کانتنت گپ چیست؟ (و نحوه انجام تجزیه و تحلیل کانتنت گپ در 3 مرحله)

آیا تا به حال در گوگل جستجو کرده‌اید و متوجه شده‌اید که نتایج کاملاً به سؤال شما پاسخ نمی‌دهد؟ اگر چنین است، کانتنت گپ یا شکاف محتوا را تجربه کرده اید. پرس و جوهای متعدد در وب منجر به پاسخ‌های غیر مفید می‌شود زیرا هیچ پاسخی وجود ندارد.

بنابراین، کسب و کار شما چه کاری می‌تواند در مورد آن انجام دهد؟ در این صفحه، همه چیزهایی را که باید در مورد شکاف‌های محتوا بدانید، پوشش خواهیم داد.

کانتنت گپ چیست؟

کانتنت گپ خلأ محتوایی است که کاربران در جستجوی اطلاعات هستند. این مناطق پاسخ‌های کافی برای سؤالات جستجوگران ندارند، اطلاعات قدیمی‌ارائه می‌دهند یا اطلاعات را به وضوح ارائه نمی‌کنند.

چرا باید شکاف‌های محتوا را پیدا کنید؟

اکنون که من پاسخ دادم، “کانتنت گپ چیست”، احتمالاً تعجب می‌کنید که چرا اهمیت دارد. چرا باید در مورد این شکاف‌ها بدانید و خلا آنها را پر کنید؟

در اینجا چند دلیل کلیدی وجود دارد که شما را متقاعد می‌کند که کانتنت گپ ها را پیدا کنید:

کانتنت گپ فرصت ایجاد می‌کند: اگر موضوعات یا کلمات کلیدی وجود دارد که رقبای شما حتی آنها را لمس نکرده است، این فرصتی برای شماست تا بدرخشید. شما می‌توانید قبل از هر کس دیگری در مورد آن موضوع محتوا ایجاد کنید و به شما کمک می‌کند ترافیک ارزشمندی کسب کنید.

کانتنت گپ به شما کمک می‌کند تا اقتدار داشته باشید: اگر تنها منبع معتبری هستید که در حوزه‌های کانتنت گپ رتبه‌بندی می‌کنید، خود را به عنوان یک مرجع معرفی می‌کنید. مردم به کسب و کار و اطلاعات شما اعتماد خواهند کرد، زیرا شما بالاترین مقام در این موضوع هستید.

کانتنت گپ به شما کمک می‌کند عملکرد بهتری داشته باشید: وقتی شکاف‌های محتوا را پر می‌کنید، با افزایش ترافیک و مشتریان بیشتر به بهبود عملکرد کلی محتوای خود کمک می‌کنید. این یک راه عالی برای افزایش عملکرد وب سایت شما در موتورهای جستجو و بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.

با انجام تجزیه و تحلیل کانتنت گپ برای شناسایی مناطق شکاف، مزایای بی شماری از ایجاد محتوا در آن شکاف‌ها به دست می‌آورید.

تجزیه و تحلیل کانتنت گپ: نحوه یافتن شکاف‌های محتوا در سه مرحله آسان

شکاف محتوا

اکنون که مزایای یافتن شکاف‌های محتوا را می‌دانید، زمان آن رسیده است که تجزیه و تحلیل کانتنت گپی خود را برای سئو انجام دهید. در اینجا سه ​​مرحله وجود دارد که به شما در شناسایی شکاف‌های محتوا کمک می‌کند:

1. تحقیقات کلمات کلیدی رقبا را انجام دهید

ساده ترین راه برای شناسایی شکاف‌های محتوا، انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی رقیب است. می‌توانید از ابزاری مانند SEMrush یا Ahrefs استفاده کنید تا به شما در یافتن محتوای مناسب کمک کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک صفحه از وب سایت رقیب بگیرید و آن را در ابزار قرار دهید تا ببینید چه کلمات کلیدی را در نتایج جستجو رتبه بندی می‌کنند. از آن نقطه، می‌توانید آن کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید و ببینید چه نتایجی ایجاد می‌کند.

اگر به نتایج جستجو نگاه می‌کنید و سایت‌های معتبر زیادی را برای آن عبارات کلیدی رتبه‌بندی نمی‌کنند، فرصتی عالی برای این کار دارید.

2. به آنچه قبلاً برای کلمات کلیدی رتبه بندی شده است نگاه کنید

حال، فرض کنید شما تجزیه و تحلیل کانتنت گپیی خود را انجام داده اید و رقبای قوی را برای کلمه کلیدی رتبه بندی می‌کنید. مرحله بعدی تجزیه و تحلیل صفحاتی است که قبلاً برای کلمه کلیدی رتبه بندی شده اند.

این مرحله بسیار مهم است زیرا به شما کمک می‌کند تا بتوانید شکاف‌ها را در محتوایی که قبلاً رتبه‌بندی شده است شناسایی کنید. شما می‌خواهید به هر صفحه نگاه کنید و زمینه‌های زیر را تجزیه و تحلیل کنید:

دقت: صفحه تا چه حد موضوع را پوشش می‌دهد؟ اگر صفحات به موضوع توجه کنند، فرصتی برای پیشی گرفتن از رقبا با پرداختن بیشتر به موضوع دارید.

تمرکز: آیا محتوا روی موضوع مورد نظر متمرکز می‌شود؟ اگر محتوایی وجود دارد که در همه جا به نظر می‌رسد یا سازماندهی نشده است، فرصتی برای ایجاد محتوای برنامه ریزی شده بهتر دارید.

تازگی: این محتوا چندی پیش ایجاد شد؟ اگر صفحاتی وجود دارند که دارای رتبه سه ساله یا بیشتر در نتایج هستند، فرصتی عالی برای ایجاد محتوای تازه دارید. شما می‌توانید اطلاعات به روز شده را برای جستجوگران ارائه دهید.

خوانایی: آیا می‌توانید مطالب را درک کنید؟ اگر این موضوع خیلی سنگین یا گیج کننده است، فرصتی دارید که موضوع را به طور واضح و مختصر برای جستجوگران توضیح دهید.

سبک: آیا محتوا جالب و جذاب است؟ اگر شرکت‌های دیگر محتوای قابل اشتراک‌گذاری ایجاد نمی‌کنند، شما فرصتی دارید که یک قطعه جذاب‌تر ایجاد کنید که سرنخ‌ها را جذب کند و سهام به دست آورد.

هنگامی‌که شما تجزیه و تحلیل کانتنت گپ را برای SEO انجام می‌دهید، می‌خواهید این حوزه‌های مختلف را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا صفحاتی که قبلاً رتبه بندی شده اند با این شرایط مطابقت دارند یا خیر. اگر یک یا دو زمینه وجود دارد که در آنها کوتاهی می‌کنند (مثلاً خوانایی و تازگی)، می‌توانید محتوای بهتری را در آن زمینه‌ها ارائه دهید.

3. مشخص کنید که محتوا چه چیزی را از دست داده است

آخرین مرحله تجزیه و تحلیل کانتنت گپیی شما این است که شناسایی کنید چه چیزی در محتوایی که رتبه بندی شده است از دست رفته است.

فرض کنید شما تجزیه و تحلیل کانتنت گپیی خود را انجام می‌دهید و قطعاتی را پیدا می‌کنید که در زمینه‌های دقیق، خوانایی و سبک کوتاه هستند. با نگاهی دقیق به این موضوع، ممکن است متوجه شوید که افراد فقط یک یا دو نکته را برای موضوع ارائه می‌دهند یا مزایای آن را پوشش نمی‌دهند. می‌توانید با افزودن آن‌ها به قطعه‌های از دست رفته، آن‌ها را جبران کنید.

با توجه به خوانایی، ممکن است قطعه را تجزیه و تحلیل کنید و متوجه شوید که از اصطلاحات بسیار زیادی استفاده می‌کند و سازمان دنبال کردن آن را سخت می‌کند. اکنون، می‌توانید واژگان را راحت کنید و ساختار سازمانی ایجاد کنید که برای قطعه شما منطقی باشد.

در نهایت، شما به سبک نگاه می‌کنید و می‌بینید که بسیار ساده است. هیچ لیست گلوله ای (زمانی که می‌تواند وجود داشته باشد) و هیچ تصویری وجود ندارد. اکنون می‌دانید که می‌توانید آن عناصر را اضافه کنید تا قطعه شما بالاتر از رقبا قرار گیرد.

با شناسایی کمبود محتوای رقیب، می‌توانید فرصت‌هایی برای پر کردن این شکاف‌ها و ایجاد محتوای بهتر پیدا کنید.

3 نکته سریع کانتنت گپ که به شما در ایجاد محتوای بهتر کمک می‌کند

Content Gap

آیا برای یافتن شکاف‌های محتوایی برای وب سایت خود آماده اید؟ در اینجا سه ​​نکته سریع وجود دارد که باید هنگام شناسایی شکاف‌ها و ایجاد محتوای جدید به خاطر بسپارید:

1. محتوای خود را حسابرسی کنید

نه تنها می‌خواهید محتوای رقیب خود را ممیزی کنید، بلکه می‌خواهید محتوای خود را نیز ممیزی کنید. یکی از اجزای اصلی تجزیه و تحلیل کانتنت گپ برای سئو، ممیزی محتوای شما برای شناسایی شکاف‌ها است.

هنگامی‌که برای وب سایت خود محتوا ایجاد می‌کنید، ممکن است شکاف‌هایی در محتوای خود پیدا کنید که بتوانید آنها را پر کنید. ممکن است برخی از موضوعاتی را که برای وب سایت شما مناسب هستند را از دست داده باشید.

تجزیه و تحلیل کاملی از محتوای در حال حاضر منتشر شده خود انجام دهید تا زمینه‌های گمشده محتوایی را که می‌توانید از آنها به عنوان فرصت‌هایی برای هدایت ترافیک جدید استفاده کنید، کشف کنید.

2. به طور مداوم به دنبال شکاف‌های محتوایی باشید

یکی از بزرگترین افسانه‌ها در مورد تجزیه و تحلیل کانتنت گپ این است که شما فقط باید یک بار آن را انجام دهید. این درست نیست. شما باید به طور مداوم شکاف‌های محتوایی را پیدا کنید زیرا موارد جدید دائما ظاهر می‌شوند.

نتایج جستجویی وجود دارد که امروزه دارای اطلاعات به روز هستند. اما در عرض شش ماه، این اطلاعات ممکن است تغییر کند و اکنون همه آن صفحات قدیمی‌شده اند. شما باید به طور مستمر محتوا را تجزیه و تحلیل کنید و به محض بروز شکاف‌های محتوایی آنها را پیدا کنید.

علاوه بر این، ممکن است شکاف‌های جدیدی را پیدا کنید که قبلاً در نظر نگرفته بودید. ممکن است موضوع یا زاویه جدیدی پیدا کنید که یک سال پیش درباره آن نمی‌دانستید. تجزیه و تحلیل مداوم کانتنت گپ به شما کمک می‌کند تا استراتژی محتوای خود را در طول زمان توسعه دهید.

3. شکاف‌های محتوا را متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید

وقتی شکاف‌های محتوا را پیدا کردید، بر شکاف‌های محتوایی مرتبط با کسب و کار خود تمرکز کنید. شما همیشه می‌خواهید محتوای شما با شرکت و صنعت شما مرتبط باشد.

از یک شکاف فقط به خاطر وجود آن استفاده نکنید. اگر موضوع برای کسب و کار شما مناسب نیست یا با صنعت شما مرتبط نیست، بهتر است از آن صرف نظر کنید.

تصور کنید که یک فروشنده اسباب بازی کلکسیونی هستید. همانطور که در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی رقیب خود هستید، موضوعاتی در مورد جمع آوری کتاب‌های مصور پیدا می‌کنید. و در حالی که شما یک فروشگاه کلکسیونی هستید، در جمع آوری کتاب‌های مصور – فقط اسباب بازی‌ها – تخصص ندارید.

ایجاد محتوا در مورد جمع آوری کتاب‌های کمیک منطقی نیست زیرا این بخشی از مدل کسب و کار شما نیست. بنابراین، در این مورد، می‌خواهید از آن کلمات کلیدی اجتناب کنید و به کلماتی که بیشتر با جمع‌آوری اسباب‌بازی همسو هستند، پایبند باشید.

تمرکز بر موضوعاتی که مناسب کسب و کار شما هستند به شما کمک می‌کند تا ترافیک واجد شرایط را به وب سایت خود هدایت کنید.

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ