گوگل می‌گوید محتوای باکیفیت مهمترین عامل در ایندکس شدن مطالب است

محتوای باکیفیت، بر اساس یک بحث در پادکست اخیر، مهمترین عاملی است که بر تصمیمات ایندکس شدن و خزیدن Google تأثیر می‌گذارد.

مهم‌ترین بخش اخبار

  • کیفیت بر همه چیز در جستجو تأثیر می‌گذارد، به ویژه فهرست بندی.
  • با این حال، محتوای با کیفیت رتبه بالا را تضمین نمی‌کند.
  • حذف محتوای بی کیفیت می‌تواند به بهبود درک گوگل از یک سایت کمک کند.

بر اساس بحث اخیر جان مولر و گری ایلیس از تیم روابط جستجوی گوگل، کیفیت یک عامل حیاتی است که تقریباً بر هر جنبه ای از جستجو تأثیر می‌گذارد. در طول پادکست اخیر «جستجو در رکورد»، این دو به نقش کیفیت در همه چیز از خزیدن و نمایه سازی گرفته تا رتبه بندی پرداختند.

در حالی که محتوای با کیفیت رتبه بالا را تضمین نمی‌کند، می‌تواند بر نحوه تعامل Google با یک سایت تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، این گفتگو افسانه های رایج سئو را از بین برد و روشن کرد که سایت های وابسته می‌توانند محتوای با کیفیت تولید کنند.

در اینجا نکات مهم آخرین قسمت پادکست آمده است.

کیفیت بر هر جنبه ای از جستجو تأثیر می‌گذارد

به گفته ایلیز، کیفیت عامل مهمی‌در تمام سیستم های جستجو است که بر همه چیز از نقشه سایت گرفته تا رتبه بندی تأثیر می‌گذارد.

ایلیز با تأکید بر وسعت نقش کیفیت از نقشه سایت تا رتبه بندی توضیح داد: «کیفیت تقریباً بر هر کاری که سیستم های جستجو انجام می‌دهند تأثیر می‌گذارد.

مکالمه نشان داد که زمان‌بندی خزیدن گوگل از سیگنال‌های با کیفیت برای اولویت‌بندی URLها برای خزیدن استفاده می‌کند. اگر گوگل بداند که X URL برای خزیدن از یک سایت دارد، سعی می‌کند یک لیست مرتب شده بر اساس کیفیت پیش بینی شده آن بسازد.

ایلیز توضیح می‌دهد که علاوه بر این، کیفیت عامل مهمی‌در هنگام نمایه سازی تصمیمات است:

“مهمترین چیز کیفیت است. همیشه با کیفیت است و من فکر می‌کنم از نظر بیرونی، مردم لزوماً نمی‌خواهند آن را باور کنند، اما کیفیت، این بزرگترین محرک برای بیشتر تصمیم‌های نمایه‌سازی و خزیدن است که ما می‌گیریم.»

کیفیت یک وب سایت می‌تواند بر روند خزیدن تأثیر بگذارد، حتی برای سایت های جدید. به عنوان مثال، اگر یک صفحه جدید از طریق نقشه سایت کشف شود، گوگل به کیفیت صفحه اصلی که قبلاً خزیده شده است نگاه می‌کند تا تصمیم بگیرد که آیا صفحه جدید را بخزد.

نقش کیفیت در رتبه بندی

در حالی که کیفیت بر نحوه خزیدن و نمایه سازی صفحات گوگل تأثیر می‌گذارد، لزوماً با رتبه های بالاتر برابری نمی‌کند. ایلیز تصریح کرد که داشتن محتوای با کیفیت بالا به طور خودکار رتبه اول را در نتایج جستجوی گوگل تضمین نمی‌کند.

تنوع کیفیت در یک سایت

ایلیز توضیح داد که کیفیت می‌تواند مختص بخش های مختلف یک وب سایت باشد. به عنوان مثال، اگر بخشی از یک سایت به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا ارائه می‌کند، ممکن است با آن قسمت دیگری که به دلیل محتوای با کیفیت پایین شناخته می‌شود، متفاوت رفتار شود.

از سوی دیگر، اگر بخش‌های خاصی از یک وب‌سایت به طور مداوم محتوای با کیفیت پایین ارائه می‌کنند، ممکن است این مناطق کمتر خزیده شوند. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به عنوان نمونه ای ذکر شد که کیفیت آن می‌تواند متفاوت باشد. اگر الگویی از محتوای با کیفیت پایین‌تر در بخش UGC شناسایی شود، می‌تواند بر رفتار خزیدن Google برای آن بخش خاص از سایت تأثیر بگذارد.

توانایی بهبود کیفیت سایت

Illyes به شنوندگان اطمینان داد که می‌توانند کیفیت سایت خود را بهبود بخشند، حتی اگر قبلاً حاوی محتوای با کیفیت پایین باشد. او صاحبان سایت را تشویق می‌کند تا محتوای بی کیفیت را حذف کنند تا بقیه قسمت های سایت بهبود یابد.

حذف محتوای بی کیفیت می‌تواند درک گوگل از سایت را تقویت کند، که ممکن است بر نحوه خزیدن و نمایه سازی صفحات باقی مانده توسط گوگل تاثیر بگذارد.

پاک کردن باورهای غلط سئو

Illyes برخی از تصورات غلط رایج SEO را در طول بحث از بین برد. برخلاف تصور رایج، محتوای تکراری همیشه مشکل ساز نیست و تا زمانی که محتوای اطراف منحصر به فرد و ارزشمند باشد، لینک های وابسته مشکلی ندارند.

همین امر در مورد محتوای ترجمه شده نیز صدق می‌کند، اگرچه بررسی انسانی ترجمه های ماشینی به شدت توصیه می‌شود.

سایت های وابسته و کیفیت

در مورد سایت های وابسته، ایلیز تاکید کرد که این فقط مربوط به پیوند وابسته نیست. محتوای باکیفیت پیرامون محصول به همان اندازه اهمیت دارد.

وی بیان می‌کند:

«اگر محصولی بررسی شود، عکس‌ها گرفته شود و محتوای منحصربه‌فرد ایجاد شود، محتوای باکیفیت محسوب می‌شود.»

به طور خلاصه

بهبود کیفیت کلی سایت می‌تواند تأثیر مثبتی بر نحوه خزیدن، نمایه سازی و درک گوگل از یک سایت داشته باشد. وقتی محتوای بی کیفیت حذف می‌شود، بقیه سایت ممکن است از آن بهره مند شوند.

در حالی که محتوای باکیفیت به تنهایی رتبه بندی بالا را تضمین نمی‌کند، اختصاص منابع برای تولید محتوای ارزشمند و منحصر به فرد احتمالاً جایگاه سایت را در جستجو افزایش می‌دهد.

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ