به‌روزرسانی محتوای مفید Google سپتامبر 2023 – تغییراتی در الگوریتم

گوگل به‌روزرسانی محتوای مفید سپتامبر ۲۰۲۳ را اعلام کرد که حاوی دو تغییر مهم در نحوه رتبه‌بندی سایت‌ها است. آخرین به روزرسانی محتوای مفید دسامبر 2022 منتشر شده بود!

مهم‌ترین بخش اخبار

  • گوگل دستورالعمل های مربوط به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را کاهش داد
  • سیستم محتوای مفید محتوای شخص ثالث میزبانی شده در زیر دامنه ها یا بخش اصلی وب سایت را سرکوب می‌کند.
  • هشدارهای جدید در مورد تلاش برای جعل به‌روزرسانی‌های صفحات و تازگی جعلی
  • گری ایلیس گوگل در مورد نحوه تعیین سیگنال های سایت توسط سیستم محتوای مفید اطلاعاتی ارائه می‌دهد.
  • راهنمایی جدید در مورد نحوه بازیابی از به روز رسانی محتوای مفید

گوگل به‌روزرسانی محتوای مفید سپتامبر ۲۰۲۳ را اعلام کرد که انتظار می‌رود تا دو هفته دیگر عرضه شود. به نظر می‌رسد این به روز رسانی محتوای تولید شده توسط ماشین را کاهش می‌دهد و در عین حال در مورد محتوای شخص ثالث میزبانی شده در وب سایت ها یا زیر دامنه های آنها هشدار می‌دهد.

Google همچنین راهنمایی‌های بیشتری را به اسناد سیستم محتوای مفید خود اضافه کرد و توصیه‌های جدیدی در مورد اینکه اگر سایتی پس از به‌روزرسانی محتوای مفید ترافیک را از دست داد، چه باید کرد.

سیستم محتوای مفید گوگل

Google سیستمی‌به نام «سیستم محتوای مفید» برای ارتقای محتوای با کیفیت و کاهش حضور جستجوی محتوایی دارد که مشخص شده مفید نیست.

توسط گوگل به عنوان سیستمی‌ارائه می‌شود که در کنار سایر سیستم هایی که با هم وب سایت ها را رتبه بندی می‌کنند کار می‌کند.

این سیستم در درجه اول بر شناسایی سیگنال های با کیفیتی که با محتوای مفید مطابقت دارند متمرکز است.

به روز رسانی محتوای مفید سپتامبر در مورد چیست؟

Google اسناد سیستم محتوای مفید خود را برای افزودن راهنمایی در سه زمینه به روز کرد:

  • از بین بردن راهنمایی در مورد محتوای تولید شده توسط ماشین
  • میزبانی محتوای شخص ثالث در زیر دامنه ها (یا در دامنه اصلی)
  • ارائه راهنمایی بیشتر در مورد اینکه اگر سایت شما ترافیک را از طریق به روز رسانی محتوای مفید از دست داد، چه کاری باید انجام دهید

Google دستورالعمل‌های مربوط به محتوای تولید شده توسط ماشین را کاهش می‌دهد.

راهنمای قبلی Google در مورد محتوای تولید شده توسط ماشین تاکید کرد که سیستم محتوای مفید، محتوای ایجاد شده توسط انسان ها را در اولویت قرار می‌دهد.

این بخش از دستورالعمل حذف می‌شود و نشان‌دهنده تغییر در نگرش Google نسبت به محتوای هوش مصنوعی است تا آن را بهتر با سایر راهنمایی‌های به ظاهر متناقض در مورد محتوای هوش مصنوعی هماهنگ کند.

راهنمای اصلی:

«سیستم محتوای مفید «جستجوی Google» سیگنالی را ایجاد می‌کند که توسط سیستم‌های رتبه‌بندی خودکار ما استفاده می‌شود تا مطمئن شود مردم محتوای اصلی و مفید نوشته شده توسط افراد، برای افراد، را در نتایج جستجو بهتر می‌بینند.»

راهنمای به روز شده:

«سیستم محتوای مفید «جستجوی Google» سیگنالی را تولید می‌کند که توسط سیستم‌های رتبه‌بندی خودکار ما استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که مردم محتوای اصلی و مفید ایجاد شده برای افراد در نتایج جستجو را بهتر می‌بینند.»

محتوای شخص ثالث در وب سایت اصلی یا زیر دامنه

یک روند طولانی مدت میزبانی محتوای شخص ثالث در بخش اصلی یک وب سایت یا در یک زیر دامنه وجود دارد.

نمونه ای از این، وب سایت های رسانه های خبری است که محتوای وابسته کارت اعتباری شخص ثالث را در یک زیر دامنه میزبانی می‌کنند.

ایده پشت این استراتژی‌ها ممکن است این باشد که برخی از قدرت رتبه‌بندی سایت اصلی به رتبه بهتر محتوای زیر دامنه کمک می‌کند.

به‌روزرسانی محتوای مفید Google در سپتامبر 2023 تغییری ایجاد کرده است که ممکن است بر وب‌سایت‌هایی که محتوای شخص ثالث را در هر نقطه از وب‌سایت خود میزبانی می‌کنند تأثیر منفی بگذارد.

بخش جدیدی که به راهنمای به‌روزرسانی محتوای مفید اضافه شده است توصیه می‌کند:

«اگر محتوای شخص ثالث را در سایت اصلی یا در دامنه‌های فرعی خود میزبانی می‌کنید، بدانید که چنین محتوایی ممکن است در سیگنال‌هایی که در سراسر سایت تولید می‌کنیم، مانند مفید بودن محتوا، گنجانده شود.

به همین دلیل، اگر آن محتوا تا حد زیادی مستقل از هدف سایت اصلی است یا بدون نظارت دقیق یا دخالت سایت اصلی تولید شده است، توصیه می‌کنیم از ایندکس شدن آن توسط Google جلوگیری شود.»

ناشران باید این راهنمایی‌ها را جدی بگیرند، به‌ویژه بخش مربوط به محتوا با هدف سایت اصلی یا اگر محتوا با نظارت دقیق ایجاد نشده است.

راهنمای خودارزیابی محتوای مفید به روز شد

تغییراتی در راهنمای خود ارزیابی محتوای مفید Google ایجاد شد، ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد و اول از همه.

راهنمای جدید زیر به راهنمای به روز شده خودارزیابی اضافه شد.

1. اولین تغییر درج کلمه “بازبینی” با ثابت ماندن بقیه جمله است:

آیا این محتوا توسط متخصص یا علاقه‌مندی نوشته یا بررسی شده است که به خوبی موضوع را می‌داند؟

2. این افزوده جدید به راهنما درباره جعل به‌روزرسانی یک صفحه است:

“آیا شما تاریخ صفحات را تغییر می‌دهید تا زمانی که محتوا تغییر اساسی نکرده باشد، آنها تازه به نظر برسند؟”

3. آخرین افزوده نیز در مورد تازگی جعلی است:

«آیا محتوای جدید زیادی اضافه می‌کنید یا محتوای قدیمی‌تر را حذف می‌کنید، عمدتاً به این دلیل که فکر می‌کنید به طور کلی به رتبه‌بندی جستجوی شما کمک می‌کند و سایت شما را «تازه» نشان می‌دهد؟ (نه، نمی‌شود)”

گری ایلیس گوگل درباره به‌روزرسانی محتوای مفید سپتامبر 2023 بحث می‌کند

گری ایلیز اطلاعات پس زمینه ای را در مورد تاکید بر آنچه که سایت های کوچک می‌نامید منتشر کرد و توضیح داد که بسیاری از مردم این سایت ها را گزارش کرده اند که فکر می‌کنند نباید رتبه بندی می‌شدند.

گری در لینکدین پست کرد:

ما شنیده‌ایم (و همچنین متوجه شده‌ایم) که برخی از سایت‌ها، زیردامنه‌ها یا گاهی اوقات حتی زیرمجموعه‌های خود را به اشخاص ثالث اجاره می‌دهند، معمولاً بدون هیچ نظارتی بر محتوای میزبانی شده در آن سایت‌های میکرو جدید و معمولاً با کیفیت پایین که چیزی ندارند. برای انجام با سایت مادر

در واقع، سایت‌های کوچک به ندرت از سایت‌های اصلی پیوند داده می‌شوند، که در واقع نمی‌خواهند این سایت‌های اغلب مشکوک را تأیید کنند.

تنها دلیلی که صاحبان این سایت‌های خرد (؟) مخفی، فضاهای فرعی را اجاره می‌کنند، دستکاری نتایج جستجو است.»

پاسخ گری ایلیس به سوالی درباره سیگنال های سایت

شخصی در رشته LinkedIn درباره راهنمایی مبنی بر اینکه محتوای شخص ثالث در سایت اصلی یا یک زیر دامنه ممکن است به عنوان بخشی از سیگنال‌های سایتی که Google استفاده می‌کند، مانند سیگنال‌های مربوط به سیستم محتوای مفید، گنجانده شود، سؤالی پرسید.

پرسید:

“آیا من در نتیجه گیری که سیگنال های سراسر سایت در سطح میزبان تولید می‌شود = برای همه زیر دامنه ها اعمال می‌شود درست است؟ یا این فقط در مورد برخی از علائم مانند مفید بودن محتوا صدق می‌کند؟

گری ایلیس پاسخ داد:

«برخی سیگنال‌ها در سطح url، برخی دیگر الگو، برخی دیگر میزبان، و برخی دیگر دامنه هستند. پس آره…”

اسناد سیستم محتوای مفید به روز شد

یک تغییر دیگر

راهنمای جدید در مورد بازیابی از به روز رسانی محتوای مفید

در نهایت، گوگل راهنمایی جدیدی در مورد نحوه بازیابی در صورتی که سایت تحت تأثیر هر گونه به روز رسانی محتوای مفید قرار گیرد، اضافه کرد.

پاراگراف جدید اضافه شده به مستندات، شناسایی محتوای غیر مفید و حذف یا جایگزینی آن را توصیه می‌کند.

راهنمای جدید گوگل:

«اگر متوجه تغییری در ترافیکی شده‌اید که گمان می‌کنید ممکن است مربوط به این سیستم باشد (مثلاً پس از یک به‌روزرسانی رتبه‌بندی عمومی‌پست شده در سیستم)، پس باید محتوای خود را خودتان ارزیابی کنید و هر موردی را که مفید به نظر می‌رسد اصلاح یا حذف کنید.

صفحه راهنمای ما در مورد چگونگی ایجاد محتوای مفید و قابل اعتماد برای افراد اول سوالاتی دارد که می‌توانید از آنها برای ارزیابی خود محتوای خود برای موفقیت در سیستم محتوای مفید استفاده کنید.

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ