چگونه کمپین گوگل ادز را مدیریت کنیم؟

همه ما گوگل ادز را دیده‌ایم. فرقی نمی‌کند آن را Google AdSense، AdWords یا Ads بنامید، آنها تبلیغاتی هستند که در نتایج جستجوی Google نمایش داده می‌شوند. یادگیری نحوه تنظیم آنها مهم است، اما یادگیری نحوه مدیریت و حفظ عملکرد آنها یک بازی کاملاً متفاوت است.

در این راهنما، ما پرده را کنار می‌کشیم و به دنبال این هستیم که بعد از تنظیم و استارت کمپین گوگل ادز، چه مراحلی و چه قدم‌هایی را می‌خواهید بردارید. چه گوگل ادز با کارایی بالا و چه کم کارایی داشته باشید، باید این کارها را به طور منظم انجام دهید.

مدیریت کمپین تبلیغاتی گوگل چیست؟

راه اندازی کمپین تبلیغاتی گوگل یا همان گوگل ادز یک بخش مهم و ضروری از پازل بازی مارکتینگ است، اما کار به همین جا ختم نمی‌شود. هنگام اجرا و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی گوگل، چیزی به نام «درآمد غیرفعال» وجود ندارد.

کسانی که کمپین‌های تبلیغاتی موفقی دارند، زمان زیادی را صرف ارزیابی عملکرد تبلیغات خود، نگاه کردن به کلمات کلیدی مختلف، تغییر طرح‌ها و کپی کردن، و آزمایش همه چیز بر اساس معیارهای کلیدی می‌کنند تا عملکرد آنها را ببینند. اینها گام‌های لازم برای ایجاد کمپینی هستند که می‌توانند ماه‌ها و حتی سال‌ها به شما سود بدهند.

گوگل ادز در درازمدت ارزش کار را دارد، اما اگر انتظار دارید چنین نتایجی داشته باشید، باید مدیریت کمپین گوگل ادز خود را درست انجام دهید. خوب است که گوگل چند راه ساده برای ردیابی همه چیز در backend در اختیار ما قرار می دهد. ابتدا، می‌توانید اعلان‌های ایمیل را تنظیم کنید تا هر زمان که در کمپین شما اتفاقی می‌افتد به شما اعلام کنند.

برای مثال، اگر می‌خواهید هشدارهایی را برای نقض احتمالی خط‌مشی دریافت کنید، می‌توانید این کار را از حساب تبلیغات Google خود در تنظیمات و تنظیمات برگزیده انجام دهید. تعیین کنید که چه چیزی می خواهید یک اعلان ایمیل را راه اندازی کنید. برخی از افراد فقط می خواهند برای مسائل مهم ایمیل دریافت کنند، در حالی که برخی دیگر می خواهند در مورد هر جزئیات کوچک به روز بمانند.

مرحله 1: عملکرد فعلی تبلیغات Google را بررسی کنید

قبل از اینکه بتوانید تعیین کنید چه چیزی را باید تغییر دهید، ابتدا باید به عملکرد تبلیغات خود نگاه کنید و ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. پنج معیار کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد:

  • ایمپرشن‌ها
  • کلیک
  • هزینه
  • نرخ تبدیل
  • نرخ کلیک (CTR)

بیایید هر یک از اینها را کمی بیشتر باز کنیم و به جزئیات ورود کنیم.

ایمپرشن

هر بار که تبلیغ شما توسط شخصی در گوگل نمایش داده می‌شود و توسط شخصی دیده می‌شود، یک ایمپرشن یا بازدید ایجاد می‌شود. بهترین راه برای افزایش بازدید، افزایش بودجه کمپین است. این می‌تواند شما را در گوگل بالاتر ببرد و در نتیجه ایمپرشن بیشتری(بالا رفتن درصد کلیک احتمالی) به شما بدهد. بودجه در اینجا نقش مهمی را ایفا می‌کند، اما کیفیت تبلیغات و ارتباط در نهایت مهم‌ترین عوامل هستند.

اگر گوگل تصمیم بگیرد که تبلیغ شما به مخاطب مورد نظر شما مرتبط نیست، گوگل تبلیغ شما را به اندازه کافی بالا نشان نمی‌دهد و در نهایت با تاثیرگذاری کم و عملکرد ضعیف مواجه خواهید شد.

کلیک

این نان و کره متخصص گوگل ادز است. همه خواهان کلیک های بیشتری هستند. یک کلیک زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی تبلیغ شما را ببیند و سپس روی آن کلیک کند. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید تا آنجایی که ممکن است کلیک کنید، اما اگر تبلیغ شما کلیک نمی‌شود، ممکن است بخواهید در مورد کپی یا هدف‌گذاری تبلیغات خود تجدید نظر کنید.

هزینه

هزینه، مقدار پولی است که خرج می کنید، درست است؟ آنچه مهمتر است «هزینه هر کلیک» یا CPC شماست. روشی که تبلیغ‌کنندگان با استعداد می‌توانند تبلیغات را مقیاس‌بندی کنند، تعیین میزان پولی است که برای دریافت کلیک یا تبدیل نیاز دارند. اگر بتوانید تعیین کنید که صرف ۲ دلار برای گوگل ادز باعث می‌شود که به ازای هر کلیک ۵ دلار درآمد داشته باشید، در آن مرحله ریاضی ساده است. 4 دلار خرج کنید و 10 دلار درآمد خواهید داشت و از آنجا به ساخت آن ادامه دهید.

هرچند به این سادگی نیست. قیمت پیشنهادی، امتیاز کیفی و رتبه تبلیغ شما بر میزانی که باید خرج کنید تأثیر می گذارد. پیشنهاد شما حداکثر مقدار پولی است که می‌خواهید برای یک کلیک بپردازید. امتیاز کیفیت امتیازی است که گوگل از 1 تا 10 بر اساس میزان مرتبط بودن تبلیغ، صفحه فرود و کلمات کلیدی شما ارائه می دهد. رتبه تبلیغ ارزش گوگل برای تعیین مکان تبلیغ شما در SERP ها است.

نرخ تبدیل

تبدیل زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی عملی را انجام می‌دهد که شما می‌خواهید انجام دهد. این در صفحه نتایج موتور جستجو و در لندینگ پیج وب سایت شما اتفاق می‌افتد. برای مثال، اگر تبلیغی را برای یک فروشگاه تجارت الکترونیک اجرا می‌کنید و می‌خواهید مردم آن آگهی را ببینند، روی آن کلیک کنید و سپس کت و شلواری را در صفحه فرود خود بخرید، هر بار که شخصی کت و شلوار را می‌خرد، این یک تبدیل است. .

نرخ کلیک

CTR شما بهترین راه برای Google برای اندازه گیری ارتباط تبلیغ شما است. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که تعیین کنید آیا تبلیغ با مخاطبی که انتخاب کرده‌اید همخوانی دارد یا خیر. نرخ کلیک بالا به این معنی است که افراد زیادی آگهی را می‌بینند، روی آن کلیک می کنند. این یک تبلیغ با عملکرد بالا است.

اگر تعداد بازدیدها یا کلیک‌های زیادی دریافت می‌کنید، اما تبدیل‌های کمی دریافت می‌کنید، می‌تواند به این معنی باشد که نسخه تبلیغاتی شما خوب است اما محصول یا خدماتی که می‌فروشید با تبلیغ مطابقت ندارد. CTR شما یک درصد بر اساس تعداد کلیک‌ها و ایمپرشن‌ها است.

استاندارد در اکثر صنایع پنج درصد است، اما همچنان می‌توانید با نرخ کلیک پایین‌تر به موفقیت دست پیدا کنید.

مرحله 2: هدف گذاری تبلیغات خود را دوباره ارزیابی کنید

در هر نوع بازاریابی دیجیتال، هدف گذاری یک عامل مهم است. شما می خواهید هدف خریدار مخاطبان خود را درک کنید و اگر شخصیت خریدار به خوبی طراحی و پیشبینی نشده است، بهتر است از آنجا شروع کنید.

مشتری ایده آل شما چه می‌خواهد؟ آنها چه شکلی هستند؟ آنها کجا زندگی می‌کنند؟ چقدر پول در می‌آورند؟ علایق آنها چیست؟ چه چیزی آنها را ناراحت می‌کند؟ هنگام تعیین هدف تبلیغاتی خود به همه این موارد فکر کنید زیرا اگر می‌توانید از آنها انتظار داشته باشید که روی تبلیغ شما کلیک کنند و تبدیل به مشتری شوند، باید به ذهن آنها وارد شوید.

در اینجا چند نمونه از معیارهایی که می توانید برای هدف گذاری گوگل ادز استفاده کنید آورده شده است:

  1. جمعیت شناسی: هدف گذاری بر اساس مکان، سن، جنسیت و دستگاه
  2. Affinity: دسترسی به مخاطبان خود با استفاده از شبکه های جستجو و نمایش
  3. در بازار: نمایش تبلیغات به افرادی که سابقه جستجوی محصولاتی مانند محصولات شما دارند
  4. هدف سفارشی: انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با افرادی که با محتوای مشابه درگیر شده‌اند
  5. بازاریابی مجدد: هدف قرار دادن افرادی که در گذشته با شما در تعامل بوده‌اند اما ممکن است تبدیل نشده باشند(این مورد ریتنشن مارکتینگ نیست!)

مرحله 3: کپی و طراحی آگهی آزمایشی A/B

حالا بیایید نگاهی به کپی و طراحی تبلیغ شما بیندازیم. به چند بخش مختلف تقسیم می‌شود:

  • پیشنهاد تو
  • تیتر شما
  • توضیحات شما
  • URL
  • پسوند zny

اگر هر یک از این عوامل به عملکرد تبلیغ شما آسیب می‌زند، آن ها را با چیز دیگری جایگزین کنید. مهمترین چیزی که باید یاد بگیرید این است که شما فقط می‌خواهید یک چیز را در یک زمان تغییر دهید. این تنها راه برای فهمیدن اینکه آیا واقعا مشکل همان بخش خاص بوده است یا خیر.

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که ایمپرشن‌های زیادی دریافت می‌کنید اما به خوبی کلیک و تبدیل نمی‌گیرید، ممکن است بخواهید تیتر را تغییر دهید زیرا افراد را برای کلیک کردن ترغیب نمی‌کند. اگر متوجه شدید که کلیک‌های زیادی دریافت می‌کنید اما تبدیل‌های کمی دریافت می‌کنید، شاید پیشنهاد شما به اندازه کافی مرتبط با نیاز افرادی که تبلیغ شما را می‌بینند، نباشد.

مرحله 4: جستجو در کلمات کلیدی منفی

نیازی به پیچیده کردن این موضوع نیست: کلمات کلیدی منفی کلمات کلیدی هستند که شما نمی‌خواهید تبلیغ خود را برای آنها نمایش دهید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا کسی این کار را انجام می‌دهد، اما یکی از مهم‌ترین آنها این است که به گوگل اجازه می‌دهید بسیاری از تصمیمات را برای شما اتخاذ کند. در این صورت، ممکن است بخواهید از کلمات کلیدی منفی برای مواردی مانند نام تجاری، رقبا یا سایر کلمات کلیدی که می‌دانید منجر به تبدیل به مشتری نمی‌شوند استفاده کنید.

برای افزودن کلمات کلیدی منفی، به مدیر کمپین گوگل ادز بروید، کلمات کلیدی، منفی را انتخاب کنید و کلمات کلیدی را به گروه تبلیغاتی مناسب اضافه کنید.

مرحله 5: لندینگ پیج های خود را بهینه کنید

به یاد داشته باشید که بخش بزرگی از مدیریت کمپین گوگل ادز در واقع از طریق SERP ها اتفاق می‌افتد. اگر تبلیغی دارید که تعداد زیادی بازدید و کلیک دریافت می‌کند اما هنوز نرخ تبدیل جالبی ندارید، احتمالاً مشکلی در لندینگ پیج شما وجود دارد. قبل از اینکه گوگل متوجه شود این مشکل را سریعاً برطرف کنید وگرنه به دلیل ارتباط کم مخاطبان با تبلیغ شما، گوگل آن را پایین می‌آرود.

برای بهینه‌سازی لندینگ پیج، باید به پیشنهاد کلی، عنوان، ساختار صفحه، CTA و قرار دادن دکمه‌ها و فراخوان‌های اقدام نگاهی بیندازید. بهترین راه برای شناسایی مشکل، تست A/B است.

مرحله 6: تغییر به مناقصه خودکار را در نظر بگیرید

هنگامی که یک تبلیغ گوگل ایجاد می کنید، دو انتخاب دارید: مناقصه خودکار یا دستی. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. مناقصه خودکار به Google اجازه می‌دهد تا بر اساس چند معیار کلیدی تصمیم بگیرد که به ازای هر کلیک چقدر پرداخت کنید.

افزایش بازدید سایت: اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید، می‌توانید تبلیغات خود را بر اساس کلیک‌ها بهینه کنید.

افزایش دید: سهم تأثیر هدف، پیشنهادهایی را با هدف نمایش آگهی شما در بالاترین سطح ممکن در صفحه تنظیم می کند. ممکن است از این طریق کلیک های کمتری دریافت کنید، اما می توانید به سرعت آگاهی را گسترش دهید.

تبدیل‌های بیشتر: اگر می‌خواهید تبدیل‌های بیشتری در سایت داشته باشید، برای هزینه به ازای هر اقدام هدف خود بهینه‌سازی می‌کنید. ممکن است به ازای هر تبدیل بیشتر بپردازید، اما بازدیدکنندگان بیشتری را تبدیل خواهید کرد.

ROAS هدف: اگر می‌خواهید بازده مشخصی در هزینه تبلیغات داشته باشید، می‌توانید به Google اجازه دهید تا آنچه را که فکر می‌کند باید بر اساس ارزشی که برای هر تبدیل می‌دانید بپردازد.

به خاطر داشته باشید که انتخاب مناقصه دستی مستلزم آن است که خودتان همه اینها را بفهمید. شما این تجمل را نخواهید داشت که یک هدف “تخت” انتخاب کنید و از Google بخواهید که هزینه تبلیغات شما را برای شما بهینه کند. با این حال، مناقصه دستی به شما کنترل بیشتری می‌دهد.

مرحله 7: از اشتباهات رایج گوگل ادز اجتناب کنید

چند اشتباه مهم در گوگل ادز وجود دارد که می تواند تبلیغ شما را از همان ابتدا نابود کند. در اینجا چند نمونه هستند:

استفاده از تطبیق کلمه کلیدی اشتباه

همه ما درباره تطابق کلمات کلیدی شنیده‌ایم: تطابق گسترده، تطابق عبارت و تطابق دقیق، درست است؟ انتخاب نامناسب باعث می‌شود که تبلیغ شما برای مخاطبانتان دشوارتر شود.

به عنوان مثال، زمانی که شخصی عبارتی مشابه عبارت مورد نظر شما را جستجو می کند، تطابق گسترده، تبلیغ شما را نمایش می دهد. وقتی در حال آزمایش و جمع‌آوری داده‌ها هستید، این می‌تواند در ابتدا به خوبی کار کند. اگر اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان خود ندارید، نمی‌خواهید از «تطابق دقیق» استفاده کنید، زیرا اطلاعات لازم برای پشتیبان‌گیری از آن را ندارید.

کپی تبلیغات بد

کپی تبلیغ شما اساساً کلید اصلی است. اگر می‌دانید چگونه نسخه‌ای عالی بنویسید، تا زمانی که مخاطبان، آگهی‌ها و همه چیزهای دیگر در جای خود هستند، در تبدیل مشکلی نخواهید داشت. مطمئن شوید که هر کاراکتری را که گوگل اجازه می دهد فشار دهید. هدف این است که تبلیغ خود را برجسته کنید.

نداشتن حاشیه های واضح

به خاطر داشته باشید که مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، گوگل به دنبال مسائل مالی شما نیست. شما تنها کسی هستید که می‌دانید چه چیزهایی را می‌توانید خرج کنید تا از تبلیغات خود سود ببرید. اگر این موضوع را زودتر از موعد مشخص و ثابت نکرده باشید، می‌توانید هزینه‌های زیادی را برای تبلیغات خرج کنید و مجبور شوید بعداً به دنبال آن باشید.

نتیجه گیری مدیریت کمپین تبلیغاتی گوگل

به یاد داشته باشید که تنظیم آگهی و شروع کردن فقط یک بخش از معادله است. مراحلی که بعد از آن انجام می دهید واقعاً موفقیت تبلیغ شما را تعیین می کند. شما می توانید با تبلیغات کم کارایی شروع کنید اما اقداماتی را برای بهینه سازی، آزمایش و تغییر تبلیغات انجام دهید و در نهایت به یک کمپین بسیار موفق برسید و در نتیجه پول زیادی در جیب خود داشته باشید.

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ