کاربردی ترین نکات برای عکاسی از محصولات

فروش آنلاین، به مراتب امری پرچالش‌تر از فروش به سبک سنتی است. اما چه دلیلی باعث می‌شود که افراد مختلف در سراسر ایران و جهان کسب‌وکار خود را آنلاین کنند و بیزینس خود را به چالش بکشند؟ درآمد، طیف وسیع مشتری، راحت بودن پروسه فروش و بسیاری مزایای دیگر که می‌توان از آن‌ها یک لیست بلند تهیه کرد. اما به نظر شما از میان موارد گفته شده، کدام یک از همه مهم‌تر است؟ درآمد و راحت بودن پروسه خرید؟ به نظر این دو نمی‌توانند مهم‌ترین فاکتور فروش آنلاین باشند، چون هر دو مورد وابسته به مشتری هستند. یعنی اگر مشتری نباشد، دیگر پروسه فروش و درآمد معنایی نخواهند داشت.

شما اگر یک مغازه داشته باشید، بدون توجه به حوزه فعالیت شما، فقط قادر خواهید بود به کسانی که در نزدیکی شما زندگی می‌کنند، خدمات ارائه کنید. اگر هم بخواهید به استان‌های دیگر خدمات ارائه بدهید، باید در آن استان‌ها شعبه بزنید. اما در فضای آنلاین اینگونه نیست، شما می‌توانید یک آنلاین شاپ در استان گیلان راه بیندازید و به افرادی که در بندرعباس زندگی می‌کنند، سرویس و خدمات ارائه کنید. به نظر خیلی از کارشناسان، موفقیت در فروش آنلاین مستلزم معرفی و تبلیغات درست و عکاسی از محصولات به صورت حرفه‌ای است. اما در فضای فروش آنلاین، چه چیزهایی می‌تواند شما را متمایز کند؟ کیفیت در معرفی محصول! با استفاده از تکنیک‌های زیر، در معرفی محصولات خودتان در سایت و فضای مجازی متمایز شوید!

استفاده از ابزار صحیح، قدم اول!

هیچ‌کس نمی‌تواند از پشت تلفن همراه و کامپیوتر خود محصولات شما را لمس کند تا متوجه کیفیت آن شود. پس شما باید سعی کنید که به بهترین شکل ممکن کیفیت محصولات خودتان را در قالب فیلم یا عکس در معرض نمایش قرار دهید. برای این کار بهتر است از عکاسی تبلیغاتی استفاده کنید که این روش نیاز به یک دوربین مخصوص فیلمبرداری و یا دوربین عکاسی حرفه‌ای دارد. این بهترین روشی است که می‌توانید کیفیت محصولات خود را به دیگران نشان بدهید. ولی اگر بودجه تهیه یک دوربین معمولی را ندارید، مشکل بزرگی نیست. می‌توانید از تلفن‌های هوشمند خود استفاده کنید.

در بحث استفاده از تلفن‌های هوشمند برای گرفتن عکس‌های جذاب از محصول نباید خیلی سهل‌انگار باشید. امروزه، اکثر تلفن‌های هوشمند از دوربین‌های خوبی برخوردار هستند و برای عکاسی از محصولات مناسب هستند. در بخش استفاده از ابزار صحیح به این نکته هم توجه کنید که تا جایی که ممکن است با دست عکس نگیرید. یعنی دوربین را برای عکس گرفتن با دست خود نگه ندارید. بهتر است از پایه‌ی دوربین برای عکاسی استفاده شود. با انجام این کار، احتمال تار بودن عکس‌ها و یا لرزش دست شما در دوربین به هنگام فیلمبرداری از محصول به صفر می‌رسد.

استفاده از نور مناسب در عکاسی تبلیغاتی

استفاده از نور مناسب

نور در عکاسی یکی از اساسی‌ترین فاکتورهاست. با انتخاب و تنظیم رنگ‌های مناسب برای عکاسی، به راحتی می‌توانید نظر مخاطب را به عکس خود جلب کنید. احتمالاً شما هم در اینستاگرام عکس‌هایی را ذخیره کرده‌اید که بدون هیچ دلیلی از آن‌ها لذت می‌برید. یکی از دلایل لذت بردن از این سری عکس‌ها، انتخاب درست رنگ به هنگام عکاسی از محصولات است. هیچ چیزی جای نور طبیعی را نمی‌گیرد، اگر می‌توانید لوکیشنی پیدا کنید که نور خورشید و یا نور ماه به صورت مستقیم به آنجا می‌تابد، بهتر است از همان نور طبیعی استفاده کنید و با توجه به آن نورها، لوکیشن خود را تنظیم کنید.

نکته مهم دیگر، دانستن اصول ابتدایی چرخِ رنگ‌ها است. چرخِ رنگ‌ها یک دایره است که بر روی آن‌ طیف‌های رنگی گستره نشان داده شده است و با دیدن آن و یادگیری فلسفه رنگ‌ها می‌توانید عکس‌های خود را زیباتر کنید. یکی از کارهایی که می‌توان با یادگیری فسلفه رنگ‌ها انجام داد، استفاده از تضاد رنگ‌ها است. برای مثال، شما می‌خواهید که محصول خود را در یک قاب قرمز به تصویر بکشید، اگر بتوانید رنگ متضاد قرمز را نیز در عکس استفاده کنید، مطمئناً یک عکس جذاب خواهید داشت.

برای استفاده از خدمات عکاسی تبلیغاتی توسکاوب کلیک کنید.

تنظیم بک گراند

بک‌گراند یا پس زمینه عکس‌ها شاید خیلی مورد توجه ضمیر خودآگاه کاربران قرار نگیرد ولی ضمیر ناخودآگاه آن‌ها به تمام جزئیات عکس و فیلم‌ها دقت می‌کند. استفاده از یک پس زمینه خوب قدم بعدی شماست. در انتخاب پس زمینه باید به یک سری از نکات توجه ویژه‌ای کرد:

  • پس زمینه هر چه ساده‌تر، بهتر! همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ضمیر ناخودآگاه فرد بیشتر با جزئیات درگیر می‌شود. پس اگر یک پس زمینه شلوغ و به هم ریخته داشته باشد، احتمال اینکه مخاطب بتواند عکس‌ محصولات شما را ببیند و به جزئیات توجه کند، کم است. البته در بعضی موارد عکاسی از محصولات، اگر شلوغی و بهم ریختگی در پس زمینه مدیریت شده باشد، حتی می‌تواند کیفیت کار شما را نیز افزایش بدهد.
  • محصول را در فریم اصلی قرار دهید و پس زمینه را مات یا بلور کنید! بلور کردن بک‌گراند هم می‌‌تواند یک ایده بسیار خوب باشد. وقتی شما پس زمینه عکس را مات کنید و محصول را در مرکز تصویر قرار دهید، تمام توجه کاربر به محصول شما جلب می‌شود.
  • البته در بعضی موارد می‌توانید به جای مات کردن، پس زمینه را به طور کلی به رنگ مشکی برگردانید. البته مراقب باشید که پس زمینه مشکی هیچ بخشی از محصول شما را از دید کاربر خارج نکند. قرار دادن محصول روی یک سطح سفید با پس زمینه مشکی می‌تواند این مشکل شما را حل کند.
  • یا در روش دیگر می‌توانید از پس زمینه کاملاً سفید استفاده کنید. این روش در بین آنلاین شاپ‌ها بسیار مرسوم است. اگر می‌توانید در استفاده از این روش خلاقیت به خرج دهید و یک عکس متمایز از دیگر عکس‌ها تهیه کنید، این بهترین گزینه برای شماست.
  • استفاده از متن در پس زمینه عکس‌ها! استفاده از این تکنیک باعث می‌شود که مخاطب این احساس را داشته باشد که در حال تماشای یک عکس بسیار حرفه‌ای از یک مجله معتبر است. البته اگر می‌خواهید از این تکنیک استفاده کنید، مراقب باشید که متن حاشیه مهم‌تر از اصل نشود. یعنی فونت و رنگ متن فقط یک مکمل باشد، نه یک بخش مجزا!
استفاده از ادیت های درست و جذاب در عکاسی از محصولات

استفاده از ادیت های مناسب

هرگز نمی‌توان ارزش افکت در زیبایی یک عکس را انکار کرد. فیلترها و افکت‌هایی که شما در هنگام ادیت و ویرایش عکس و فیلم‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانند بسیار تعیین کننده باشند. طبق آمار، عکس‌هایی که دارای افکت هستند، 21 درصد بیشتر از عکس‌هایی که بدون افکت منتشر می‌شوند، توسط کاربران دیده می‌شوند. استفاده از افکت در هنگام معرفی یک محصول به کاربران حس شادابی و اهمیت می‌دهد.

استفاده از ترندهای روز

استفاده از ترندهای روز جامعه نباید هرگز از برنامه کاری شما خارج باشد. این ترندها مانند موج‌هایی هستند که در چند روز به بالاترین ارتفاع می‌رسند، به حدی که افراد بزرگ و کوچک جامعه نیز آن را می‌بینند و بعد از چند روز این موج به طور کامل نابود می‌شود. پس بهتر است در مدتی که این موج‌ها در حال اوج گرفتن هستند، از آن‌ها سود و بهره کافی را برد. البته استفاده از ترندها در ویدئوها کاری آسان‌تر است، اما همچنان شما می‌توانید با کمی خلاقیت از همین ترندها در عکاسی از محصولات خود نیز استفاده کنید.

admin

admin

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. برند بوک چیست؟ - وبلاگ توسکاوب - […] تصاویر که پیامی از طرف بیزینس شما را منعکس می‌کند […]
  2. 5 روش برای افزایش فروش لباس در اینستاگرام | پست مگ - […] را با ترندها چیده‌اند که کاملاً اشتباه است. شما باید نکات کاربردی در عکاسی از محصولات را بدانید و…

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ