در سایت […]
  3. 10 جنبه حیاتی سئو که برای حضور موثر در فضای مجازی باید بدانید - […] که محتوای خود را به طور طبیعی، با زبانی عادی و توسط تولید‌کنندگان محتوا به دنیای ‌اینترنت عرضه […]

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ