مدیر عامل گوگل: در 10 سال آینده جستجو در گوگل به طور قابل توجهی تکامل خواهد یافت

Sundar Pichai درباره آینده جستجوی مبتنی بر لینک در گوگل، Google Bard و پتانسیل مدل‌های جستجوی LLM صحبت‌هایی داشته است که امروز به آن می‌پردازیم.

به گفته ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در مصاحبه‌ای مفصل با وال استریت ژورنال در مورد تجربه جستجوی گوگل گفت: “در دهه آینده، نحوه جستجو در گوگل به طور اساسی تکامل خواهد یافت”.

چرا باید ما به این موضوع توجه کنیم؟ خب، هوش مصنوعی قبلاً جستجوی Google را تغییر داده است – و به این کار ادامه می‌دهد. سوال این است که جستجوی گوگل در سال‌‌های آینده چقدر تغییر خواهد کرد و همه اینها برای کانال‌های ارگانیک و پولی چه معنایی دارد.

آینده جستجو در گوگل

ساندار پیچای در پاسخ به سوال “آینده جستجو در گوگل به چه صورت است؟” پاسخ داد:

“من فکر می‌کنم در دهه آینده نحوه سرچ گوگل و نمایش نتایج جستجو به طور اساسی تکامل خواهد یافت. ما باید نیاز کاربران از نظر آنچه به دنبال آن هستند برطرف کنیم.”

از Pichai همچنین پرسیده شد که آیا در آینده ممکن است گوگل همچنان 10 لینک برتر را در صفحه اول نتایج جستجو نشان دهد یا هوش مصنوعی Bard در زمینه پاسخگویی به جستجوی کاربران وارد عمل خواهد شد، او پاسخ داد:

«ممکن است شبیه هیچکدام نباشد، یا ترکیبی از همه اینها باشد. فکر می‌کنم بتوانیم با روش‌های بسیار عمیق‌تری به کاربران کمک کنیم. در مجموع، در یک چشم انداز 10 ساله، بدون شک همه اینها به روش های کاملاً متفاوت تری نسبت به آنچه امروز از آنها استفاده می‌کنیم، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. من فکر می‌کنم که کاربران می‌توانند همه این کارها را به روشی بسیار ساده و منحصر به فرد انجام دهند، به این معنی که طبیعتاً ما می‌توانیم به روشی عمیق‌تر و معنی‌دار روی کاربران تأثیر بگذاریم.»

نقش هوش مصنوعی در آینده

ربات چت هوش مصنوعی  در جستجو گوگل از LLM برای بهبود کیفیت جستجو استفاده کرده است. Pichai می‌خواهد قابلیت‌های مدرن LLM را به کمک موتور جستجو بیاورد – همچنین پیچای در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که در آینده جستجو بیشتر به شکل مکالمه خواهد بود.

پتانسیل تبلیغات گوگل در آینده

 وقتی از پیچای پرسیده شد که چه نوع پتانسیل تبلیغات (مثلاً تبلیغات گوگل) را برای جستجوی LLM می‌بیند، اینگونه پاسخ داد:

«پاسخ دادن به این سوال به این شکل دشوار است. ممکن است شما در گوگل به دنبال را ه ها و ایده‌هایی برای جشن تولد باشید که در برخی جنبه ها، بحث تبلیغات پررنگ تر شود. ما با این دید وارد نمی‌شویم، می‌خواهیم این مورد را به شما ارائه دهیم. این مهم است که دستور را درست انجام دهیم.»

جوابی که پیچای داد به این منظور است که ممکن است پتانسیل تبلیغات گوگل در آینده در تمام زمینه‌ها رشد کند!

Bard و گوگل

پیچای یک بار دیگر به این نکته اشاره کرد که Bard یک موتور جستجو نیست. اما، در نهایت، هدف هر دو( Google Search و Bard ) پیدا کردن بهترین پاسخ برای کاربران است:

سوال: «آیا سؤالاتی وجود دارد که همخوانی داشته باشند؟

پاسخ: کاملا. کارهایی وجود دارد که می‌توانیم در Bard انجام دهیم که ممکن است انجام آنها در جستجو دشوار باشد یا برعکس. من این را به عنوان یک محدودیت نمی‌بینم. من این را فرصتی عالی برای نوآوری می‌دانم.»

او همچنین گفت که بارد نمونه‌ای از زمانی بود که اولین بودن «مهم نیست»:

«در طول تاریخ، بسیاری از زمینه‌ها وجود دارد که ما اولین کسی نبوده‌ایم که چیزی را به بازار عرضه کنیم. ما اولین موتور جستجو را توسعه ندادیم. ما اولین مرورگر یا اولین محصول ایمیل یا اولین محصول نقشه برداری و غیره را توسعه ندادیم.”

منظور او این است که ممکن است Bard اولین ربات چت هوش مصنوعی نباشد، اما حتماً در آینده کارهای بزرگی را انجام خواهد داد، همانگونه که گوگل اولین موتور جستجو نبود ولی امروز محبوب‌ترین موتور جستجوی دنیاست!

منبع

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ