گوگل Discover Feed را به دسکتاپ اضافه خواهد کرد!

گوگل که به تازگی آپدیت الگوریتم اصلی اکتبر 2023 را راه اندازی کرده است، در حال آزمایش است تا فید Discover خود را به دسکتاپ بیاورد و تغییر بزرگ بالقوه‌ای را در صفحه اصلی ساده‌اش ایجاد کند.

مهم‌ترین بخش اخبار

  • گوگل در حال آزمایش ادغام فید دیسکاور در صفحه اصلی دسکتاپ خود است.
  • فید Discover به گونه ای طراحی شده است که با ارائه محتوای شخصی شده، کاربران را درگیر خود نگه دارد.
  • نسخه دسکتاپ Discover می‌تواند ترافیک ارجاع به ناشران را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

گوگل آزمایشی را اجرا می‌کند که ممکن است فید Discover خود را برای کاربران دسکتاپ بیاورد.

فید Discover محتوای توصیه‌شده مانند اخبار، آب‌وهوا، امتیازات ورزشی و قیمت سهام را مستقیماً در صفحه اصلی Google و در کنار نوار جستجو Google  نشان می‌دهد. گوگل در بیانیه ای آزمایش فید Discover را روی دسکتاپ تایید کرد، اما فقط در هند. این آزمایش برای اولین بار توسط MSPowerUser مشاهده شد.

فید Discover روی دسکتاپ شبیه نسخه موبایل است و به‌صورت الگوریتمی‌با اخبار، سرگرمی‌ها، ورزش، امور مالی و سایر محتواها پر شده است. پست ها به شکلی مانند چرخ فلک به صورت افقی حرکت می‌کنند.

آوردن Discover به دسکتاپ نشان دهنده یک تغییر بزرگ است زیرا صفحه اصلی نمادین و پراکنده Google برای بیش از 20 سال اساساً بدون تغییر باقی مانده است.

چرا Discover را به دسکتاپ اضافه کنیم؟

Google می‌تواند Discover را روی دسکتاپ آزمایش کند تا کاربران را برای مدت طولانی‌تری با google.com درگیر کند.

با توجه به اینکه بسیاری مستقیماً از نوار مرورگر خود به جستجو می‌روند، Discover ممکن است جستجوگران را به صفحه اصلی بازگرداند تا در داستان‌های توصیه‌شده پیمایش کنند. برای صاحبان وبسایت‌ها، Discover راه جدیدی برای تبلیغ محتوای «رایگان» بدون پرداخت هزینه‌ای ارائه می‌کند. اما این به معنای رقابت بیشتر برای مکان‌های محدود در صفحه اصلی گوگل پربازدید است.

عرضه گسترده تر؟

اگر دیسکاور در آزمایش‌ها خوب عمل کند، Google می‌تواند آن را در سطح بین‌المللی روی رایانه‌های رومیزی مانند تلفن همراه عرضه کند. این امر ترافیک ارجاع بیشتری را به سایت های خبری و محتوایی در سراسر جهان ارسال می‌کند.

باید دید که آیا این آزمایش فراتر از هند گسترش می‌یابد یا خیر. گوگل قبلاً با افزودن ماژول های محتوای شخصی سازی شده به جستجوهای دسکتاپ مانند اخبار، آب و هوا و شاخص های سهام در سال گذشته آزمایش کرده است.

در حال حاضر، صفحه اصلی کلاسیک Google برای اکثر کاربران زنده است. اما تزریق فید دیسکاور نشان می‌دهد که گوگل علاقه‌مند است صفحه اصلی خود را در عصری از نوارهای جستجوی تقریباً فراگیر حفظ کند.

اطلاعات بیشتر درباره Google Discover

گوگل در سال 2018 Discover را روی تلفن همراه در ایالات متحده راه اندازی کرد و آن را در سطح جهانی گسترش داد. فید اکنون در صفحه اصلی Google برای کاربران تلفن همراه در بیش از 100 کشور ظاهر می‌شود. آوردن آن به دسک‌تاپ باعث می‌شود آن را در معرض ترافیک بیشتری قرار دهید.

در تلفن همراه، دیسکاور تمام صفحه اصلی Google را اشغال می‌کند. در دسکتاپ، در آزمایش، در زیر نوار جستجوی مرکزی گوگل فشرده به نظر می‌رسد. این به Google اجازه می‌دهد تا طراحی صفحه اصلی مینیمالیستی خود را حفظ کند و در عین حال محتوای شخصی‌سازی‌شده را اضافه کند.

کلیک کردن روی یک داستان در Discover، کاربران را مستقیماً به سایت ناشر می‌برد تا صفحه محتوای Google. این باعث می‌شود که آن را نسبت به تجربه‌ای مانند Google’s Search Generative Experience (SGE) برای ناشر مناسب‌تر کند.

به طور خلاصه

گوگل در حال آزمایش فید Discover خود در صفحات اصلی دسکتاپ در هند است.

این یک تغییر بالقوه بزرگ برای طراحی ساده و معروف صفحه اصلی گوگل است.

اگر آزمایش به خوبی انجام شود، ممکن است Google Discover را روی دسک‌تاپ به‌طور گسترده‌تری مانند موبایل عرضه کند.

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ