راهنمای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی جذاب برای کسب و کارها

ساختن ویدیوهای تبلیغاتی یک روش بسیار موثر برای جذب مخاطبین بیشتر است، اما به شرطی که ویدیوهای تبلیغاتی شما از کیفیت بالایی برخوردار باشند. ویدیوهای تبلیغاتی از محبوبیت بالایی در میان مخاطبین برخوردار هستند و این محبوبیت بالا باعث شده است که بیشتر کسب‌وکارها رویکرد تبلیغاتی خود را بیشتر به سمت تولید ویدیوهای تبلیغاتی خلاقانه سوق دهند. بر طبق مطالعات انجام شده در این زمینه، از سال 2018 تا به امروز، بیزینس‌هایی که برای معرفی کسب‌وکار خود از ویدئوهای تبلیغاتی باکیفیت استفاده می‌‌کنند، 81 درصد رشد داشته است.

اما با این حال، هنوز هم هستند بیزینس‌هایی که برای سرمایه گذاری در ساخت ویدیو های تبلیغاتی تردید می‌کنند و مطمئن نیستند که آیا اختصاص دادن بودجه برای تبلیغات ویدیویی و انتشار آن در فضای مجازی فکر خوبی باشد. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید که هنوز به تاثیر اینگونه ویدئوها شک دارید، اصلاً نگران نباشد. شما انسان بدبینی نیستید، ولی شاید دلیل اینکه هنوز با انجام این کار موافق نیستید این باشد که هنوز خیلی در این مورد اطلاعات کافی ندارید. تیم دیزاین و عکاسی توسکاوب، برای کمک به شما در مسیر ساخت ویدیوهای تبلیغاتی جذاب این مقاله را آماده کرده است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

منحصر به فرد بودن ویدیوها

یک تفکر اشتباه ولی در عین حال رایج بین بعضی از صاحبین کسب‌وکارها دست به دست می‌شود که ویدیوهای تبلیغاتی که آن‌ها می‌خواهند بسازند، حتماً باید شبیه به ویدیو های تبلیغاتی تلویزیون باشد. اما اگر این اتفاق بیفتد و ویدیوی تبلیغاتی شما شبیه به آن چه که در تلویزیون به نمایش درمی‌آید، ساخته شود، چه اتفاقی می‌‌افتد؟ مخاطب از کنار ویدیوی شما به آسانی رد می‌شود و اصلاً به آن توجهی نخواهد کرد. دلیل این عدم توجه مخاطبین، نبود خلاقیت در ساختن ویدیوهای تبلیغاتی منحصر به فرد است.

در ویدیو های تبلیغاتی ساخته شده برای پخش در تلویزیون، به دلیل گستردگی مخاطب و تفاوت‌های بسیار در طبع و علاقه آن‌ها، فرد سناریونویس مجبور است به صورت کلی به موضوع نگاه کند و برای جلوگیری از آشفتگی ذهنی مخاطب و یا متوجه نشدن یک موضوع، به جزئیات کوچک توجه زیادی نکند. اما زمانی که شما می‌خواهید برای کسب‌وکار خود یک ویدیو تبلیغاتی تهیه کنید، با جامعه هدفی رو به رو هستید که مسائل کلی و جزئی حیطه فعالیت شما را کم و بیش می‌داند. پس، استفاده از ایده‌های تلویزیونی، به دلیل بازدهی بسیار پایین، ممکن است نظر خوبی نباشد.

محتوای قوی و سازنده

همانطور که در پاراگراف قبلی اشاره کردیم، طیف مخاطبین تلویزیون بسیار گسترده است و آن‌ها مجبورند که به صورت کلی صحبت کنند و حتی از المان‌هایی در تبلیغات خود استفاده کنند که اصلاً ربطی به بیزینس آن‌ها ندارد. این دقیقا کاری است که شما نباید انجام دهید! یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که می‌توان به اکثر کسب‌وکارها و سناریونویس‌های آن‌ها گرفت این است که آن‌ها معنی و مفهوم استفاده از ترند روز جامعه را به درستی متوجه نشده‌اند. استفاده از ترندها یک حرکت فوق‌العاده برای جذب مخاطب به صورت انبوه است، ولی اگر از ترند به صورت اشتباه استفاده شود، طبیعتاً نتایج منفی زیادی به بار خواهد آمد.

برای مثال، صحبت کردن در مورد مسائل اقتصادی خیلی جذاب است و ممکن است به خاطر یک سری اتفاقات، بحث‌های اقتصادی به ترند جامعه تبدیل شوند. برای مثال، یک شرکت طراحی سایت، برای استفاده از ترند روز طی یک ویدیو تبلیغاتی پیام “برای اینکه تو این وضعیت بتونی درآمدت رو افزایش بدی، بهتره برای خودت یه سایت بزنی و فروشت رو آنلاین کنی!”. این موج سواری نه کلاس کار بیزینس را پایین می‌آورد و نه به شعور مخاطب توهین می‌کند. زیرا در این تبلیغ، بیزینس در موقعیت کنونی، یک راه حل به مخاطبین خود ارائه می‌کند تا آن‌ها بتوانند درآمد خود را افزایش دهند.

اما از طرفی دیگر، یک رستوران نیز می‌خواهد روی موج بحث اقتصادی سوار شود و یک ویدیو تبلیغاتی با پیامِ “حالا که همه چیز گرون شده، ما بهتون پیشنهاد می‌کنیم که به رستوران ما سر بزنید. لیست قیمت …..”، اما این موج سواری به اعتبار بیزینس لطمه شدیدی می‌زند. دلیل این ضربه نیز بسیار واضح است، وقتی قیمت اجناس بالا رفته باشد، طبیعتاً باید قیمت محصولات خوراکی شما نیز افزایش پیدا کند و نه کاهش!

پی‌نوشت: مطالب دو پاراگراف قبلی صرفاً یک نمونه بود. به طور کلی، زمانی که می‌خواهید سوار موج ترندی شوید، توجه کنید که آیا واقعا می‌توانید این موضوع را به خوبی به تصویر بکشید یا نه!

قلاب سازی در ویدیو های تبلیغاتی

اگر اهل مطالعه باشید، حتماً با اصطلاح “چک اول” آشنا هستید. نویسنده‌ها باید ابتدای داستان و کتاب خود را به قدری جذاب آغاز کنند تا بتوانند به اصطلاح چک اول را به مخاطب بزنند. البته این اصطلاح بیشتر به آن معنی است که مخاطب را مجاب کنند که تا انتهای مطالب را بخوانند تا ارزش کارشان پایین نیاید. در دنیای مارکتینگ و ساخت ویدیوهای تبلیغاتی جذاب، به جای چک اول از اصطلاح “قلاب” استفاده می‌شود. 5 ثانیه اول ویدیو بسیار تعیین کننده خواهد بود.

اگر شما نتوانید در 5 ثانیه اول مخاطب را متقاعد کنید که تبلیغ شما را رد نکند، تبلیغ شما عملاً شکست خورده. مهم نیست در 30 یا 60 ثانیه تبلیغ شما چه محتوایی قرار داده شده است زمانی که نتوانید قلاب را به خوبی پرتاب کنید. شروع ویدیو های تبلیغاتی بسیار مهم هستند، حتماً سعی کنید که سناریو را از دید یک مخاطب بررسی کنید تا ببینید که آیا این محتوا می‌تواند شما را به عنوان یک مخاطب جذب کند یا نه.

خلاقیت در ویدیوهای تبلیغاتی

تبلیغات خود را واقعی بسازید

بله، متوجهیم که همه شما ویدیوهای تبلیغاتی واقعی می‌سازید، اما منظور ما از واقعی در این بخش چیز دیگریست. از گذشته تا به همین امروز، ویدیوهای تبلیغاتی که بسیار شیک ساخته می‌شدند و زرق و برق زیادی دارند، تاثیر باورنکردنی روی مخاطب‌ها ایجاد می‌کنند. اما شاید زمان آن رسیده است که به این باور برسیم که واقعی بودن تاثیر بسیار بیشتری از صحنه سازی دارد. حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که تبلیغات یک محصول خوراکی را ببینید که بسیار شیک ساخته می‌شود و وعده‌ای بسیار مناسب برای پذیرایی از مهمانان شما است. اما زمانی که آن محصول را می‌خرید و طبق دستورالعمل سعی می‌کنید آن مواد خوراکی را سرو کنید، می‌بینید که نتیجه نهایی با آن چیزی که در تبلیغات دیده بود بسیار متفاوت است.

این یک دلیل بزرگ برای عدم انتخاب آن برند برای دفعات بعدی است. شاید این تکنیک برای جذب یک سری مخاطب همیشه کارساز باشد، اما برندهای معروف به دلیل زیاد بودن مشتری‌های خود نیست که همیشه در صدر هستند، بلکه به خاطر داشتن مشتری‌های باوفا است. شما باید تلاش کنید که با تبلیغات خود مشتری‌های باوقا به دست بیاورید، نه مشتری‌های یک بار مصرف!

انتخاب پلتفرم درست، قدم نهایی!

یکی از مهم‌ترین اقدامات نهایی شما برای دیدن نتایج مثبت ویدیوهای تبلیغاتی خود، انتخاب پلتفرم درست است. یوتیوب، آپارات، اینستاگرام، توییتر، تلگرام، یا پلتفرم‌های دیگر؟ شاید در پلن مارکتینگ شما استفاده از دو یا چند پلتفرم به صورت همزمان اجرا شود که مطمئناً هزینه‌های زیادی در پی خواهد داشت. اما اگر قصد دارید در یک پلتفرم به تبلیغ کسب‌وکار خود بپردازید، بهتر است با بررسی همه جانبه این پلتفرم‌ها، مقصد نهایی خود را انتخاب کنید!

موضوع صفحه هدف را بررسی کنید!

بعد از انتخاب پلتفرم، نوبت به آنالیز و انتخاب یک صفحه برای به اشتراک گذاشتن ویدیو تبلیغاتی شما است. آیا شما دوست دارید هنگامی که در حال تماشای یک مسابقه فوتبال هستید، تبلیغات کرم ضد آفتاب را تماشا کنید؟ البته که نه! پس سعی کنید صفحاتی را انتخاب کنید که حیطه کاری آن‌ها مرتبط به حوزه فعالیت شماست!

حرف آخر

تبلیغات تاثیر غیرقابل انکاری در روند بیزینس شما خواهد داشت، اما این نکته که تبلیغات شما به صورت متنی (ایمیل مارکتینگ یا اس ام اس مارکتینگ) باشد و یا به صورت مصور (ویدیوهای تبلیغاتی یا بنر در سطح شهر) بسیار مهم است و می‌تواند مسیر کسب‌وکار شما را به کل دست خودش تغییراتی بزرگ کند. امیدواریم با خواندن این مقاله به درک روشنی از ویدیوهای تبلیغاتی رسیده باشید.

برای مشاوره می‌توانید با تیم توسکاوب تماس بگیرید.

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ