گوگل: لینک دادن به سایت های معتبر کمکی به سئو نمی کند

جان مولر گوگل: لینک دادن به سایت‌های معتبر کمکی به رتبه‌بندی جستجو نمی‌کند. روی پیوندهای مفیدی که به نفع کاربران هستند تمرکز کنید.

هایلایت اخبار

  • لینک دادن به سایت های محبوب و معتبر کمکی به سئو نمی کند.
  • پیوندها باید برای کاربران ارزش بیافزایند.
  • صرفاً برای اقتدار و رتبه بندی لینک نکنید.

جان مولر، سخنگوی جستجوی گوگل، اخیراً یک سوء تفاهم رایج در مورد لینک دادن به سایت‌های محبوب مانند ویکی‌پدیا را در حین مکالمه آنلاین با جامعه سئو اصلاح کرد.

مولر در بحثی در مورد r/SEO subreddit شرکت می‌کرد، جایی که کارشناسان سئو در مورد آخرین پیشرفت‌ها در صنعت خود به تبادل نظر و بینش می‌پردازند.

او توضیح داد که پیوند دادن به سایت‌هایی مانند ویکی‌پدیا بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر نمی‌گذارد، و افسانه‌ای را که در بین متخصصان سئو وجود دارد را از بین می‌برد.

پرسش کاربر

کاربر در مورد یک سوال رایج سئو می‌پرسید: آیا لینک دادن از یک وب‌سایت کوچک‌تر به یک سایت محبوب مانند ویکی‌پدیا یا CNN می‌تواند بر رتبه‌بندی جستجوی سایت کوچک‌تر تأثیر بگذارد یا خیر.

این به این موضوع مربوط می‌شود که چگونه لینک‌های خروجی از یک وب سایت می‌توانند بر سئو و رتبه بندی آن تأثیر بگذارند. کاربر می خواست بداند که آیا موتورهای جستجو سایت کوچک را زمانی که به سایت‌های معروف و معتبر لینک می‌دهد، معتبرتر می‌بینند یا خیر.

پاسخ مستقیم مولر

جان مولر در پاسخ به این پرسش گفت: «هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اصلاً چرا باید این کار تاثیری داشته باشد؟» او پیشنهاد کرد که این یک باور اشتباه توسط متخصصان سئو برای چندین دهه بوده است.

مولر همچنین با مثالی طنز آمیز حرف خود را نشان داد و گفت: “اینجا سایت وابسته من در مورد کیف‌های دستی است – و این یک لینک به CNN و ویکی پدیا است، لطفاً اکنون من را جدی بگیرید، همچین چیزی ممکن است؟”

بیانیه او بر این تصور غلط تأکید می‌کند که لینک دادن به سایت‌های معتبر مشابه قرض گرفتن اعتبار آنهاست.

پیوند دادن باید به در کاربر بخورد!

مولر بر اهمیت تناسب با لینک مانند محتوا تأکید کرد.

او توصیه کرد:

«آیا این لینک ارزش اضافی و منحصربه‌فردی را برای کاربران فراهم می‌کند؟ سپس، به طور طبیعی لینک سازی کنید. آیا این لینک به کاربران من بی ربط است؟ سپس به آن پیوند ندهید.”

نظرات او نشان می‌دهد که ارتباط و ارزش بالقوه آن باید تصمیم به پیوند دادن به وب سایت دیگری را به کاربر به جای تلاش برای دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو هدایت کند.

مولر اظهار داشت: «با بردن نام یک فرهنگ لغت، اشتباهات املایی شما برطرف نمی‌شود.»

این استعاره تمام نظر او را در بر می‌گیرد: لینک دادن به یک وب سایت محبوب ذاتاً کیفیت یا اعتبار وب سایت شما را بهبود نمی بخشد، دقیقاً مانند ارجاع به فرهنگ لغت به طور خودکار اشتباهات املایی شما را تصحیح نمی کند.

نگاه کلی

سوال کاربر Reddit یک تصور غلط رایج در سئو را نشان می دهد که برای مدت طولانی وجود داشته است.

بسیاری از مردم به اشتباه فکر می کنند که پیوند دادن به وب سایت های معتبر به طور خودکار رتبه آنها را بهبود می بخشد.

نظرات مولر به ما یادآوری می کند که موتورهای جستجو بیشترین اهمیت را به ارائه ارزش به کاربران از طریق محتوای مرتبط و با کیفیت دارند.

تمرکز باید روی پیوند دادن به سایت های واقعاً ارزشمند برای کاربران باشد، نه فقط تعقیب مقامات یا پیوندها.

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ