مشاوره کسب وکار چیست و چه اهمیتی دارد؟

همان‌طور که می‌دانید، برای موفقیت در هر کاری حضور یک متخصص و مشاور الزامی است تا بتواند شما را در شرایط بحرانی و چالش‌برانگیز راهنمایی کند. درواقع استفاده از دانش یک متخصص در زمینه‌های پزشکی، خانوادگی، تحصیلی، حقوقی و… می‌تواند همواره کارساز باشد. یکی از حوزه‌هایی که برای ورود و موفقیت به آن بهتر است از مشاوره استفاده کنید، راه‌اندازی یک کسب‌وکار است. تفاوتی ندارد که حوزه فعالیت شما چه چیزی است، به هر حال برای عبور از شرایط منفی بازار، حضور یک فرد باتجربه در کنارتان می‌تواند قوت قلب محکمی برایتان باشد. در این مقاله، قصد داریم در مورد مشاوره کسب‌وکار صحبت کنیم. چنانچه اخیرا تصمیم به راه‌اندازی یک کسب‌وکار گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

شروع کسب‌ و کار، سخت و دلهره آور!

اگر تا به حال کسب‌وکاری هرچند کوچک را برای خود راه‌اندازی کرده باشید، حتما می‌دانید که قدم گذاشتن در یک مسیر شغلی در مراحل اول، سخت، غیرقابل پیش‌بینی و حتی دلهره‌آور است! دلیل اینکه می‌گوییم دلهره‌آور این است که در مسیر راه‌اندازی یک کسب‌وکار قرار است سرمایه‌ای را هزینه کنیم. بنابراین اگر کوچک‌ترین خطا را مرتکب شویم، ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری در انتظارمان باشد. حداقل عواقب اشتباهات مربوط به بی‌تجربگی، از دست رفتن کل سرمایه است! حال آن‌که بسیاری از افراد پس از ورشکستی و از دست دادن کل سرمایه، با کلی بدهی خانه‌نشین می‌شوند.

سوالی که پیش می‌آید این است که چه کاری انجام دهیم تا دچار ضرر و زیان‌های جدی نشویم؟! بدون شک استفاده از تجربه اطرافیان در مسیر شغلی می‌تواند بسیار تاثیرگذار و روشنگر باشد. به عنوان مثال، اگر پدرتان فروشگاه مواد غذایی دارد و شما هم قصد راه‌اندازی چنین فروشگاهی دارید، جای نگرانی نیست! چرا که یک راهنمای قدرتمند و باتجربه همیشه در کنارتان است. اما امروزه همه مشاغل ختم به راه‌اندازی یک فروشگاه نمی‌شود. همچنین ممکن است در بین اطرافیانمان فرد باتجربه‌ای در زمینه شغلی موردنظر ما نباشد. در چنین مواقعی استفاده از راهنمایی‌های یک متخصص می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در پیشرفت کسب‌وکار ما داشته باشد. یک مشاور به شما کمک می‌کند تا از صفر تا صد مراحل راه‌اندازی شغل موردعلاقه‌تان را با اطمینان قلبی و خاطری آسوده طی کنید و خیلی زود به نتیجه دلخواهتان برسید.

چرا باید از رهنمودهای مشاوره کسب‌وکار استفاده کنیم؟

بدون شک هیچ‌کدام از ما نمی‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که در همه زمینه‌ها دانش و مهارت کافی را داریم. امروزه برای پیشرفت در هر کاری، نیاز به دانش و تخصص است. از طرفی، امکان کسب تمام علوم برای یک فرد، یک چیز غیرممکن تلقی می‌شود. بنابراین باید در هر حوزه، از خدمات مشاوره مربوط به همان کار استفاده کنیم.

همان‌طور که می‌دانید، هر سیستم تجاری شامل زیر مجموعه‌های مختلفی از مدیران رده اول تا سایر کارمندان می‌شود. یکی از گام‌های اولیه پیشرفت در هر کسب‌وکاری این است که بتواند افراد درست و مناسبی را به عنوان تیم مجموعه استخدام کند. مشاورین کسب‌وکار از اولین قدم‌های راه‌اندازی یک شرکت در کنار ما هستند تا زمانی که تک تک کارمندان را استخدام کرده و به سمت پیشرفت قدم برداریم.

البته کارکرد مشاورین تنها به مراحل آغازین ختم نمی‌شود، بلکه در تمام طول مدت کار نیز می‌توانید آن‌ها را در کنار خود داشته باشید. به عنوان مثال، زمانی که در شغل خود دچار مانع یا چالشی می‌شوید، این افراد به خوبی می‌توانند شما را از موانع دشوار عبور دهند و کمک کنند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

کارکرد مشاورین کسب‌وکار در چه حوزه هایی است؟

حال که با میزان اهمیت استفاده از راهنمایی‌های مشاوره کسب‌وکار آشنا شدید، نوبت به آن می‌رسد که توضیح دهیم به طور کلی در چه اموری می‌توان از این متخصصین کمک گرفت.


خدمات مشاورین کسب و کار

مشاوره کسب و کار

همان‌طور که در بخش‌های قبلی هم اشاره کردیم، مهم‌ترین وظیفه این متخصصین، کمک به شما جهت پیشرفت کسب‌وکارتان است. درواقع به منظور پیشگیری از وقوع چالش‌های دردسرساز و هزینه‌بر، اکثر کسب‌وکارها از تجربه این افراد استفاده می‌کنند. یک مشاوره کسب‌وکار، با دانش و مهارت خود می‌تواند استراتژی‌ها و برنامه‌های مجموعه شما را به طوری تدوین کند که شغل شما در بهترین وضعیت ممکن به سمت جلو در حرکت باشد.

مشاوره کارآفرینی

رهنمودهایی که معمولا در شروع یک کار در اختیار افراد قرار می‌گیرد، در دسته مشاوره‌های کارآفرینی هستند. همان‌طور که گفتیم، راه‌اندازی یک کسب‌وکار چندان آسان نبوده و نیازمند بررسی همه جانبه شرایط است. در چنین مواقعی، بهتر است از یک مشاوره خبره برای عملکرد بهتر و صرفه‌جویی در سرمایه کمک گرفت.

مشاوره تبلیغات

یکی دیگر از چالش‌هایی که هر کسب‌وکار در همان ابتدای راه ممکن است با آن روبرو شود، تبلیغات است. زمانی که شما کسب‌وکار جدیدی را راه‌اندازی کنید، هیچ‌کس شما را نمی‌شناسد و اگر بخواهید منتظر بمانید تا شناخته شوید، باید بیش از حد صبور باشید! در چنین شرایطی، تبلیغات به منزله راه میان‌بری است که شما را زودتر به مقصودتان می‌رساند. اما از آنجایی که هزینه تبلیغات بسیار بالا است، باید در انتخاب نوع آن دقت کافی را داشته باشید. مشاورین کسب‌وکار در این حوزه نیز می‌توانند جهت انتخاب موثرترین راه تبلیغی شما را راهنمایی کنند.

مشاوره بازاریابی

اگر بخواهیم توصیفی درمورد بازاریابی بیاوریم، باید بگوییم که مانند اقیانوسی بی‌انتها است! جذب مشتری بیشتر با استفاده از استراتژی‌های نوین، چیزی نیست که در یک دوره آموزشی آن‌ها را به ما بگویند. درواقع در حوزه مارکتینگ، بیش از هر چیز به تجربه نیاز داریم. به همین دلیل مشاورین در کنار ما هستند تا تجاربشان را در اختیارمان قرار دهند. بدین ترتیب قادر خواهیم بود با روش‌های مدرن، توجه جامعه هدف را به کسب‌وکارمان جلب کرده و در پیشبرد اهدافمان موثر باشیم.

و در پایان…

همان‌طور که می‌دانید، در شرایط فعلی اگر بخواهید کسب‌وکار موردعلاقه‌تان را راه‌اندازی کنید، بایستی مقداری سرمایه در اختیار داشته باشید. تفاوتی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای می‌خواهید فعالیت کنید! نکته‌ای که اهمیت دارد این است که اگر تجربه لازم را نداشته باشید، تمام سرمایه شما از دستتان خواهد رفت. به همین دلیل توصیه تمام کارشناسان برای موفقیت کسب‌وکارها، استفاده از تجربه یک مشاوره کسب‌وکار در هر شهری از جمله مشاوره کسب و کار در مشهد است.

یکی از مجموعه‌هایی که برای موفقیت کسب‌وکارتان می‌توانید روی تجربه و دانش آن حساب کنید، مشاوره کسب و کار در مشهد دیجیتالیکس است. کارشناسان این تیم حرفه‌ای با انجام بیش از 50 پروژه موفق و کسب تجارب فراوان، قادر هستند به کسانی که به تازگی قصد راه‌اندازی کسب‌وکارخود را دارند، مشاوره دهند. علاوه بر این، چنانچه مدت زمان زیادی است که از بنیان‌گذاری کسب‌وکارتان گذشته، اما هنوز به هدف دلخواهتان نرسیده‌اید، باز هم می‌توانید با خیالی آسوده از دانش متخصصین دیجیتالیکس جهت پیشبرد اهدافتان استفاده کنید.

admin

admin

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. برند بوک چیست؟ - وبلاگ توسکاوب - […] بر تیم طراحان و گرافیست‌ها، برند بوک به تیم مارکتینگ شما هم کمک‌های زیادی می‌کند. آن‌ها با مطالعه دقیق…
  2. بهترین دوره های طراحی سایت چه ویژگی هایی دارند؟ - وبلاگ توسکاوب - […] صرفا برای کسب درآمد به سراغ آن می‌روید؟! حتی اگر برای راه‌اندازی یک سایت برای کسب‌وکار خودتان، می‌خواهید در…

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ