ابزار Crawl rate Googlebot در سرچ کنسول از بین خواهد رفت

این ابزار در 8 ژانویه 2024 از بین می‌رود زیرا گوگل می‌گوید دیگر مفید نیست.

گوگل در 8 ژانویه 2024 ابزار محدود کننده سرعت خزیدن را در سرچ کنسول گوگل منسوخ می‌کند. گوگل گفت این ویژگی دیگر مفید نیست زیرا گوگل گفته است که “قوانین خزش سایت و سایر ابزارهای موجود در اختیار ناشران” را بهبود بخشیده است.

محدود کننده سرعت خزیدن(Crawl rate limiter) چیست؟

این ابزاری در نسخه قدیمی سرچ کنسول گوگل است که به شما امکان می‌دهد کمتر از آنچه که در حال حاضر انجام می‌دهد، با Google در سایت خود ارتباط برقرار کنید. گوگل از گذشته توصیه کرده است که سرعت خزیدن را محدود نکنید، مگر اینکه مشکلات بارگذاری سرور را مشاهده کنید که قطعاً ناشی از ضربه زدن بیش از حد ربات Google به سرور شما است.

می‌توانید از اینجا به ابزار دسترسی داشته باشید، تا زمانی که آن را حذف کنید. این چیزی است که به نظر میرسد:

چرا گوگل آن را حذف می‌کند؟

 گری ایلیز از گوگل گفت: «با پیشرفت‌هایی که در منطق خزیدن و سایر ابزارهای موجود در اختیار ناشران ایجاد کرده‌ایم، مفید بودن آن از بین رفته است.»

«Googlebot به نحوه پاسخ سایت – یا به طور خاص‌تر سروری که سایت را مدیریت می‌کند – به درخواست‌های HTTP Googlebot واکنش نشان می‌دهد. به عنوان مثال، اگر سرور به طور مداوم کدهای وضعیت HTTP 500 را برای طیف وسیعی از URL ها برمی‌گرداند، Googlebot به طور خودکار و تقریباً بلافاصله سرعت خزیدن را کاهش می‌دهد. به طور مشابه، اگر زمان پاسخگویی به درخواست‌ها به میزان قابل توجهی طولانی‌تر شود، Googlebot به طور خودکار کند می‌شود. اگر خزیدن غیرمعمول سنگینی را تجربه می‌کنید که سایت شما به تنهایی قادر به مدیریت آن نیست، به این مقاله راهنما مراجعه کنید.

ایلیز توضیح داد که ابزار محدود کننده نرخ در سرچ کنسول گوگل “تاثیر بسیار کندتری داشت.” او گفت که این ابزار اغلب “یک روز طول می‌کشد تا محدودیت های جدید در خزیدن اعمال شود.”

او افزود که این ابزار “به ندرت” توسط صاحبان سایت استفاده می‌شود و کسانی که از آن استفاده می‌کنند “در بسیاری از موارد سرعت خزیدن را به حداقل می‌رساند.”

تغییر نرخ خزیدن گوگل اعلام کرد با منسوخ شدن ابزار محدودکننده خزیدن، گوگل حداقل سرعت خزیدن را روی نرخ پایین‌تری تنظیم می‌کند که با محدودیت‌های سرعت خزیدن قدیمی‌قابل مقایسه است. ایلیس اضافه کرد، بنابراین اگر علاقه جستجو کم باشد و خزنده‌های ما پهنای باند سایت را هدر ندهند، Google به طور مؤثر تنظیماتی را که برخی از صاحبان سایت در گذشته تنظیم کرده‌اند، رعایت می‌کند.

چرا ما اهمیت می‌دهیم. اگر از این ابزار نرخ خزیدن استفاده کرده اید، به خاطر داشته باشید که از بین خواهد رفت. بنابراین یک اعلان در تقویم خود تنظیم کنید تا ببینید در صورت روشن بودن این ویژگی چه تأثیری بر سرور شما می‌گذارد.

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ