روش‌های پیشرفته برای استفاده از تحقیقات رقابتی در سئو

از طریق تحقیقات رقابتی غیر متعارف، فرصت‌های استفاده نشده سئو را کشف کنید. از این ابزارها و تاکتیک‌ها برای فراتر رفتن از اصول اولیه استفاده کنید. یکی از جنبه‌های مورد علاقه ما در سئو، فرو رفتن در تحقیقات رقابتی است. روشنگر است و بسیاری از ایده‌های استراتژیک و موضوعات محتوایی را تولید می‌کند. مشتریان همیشه دوست دارند بینش‌هایی را در مورد نحوه مقابله با رقبای خود ببینند.

چند مرحله استاندارد و چک باکس وجود دارد که سئوکاران برای تحقیقات رقابتی انجام می‌دهند، به علاوه چند روش کمتر متعارف که در طول سال‌ها برای من و مشتریانم مفید بوده اند. این شامل:

  • بررسی محصول/کسب و کار
  • SparkToro
  • Reddit
  • تجزیه و تحلیل رسانه‌های متعلق به رقبای شما
  • ابزارهای تحقیق رقابتی سئو استاندارد

ابتدا، بیایید مرور کنیم که سئوکاران باید از چه چیزی استفاده کنند.

شما احتمالاً این لیست را می‌شناسید: Ahrefs، BuzzSumo و Semrush.

Ahrefs

Ahrefs یک منبع عالی اطلاعات برای موارد زیر است:

  1. جستجوی ترافیک
  2. ترافیک پرداخت شده
  3. روندها در طول زمان
  4. رتبه بندی موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی
  5. موضوعات و دسته بندی‌هایی که رقبای شما برای آنها محتوا می‌نویسند.
  6. صفحات برتر

ما همچنین دوست داریم از Ahrefs برای چند ابتکار پیشرفته‌تر استفاده کنیم:

تجزیه و تحلیل دسته ای سطح بالا

این یک نمای کلی بسیار سریع از بک لینک‌ها برای هر لیستی از URL‌هایی است که وارد می‌کنید. این می‌تواند به شما ایده‌هایی درباره گسترش (یا محتوایی که به صورت استراتژیک برای جذابیت برای این رسانه‌ها نوشته شده است) برای استراتژی بک لینک‌تان به شما بدهد.

مهندسی معکوس سوالات متداول یک رقیب

این به شما امکان می‌دهد موضوعات بالقوه مهمی‌را ببینید که باید با توجه به متمایزکننده‌های برندتان به آن‌ها بپردازید برای انجام این کار، به Ahrefs’ Site Explorer بروید، دامنه رقیب را رها کنید و سپس به گزارش Organic Keywords بروید. از اینجا، شما می‌خواهید کلمات کلیدی غیر سوالی را فیلتر کنید. نتیجه یک لیست خوب از سوالات کاربران واقعی در صنعت شما است.

BuzzSumo

BuzzSumo هشدارهایی را درباره جایی که رقبای شما پیوندهایی را از روابط عمومی‌و تلاش‌های اطلاع رسانی خود دریافت می‌کنند به شما ارسال می‌کند. این همان ایده تجزیه و تحلیل دسته ای است، اما بیشتر در زمان واقعی است و بینش خوبی در مورد اولویت‌های فعلی رقبایتان به شما می‌دهد.

SemRush

Semrush یک ابزار فوق العاده مفید برای تحقیقات رقابتی است. ابزار دامنه در مقابل دامنه برای دیدن اینکه رقبا برای چه کلمات کلیدی با معیارهای مرتبط رتبه بندی می‌کنند. می‌توانید بینش‌هایی در مورد کلمات کلیدی رقیب، کپی تبلیغات، فهرست‌های بک لینک ارگانیک و پولی و غیره دریافت کنید.

با تمام این تحقیقات، یک بازی محتوای سرگرم‌کننده که می‌خواهیم به مشتریان پیشنهاد کنیم، قطعه‌های «{مشتری} در مقابل {رقیب}» است، به‌ویژه زمانی که تعدادی متمایزکننده برای بازی در محتوای خود پیدا کنید.

شما ممکن است تنها با استفاده از نام تجاری رقیب خود بالاتر از آنها قرار نگیرید. با این حال، اگر شما یک رقیب هستید که برندهای بزرگتر را انتخاب کنید، این راه خوبی برای استفاده از ارزش ویژه برند آنهاست.

با این بینش، رتبه‌های خوبی در صفحه اول کسب کرده‌ایم و با قصد خرید به کاربرانی رسیده‌ایم.

ابزارهای تحقیق رقابتی سئو پیشرفته

بررسی محصول و کسب و کار

بررسی محصول/خدمات یا برند برای رقبای شما راهی عالی برای یافتن مشکلاتی است که می‌توانید با محتوا و ابرداده‌های مرتبط خود برطرف کنید، به خصوص اگر این نقاط ضعف برای مشتری شما نقاط قوت نسبی باشد.

خدمات مشتری ضعیف؟ وبلاگی را در نظر بگیرید که چرا خدمات مشتری {مشتری} برای رشد آنها کلیدی است.

آیا یک ویژگی کلیدی که کاربران هوس کرده اند را از دست داده اید؟

حتی اگر هنوز بخشی از پیشنهاد برند شما نیست، تحقیقات رقابتی که می‌توانید ارائه دهید، همراه با پیشنهادهایی برای نقشه راه مشتری خود که می‌توانند در محتوای برتر بازی کنند، بسیار مورد استقبال تیم محصول قرار خواهد گرفت.

همراه با نظرات گوگل، Yelp یک منبع عالی برای مشاغل محلی است. Capterra و سایت‌هایی مانند G2 برای شرکت‌های B2B و SaaS بسیار مفید هستند.

SparkToro

می‌توانید از بینش‌های غنی مخاطبان SparkToro برای تجزیه و تحلیل کاربران برند خود استفاده کنید – درباره چه چیزی صحبت می‌کنند و کجا درگیر می‌شوند. اما استفاده از آن برای شناسایی کارهایی که کاربران رقیب شما انجام می‌دهند نیز منصفانه است.

می‌توانید ببینید که داده‌های SparkToro به انبوهی از ایده‌های کلیدی و محتوا منجر می‌شود. سایت‌ها و حساب‌های مرتبط بازدید شده،‌هاله خوبی از علایق را ارائه می‌دهند که ممکن است بتوانید مستقیم‌تر با نام تجاری خود به آنها بپردازید.

Reddit

اگر شما یک برند رقیب هستید که سعی می‌کند سهم بازار را از ماهی بزرگ‌تری بگیرد، ممکن است متوجه شوید که این برند خودش زیرمجموعه خود را دارد. شاید به اندازه بررسی‌های محصول، Reddit قلمروی بسیار حاصلخیز برای بینش برند و سؤالاتی است که می‌توانید با استراتژی سئوی خود به آنها پاسخ دهید.

ممکن است کمی‌چشم انداز سختی باشد، اما پست‌هایی که تعامل زیادی را به همراه داشته اند، نقطه شروع خوبی برای ایده‌های محتوایی هستند که با کاربران نهایی شما طنین انداز می‌شوند.

تجزیه و تحلیل رقبای رسانه‌های متعلق به آن برند

اینجاست که می‌توانید واقعاً آستین‌ها را بالا بزنید و فرصت‌های رشد را پیدا کنید. با تجزیه و تحلیل SERP شروع کنید تا نگاشت اولیه «پرس و جو به صفحه فرود» را انجام دهید، اما به همین جا بسنده نکنید.

معماری و ساختار اطلاعات سایت را ارزیابی کنید.

  • برای یافتن مضامین، وبلاگ‌ها، مطالعات موردی و سایر محتوای بدون ثبت را تجزیه و تحلیل کنید.
  • برای خبرنامه‌ها ثبت نام کنید و به محض دریافت آنها، آنها را تجزیه و تحلیل کنید.
  • نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی را تماشا کنید تا روندها و موضوعات مورد بحث را در زمان واقعی مشاهده کنید.
  • برای ارزیابی نقاط قوت، ضعف و موقعیت رقابتی، سفر کاربر و/یا فرآیند ثبت نام را طی کنید.

همه این تحقیقات باید به طور مستقیم پروژه‌ها را مانند تجزیه و تحلیل شکاف محتوا اطلاع دهند.

این فقط لیستی از کلمات کلیدی نیست که رقبای شما در آن رتبه بندی می‌شوند و شما باید محتوا را توسعه دهید، بلکه فهرستی از فرصت‌های آسمان آبی است که می‌توانید ابتدا به آنها بپردازید.

حتی ممکن است متوجه شوید که در حالی که رقبا برای کلمات کلیدی نیش رتبه خوبی دارند، فضایی برای تصاحب زمین از طریق یک رویکرد متمایز که با برند شما همسو است وجود دارد.

بینش رقابتی را جمع آوری کنید، سپس اقدام کنید

ارائه بینش‌های رقابتی به مشتریان و/یا تیم‌های مدیریتی در یک بسته قابل هضم شروع خوبی است (و ممکن است برای اهداف برنامه‌ریزی استراتژیک به تیم اجرایی برسد). جایی که لاستیک واقعاً با جاده برخورد می‌کند زمانی است که توصیه‌های قوی برای نحوه استفاده از بینش‌هایی که جمع آوری کرده اید ارائه می‌دهید.

هدف گذاری برای غذای آماده مانند:

“{Competitor} در x عالی است، بنابراین من پیشنهاد می‌کنم y را هدف قرار دهیم.”

«{رقیب} در بین {مخاطب} کمتر محبوب است، که احتمالاً با محتوای {مفید} درگیر می‌شود.»

حرف آخر

در نهایت، مشتری/هم تیمی‌های شما باید بتوانند از بینش شما برای به دست آوردن درک درستی از بازار استفاده کنند و با شما در اولویت‌های ابتکاری برای گسترش ردپای خود هماهنگ شوند. اگر این ابتکارات به خوبی اجرا شوند، زمانی که زمان بررسی عملکرد یا تمدید قرارداد فرا می‌رسد، شما و تیمتان را در موقعیتی عالی قرار می‌دهند.

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ