نظر جان مولر در تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی

جان مولر گوگل در مورد تاثیر تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی در مقابل عکس های استوک بر تجربه کاربر، افکار خود را با جامعه SEO به اشتراک می گذارد.

جان مولر، سخنگوی جستجوی گوگل، اخیراً نظریه‌های خود را در مورد استفاده از تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی در وب سایت ها در مقابل عکاسی استوک به اشتراک گذاشته است. بحث او بحث جالبی را در مورد اینکه کاربران چگونه تصاویر ایجاد شده با ابزارهای هوش مصنوعی مانند DALL·E را درک می کنند، به ویژه در زمینه هایی که اساساً روی هنر یا هوش مصنوعی متمرکز نیستند، باز کرد.

این پست شامل یک سلب مسئولیت بود که قرار نیست به عنوان توصیه سئو یا پیشگویی از به روز رسانی جستجوی آینده گوگل باشد.

حتماً خبر “گوگل درباره نحوه برخورد ربات های گوگل با محتوای هوش مصنوعی توضیحاتی داده است!” را مطالعه کنید.

تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی VS عکاسی استوک

مولر با تمایز بین موقعیت‌هایی که یک عکس خاص ضروری است و موقعیت‌هایی که تصاویر صرفاً به عنوان تزئین عمل می‌کنند، تمایز قائل می‌شود. او استدلال می کند که در برخی شرایط، مانند چمدانی که یک وب سایت قصد فروش آن را دارد، عکس های معتبر ضروری هستند. در حالی که عکس‌های واقعی ممکن است دستخوش پیشرفت‌ها یا ویرایش‌های دیجیتال شوند، اساس عکاسی محصول باید در واقعیت ریشه داشته باشد تا نمایش دقیق سرمایه‌گذاری آینده را به مصرف‌کنندگان ارائه دهد.

از سوی دیگر، مولر خاطرنشان می کند که برای تزیین محتوای کلی، تفاوت کمی بین استفاده از عکاسی استوک و تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی وجود دارد. هر دو نوع تصویر می توانند جذابیت زیبایی شناختی یک وب سایت را افزایش دهند و محتوا را برای خواننده جذاب تر و لذت بخش تر کنند. این تمایز تأکید می کند که تصمیم برای استفاده از عکس های واقعی در مقابل تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی تا حد زیادی به نیازها و اهداف خاص محتوای وب سایت بستگی دارد.

ارزش تصاویر برای تجربه کاربری

مولر همچنین به ارتباط موضوع وب سایت اشاره می کند. او پیشنهاد می کند که برای موضوعات خاصی، مخاطبان انتظار تصاویر واقعی را دارند، در حالی که برای برخی دیگر، تمایز بین تصاویر واقعی و تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است ناچیز باشد.

این انتظار با بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) مرتبط است، زیرا مولر فرض می‌کند که کاربران تمایل بیشتری به جستجوی بصری برای موضوعاتی دارند که در آن تصاویر واقعی با ارزش هستند. علاوه بر این، مولر توصیه های عملی را برای صاحبان وب سایت در نظر گرفتن استفاده از تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی ارائه می دهد.

او آنها را تشویق می‌کند تا در مورد اینکه آیا معمولاً از عکاسی استوک در یک زمینه استفاده می‌کنند یا خیر، فکر کنند. این رویکرد می تواند به تصمیم گیری آگاهانه در مورد مناسب بودن تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی برای وب سایت آنها کمک کند.

استانداردهای کیفیت تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی

مولر همچنین در مورد سهولت و وسوسه استفاده از تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی به عنوان معیاری برای صرفه جویی در زمان و هزینه هشدار می دهد. او خاطرنشان می کند که گرفتن یک عکس سریع با تلفن می تواند به عنوان ایجاد «عکاسی سهام» در نظر گرفته شود، اما این ممکن است استانداردهای حرفه ای مورد انتظار در یک وب سایت تجاری را برآورده نکند.

او تاکید می کند که کیفیت و حرفه ای بودن اغلب به زمان و تجربه نیاز دارد.

تصاویر هوش مصنوعی، مدل‌های AR، و اعتماد مصرف‌کننده

مولر در طول نظرات به سوالاتی در مورد تصاویر، هوش مصنوعی و سئو پاسخ داد. در اینجا برخی از بهترین پاسخ ها آورده شده است.

آیا باید rel=nofollow را برای لینک اعتبار تصویر اضافه کنید؟

جان مولر: “لینک ها خوب هستند. اگر لینک‌های معمولی هستند، نیازی به استفاده از rel=nofollow نیست.

AR برای مدل سازی سه بعدی

مولر تمایل خود را برای پشتیبانی از واقعیت افزوده (AR) در نمایش محصولات آنلاین ابراز کرد و بر ارزش استفاده از مدل های سه بعدی تأکید کرد.

“دیدن یک عکس شروع خوبی است، امتحان کردن آن در فضای خودم بسیار بهتر است.”

او همچنین بین تصاویر رندر سه بعدی بر اساس نقشه های واقعی ساختمان و تصاویر کاملاً تولید شده توسط هوش مصنوعی تمایز قائل شد و دومی را به تصاویر پست وبلاگ تزئینی تشبیه کرد.

تصاویر هوش مصنوعی و عکاسی محصول واقعی

در مورد تصاویر مفهومی، مولر خاطرنشان کرد که تصاویر تزئینی نشان دهنده سطح تلاشی است که برای محتوا انجام می شود و اعتماد کاربران را افزایش می دهد. با این حال، او استفاده از تصاویر هوش مصنوعی را برای عکس‌های محصول مورد انتقاد قرار می‌دهد و آن را با سایت‌های محصولات وارداتی با کیفیت پایین مقایسه می‌کند که در آن تصاویر فتوشاپ شده اغلب به نمایش‌های غیرواقعی منجر می‌شوند.

«…اگر محصول را دارید، چرا عکس‌های واقعی دریافت نمی‌کنید، و اگر محصول را ندارید، نمی‌توانید تأیید کنید که تصویر خوب است.»

جمع بندی

بحث در مورد پست لینکدین مولر به ویژه مرتبط است و نقش در حال تکامل ابزارهای هوش مصنوعی در تولید محتوا و تأثیر آن بر تجربه کاربری و سئو را برجسته می کند.

از آنجایی که بازاریابان به طور مداوم خود را با فناوری های جدید وفق می دهند، درک این تفاوت های ظریف برای استراتژی های بازاریابی دیجیتال موثر بسیار مهم است. این امر ما را بر آن می‌دارد که صحت محتوای بصری خود و همسویی آن با انتظارات مخاطبان را در نظر بگیریم.

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ