کانیبالیزیشن کلید واژه ها: رقابت صفحات مشابه

کلید واژه و یا کلمه‌ی کلیدی راهی برای کمک به کاربر و موتور جستجو برای پیدا کردن مطالب هستند.

در مقالات پیشین با اهمیت بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت آشنا شدیم. بهینه‌سازی به منظور افزایش بازدید از سایت و قرا‌رگیری در جایگاه بهتر رتبه‌بندی موتو‌رهای جستجو صورت می‌گیرد.

استفاده از کلمات کلیدی راهی برای کمک به کاربران و حتی موتور جستجو در پیدا کردن مطالب مورد نظر است. همچنین به قرارگیری سایت در جایگاه صحیح و مرتبط با موضوع جستجو کمک می‌کند.

گفتیم بهترین محتواها هم تا زمانی که دیده نشوند نمی توانند تاثیری بر کسب‌وکار شما داشته باشد. لازم است تا محتوا وب‌سایت شما در موتورهای جستجو قرار گیرد. این کلمات کلیدی هستند که به آن ها کمک می‌کنند تا در جایگاه صحیح قرار داشته باشند.

استفاده از کلمات کلیدی ساده بوده، اما نیازمند رعایت قواعد و اصولی است. استفاده صحیح از کلمات کلیدی از Keyword Cannibalization و یا به اصطلاح رقابت کلید واژه های مشابه با هم جلوگیری می‌کند.

کانیبالیزیشن کلمات کلیدی (Keyword Cannibalization) چیست؟

گفتیم که برای بهتر مطرح شدن وب‌سایت و صفحات خود در نتایج موتورهای جستجو، از کلمات کلیدی استفاده می‌کنیم. استفاده از کلمات کلیدی کمک می‌کند تا در رقابت با دیگر وب‌سایت ها و ارائه خدمات از جایگاه بهتری برخوردار باشیم. اما گاها بر اثر عدم رعایت اصول ساده در استفاده از کلید واژه‌ها، مشکلاتی مانند کانیبالیزیشن واژه‌های کلیدی ایجاد می‌شود. این مشکل به دلیل استفاده زیاد و تکرار کلمات کلیدی در محتواهای مختلف سایت است. و به نوعی حضور صفحات ما را در نتایج  رتبه‌بندی موتو‌ر‌های جستجو خنثی می‌کند.

عوارض کانیبالیزیشن کلید واژه ها

برای فهم بهتر این موضوع بیاید با مثالی آن را بیشتر باز کنیم:

فرض کنید شما وب‌سایتی با مضمون سئو و خدمات مربوط به آن دارید. قصد دارید با قرار دادن مقالات مرتبط به سئو باعث آگاهی دادن به مخاطبین و معرفی وب‌سایت و خدمات خود به عنوان منبع معتبر و حرفه‌ای در این حوزه باشید.

نویسنده شما مقالاتی را در زمینه بهینه سازی محتوا و بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای قرار دادن در سایت آماده کرده است.

حال اگر برای هر دوی این مقالات تنها کلید واژه ی “بهینه‌سازی” انتخاب شود باعث می‌شود:

1. شما در رقابت با خودتان برای گرفتن رتبه در موتورهای جستجو قرار بگیرید.

2. شانس‌تان را برای قرار گرفتن در نتایج جستجو را از دست دهید.

3. گوگل و یا کلا موتورهای جستجو قادر نباشند میزان اهمیت و اولویت مقالات را از هم تشخیص دهند. این موضوع ممکن است باعث شود تا جایگاه خوبی در رتبه‌بندی نتایج نگیرید.

هر مشکلی، راه حلی دارد. پس نگران نباشید در ادامه روش‌هایی را برای جلوگیری از Keyword Cannibalization عنوان خواهیم کرد.

Keyword Targeting یا هدف گذاری کلید واژه ها

این هدف‌گذاری اصل اساسی در استفاده ونوشتن کلمات کلیدی‌ است که از ناکارآمدی وخنثی شدن محتوا جلوگیری می‌کند. بدین صورت که نویسنده در ابتدای نوشته و مقاله خود تصمیم می‌گیرد که چه کلمه‌ی کلیدی مناسب، دقیق و مرتبط با محتوای تالیف شده و صفحات است.

یکی دیگر از راه حل‌ها، حذف محتواها با کلمات کانونی مشابه و یا ادغام محتواها با مضمون یکسان در قالب یک مطلب جامع است. این موضوع هم باعث بالاتر رفتن رتبه‌بندی و جایگاه در موتور جستجو می‌شود و هم نشان دهنده تسلط شما بر مطلب ارائه شده و مطرح شدن آن به عنوان منبعی ارزشمند می‌شود. همچنین، استفاده از کلمات کلیدی در توضیح تصاویر و متن اطراف تصاویر نیز،‌ به بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو کمک شایانی می کند.

یکی دیگر از راه حل‌های موثر، بهبود بخشیدن و ایجاد تغییرات در ساختار لینک‌های داخلی به منظور دسته‌بندی موضوعات و محتوا بر اساس میزان اهمیت آنها برای تشخیص در موتورهای جستجو و اولویت برای ارائه موضوعات در فهرست نتایج موتورهای جستجو است.

admin

admin

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. بهینه سازی محتوا _تفاوت شغل کارشناس تولید محتوا و کپی رایتر - وبلاگ توسکاوب - […] نحوه استفاده از کلید واژه‌ها به صورت موثر ( به منظور کمک به کاربر برای راحت‌تر به جواب رسیدن…

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ