مایکروسافت بینگ ویژگی جدید هوش مصنوعی مولد Deep Search را اضافه می کند

Deep Search تلاش می‌کند تا نیت کاربر را در پشت پرسش‌های مبهم تشخیص دهد و نتایجی را نشان دهد که به صراحت کلمات کلیدی اصلی را شامل نمی‌شوند.

مایکروسافت امروز Deep Search را معرفی کرد – یک ویژگی جدید و اختیاری مولد AI که به جستجوگران کمک می کند تا در مورد سؤالات پیچیده ای که پاسخ ساده ای ندارند، کمک کند.

این قابلیت جدید چگونه کار می کند؟

جستجوی عمیق در بالای فهرست وب و سیستم رتبه بندی بینگ ساخته شده است. سپس از GPT-4 برای تشخیص تمام مقاصد و تغییرات ممکن در پشت پرس و جو و محاسبه توضیحات برای هر یک از آنها استفاده می کند تا “مجموعه ای ایده آل از نتایج” ایجاد کند.

پس از استفاده از ترکیبی از تکنیک های پرس و جو، Deep Search نتایجی را نشان می دهد که معمولاً در نتایج جستجو ظاهر نمی شوند.

در یک پرسش مثالی که مایکروسافت به اشتراک گذاشت، به کاربر نشان داد که [سیستم های امتیاز در ژاپن چگونه کار می کنند] را جستجو می کند، Deep Search ممکن است این عبارات جستجوی مرتبط دیگر را شناسایی کند:

  • برنامه های کارت وفاداری ژاپن
  • بهترین کارت های وفاداری برای مسافران در ژاپن
  • مقایسه برنامه های وفاداری بر اساس دسته بندی ژاپن
  • بازخرید کارت های وفاداری در ژاپن
  • مدیریت امتیازات وفاداری با برنامه های تلفن

«با انجام این کار، Deep Search می‌تواند نتایجی را بیابد که جنبه‌های مختلف درخواست من را پوشش می‌دهند، حتی اگر به صراحت کلمات کلیدی اصلی را شامل نشوند. جستجوهای منظم در Bing در حال حاضر میلیون‌ها صفحه وب را برای هر جستجو در نظر می‌گیرند و Deep Search ده برابر این کار را انجام می‌دهد تا نتایج آموزنده‌تر و خاص‌تر از مواردی که در جستجوی عادی رتبه بالاتری دارند، پیدا کند.

Deep Search چگونه به نظر می رسد. در اینجا یک GIF به اشتراک گذاشته شده توسط مایکروسافت برای نشان دادن نحوه عملکرد Deep Search در Bing وجود دارد:

رتبه بندی نتایج Deep Search بزرگترین عامل این است که چگونه یک صفحه با توضیحات گسترده بینگ مطابقت دارد. چند عامل مرتبط و کیفیت دیگر ذکر شده عبارتند از:

  • چقدر موضوع مطابقت دارد.
  • این که آیا “سطح مناسبی از جزئیات” دارد.
  • آیا منبع معتبر و قابل اعتماد است.
  • لحن محتوا.
  • چقدر این صفحه محبوب است.

زمان های انتظار قابلیت جستجوی عمیق به سرعت نتایج جستجوی معمولی بارگیری نمی شود. مایکروسافت گفت که ممکن است تکمیل Deep Search تا 30 ثانیه طول بکشد. این باعث می‌شود که این ویژگی در بدو ورود مرده به نظر برسد – زیرا اکثر جستجوگران احتمالاً صبر زیادی ندارند.

در حال حاضر در دسترس بودن محدود است. مایکروسافت در یک پست وبلاگی گفت، تنها «گروه‌های کوچک انتخاب شده به‌طور تصادفی» از کاربران جهانی بینگ، Deep Search را در حین آزمایش مشاهده خواهند کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم؟

این یکی دیگر از ویژگی های SERP مبتنی بر هوش مصنوعی است که رقابت می کند و می تواند کلیک ها را از لیست های ارگانیک بدزدد. با این اوصاف، تشخیص دقیق نحوه عملکرد بدون آزمایش آن سخت است، کاری که ما هنوز نتوانسته ایم انجام دهیم. اما هر کلیکی که می‌دزدد می‌تواند به کاربران کمک کند وظایف خود را سریع‌تر انجام دهند، زیرا قصد کاربر برای بسیاری از پرسش‌ها مبهم است.

اظهار نظر مایکروسافت

مایکروسافت گفت که Deep Search را ایجاد کرده است تا «پاسخ‌های مرتبط‌تر و جامع‌تری به پیچیده‌ترین پرسش‌های جستجو» ارائه دهد:

«Deep Search برای هر پرسش یا هر کاربری در نظر گرفته نشده است. جستجوی عمیق جایگزینی برای جستجوی وب موجود Bing نیست، بلکه پیشرفتی است که گزینه ای را برای کاوش عمیق تر و غنی تر در وب ارائه می دهد.”

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ