گوگل می‌گوید mobile-first indexing پس از تقریباً ۷ سال کامل شده است

گوگل گفته است که اطلاعات خزنده نمایه سازی را در صفحه تنظیمات در کنسول جستجو خاموش می کند. به گفته گوگل، ابتکار mobile-first indexing گوگل که حدود هفت سال پیش آغاز شد، اکنون کامل شده است. «از آنجا به اینجا رسیدم راه طولانی بود. جان مولر از گوگل در وبلاگ گوگل نوشت: ما خوشحالیم که اعلام کنیم سفر به سمت indexing Mobile-First اکنون کامل شده است.

تاریخچه mobile-first indexing

به عنوان یادآوری، گوگل بیش از 6.5 سال پیش mobile-first indexing را آغاز کرد و در نهایت، پس از انتشار چند ددلاین متعدد، گوگل این بالاخره دست به عمل زد. گوگل برای اولین بار در نوامبر 2016 mobile-first indexing را معرفی کرد و تا دسامبر 2018، نیمی از تمام سایت‌های موجود در نتایج جستجوی گوگل از فهرست‌سازی اول موبایل بودند. Moblile-first indexing به سادگی به این معنی است که گوگل سایت شما را از چشم یک مرورگر موبایل میخزد و از آن نسخه موبایل برای ایندکس کردن و رتبه بندی استفاده می‌کند.

گوگل در اوایل مارس 2020، قبل از شروع تمام قفل‌ها در بیشتر نقاط جهان، آخرین مهلت تمام سایت‌ها را برای تغییر به mobile-first index سپتامبر 2020 اعلام کرد. در آن زمان، گوگل گفت: «برای ساده‌سازی، ما این کار را انجام خواهیم داد. از سپتامبر 2020 برای همه وب‌سایت‌ها به فهرست‌سازیmobile-first indexروی بیاورید.» سپس در جولای 2020، گوگل آن مهلت را بار دیگر به مارس 2021 منتقل کرد.

اما در ماه مه، گوگل به ما گفت که تغییر سایت‌ها به فهرست‌سازی موبایل انجام شده است، بنابراین این اعلام که اکنون «انجام شد» کمی گیج‌کننده است.

حالا گوگل گفت: «مجموعه بسیار کوچکی از سایت‌ها وجود دارد که اصلاً روی دستگاه‌های تلفن همراه کار نمی‌کنند». گوگل توضیح داد که “در درجه اول این موارد عبارتند از اینکه صفحه خطاها را به همه کاربران تلفن همراه نشان می دهد، نسخه موبایل سایت با robots.txt مسدود شده است در حالی که نسخه دسکتاپ مجاز به خزیدن است، یا اینکه همه صفحات در سایت تلفن همراه به صفحه نمایش هدایت می شوند. صفحه نخست.”

گوگل گفت این نوع مشکلات مسائلی هستند که گوگل نمی تواند آنها را حل کند. گوگل اعلام کرد که «در حال حاضر به تلاش برای خزیدن در این سایت‌ها با خزنده Googlebot قدیمی ما ادامه خواهد داد و چند بار در سال فهرست را دوباره ارزیابی خواهد کرد».

گوگل همچنین خزیدن خود را با Googlebot قدیمی دسکتاپ کاهش خواهد داد.

تغییرات کنسول جستجو گوگل همچنین اعلام کرد که اطلاعات خزنده نمایه سازی را در صفحه تنظیمات در کنسول جستجوی گوگل خاموش می کند. گوگل این را حذف می کند زیرا “این اطلاعات دیگر مورد نیاز نیست زیرا همه وب سایت هایی که روی دستگاه های تلفن همراه کار می کنند در حال حاضر عمدتاً با خزنده تلفن همراه ما خزیده می شوند.”

چرا ما اهمیت می دهیم. همه اینها هستند – این یکی برای کتاب های تاریخ است. نمایه‌سازی اولین موبایل اکنون واقعاً انجام شده است و گوگل به زودی خزیدن از طریق خزنده دسکتاپ قدیمی خود را به طور کامل متوقف خواهد کرد.

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ