20 ترفند کاربردی سئو on-page برای افزایش ترافیک سایت

سئو on-page یا سئوی داخلی شاید مهم‌ترین بخش در بهبود ترافیک سایت شما باشد. در طی چند سال گذشته، گوگل چندین به روز رسانی الگوریتم (پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوار) را منتشر کرده است که هر کدام از این الگوریتم‌ها ناظر بر ترفند سئو on-page سایت‌ها هستند.

با توجه به این به‌روزرسانی‌ها، کارشناسان سئو در سرتاسر جهان مجبور شده‌اند تاکتیک‌های سئوی داخلی خود را تغییر دهند تا رتبه‌های برتری را که برای سایت‌هایشان بدست آورده بودند، در الگوریتم‌های جدید نیز حفظ کنند.

برای کمک به شما در سرعت بخشیدن به چشم انداز سئو سایتتان و بدست آوردن ترافیک هر چه بیشتر، ما لیستی از 20 ترفند سئو on-page را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

تمرکز ما در این مقاله بر این است که کاربردی‌ترین تاکتیک‌های سئو داخلی را به شما نشان دهیم که رتبه جستجوی شما را بهبود می‌بخشد، ترافیک شما را افزایش می‌دهد و تجربه کاربری در وبسایت شما را افزایش می‌دهد.

قبلا در مقاله چک لیست سئو داخلی 2022 بطور مفصل درباره سئو on-page توضیح داده‌ایم و چک لیست آن را بررسی کرده‌ایم اما داشتن یک مرور کوتاه قبل از پرداختن به ترفندهای کاربردی آن خالی از لطف نیست.

سئوی داخلی چیست؟

سئو داخلی فرآیند بهینه سازی صفحات وب برای کمک به رتبه بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است.

وبسایت Moz آن را به بهترین شکل توضیح می‌دهد:

سئو On-page هم به محتوا و هم کد منبع HTML یک صفحه اشاره دارد که می‌تواند بهینه شود، در مقابل سئوی خارجی که به پیوندها و سایر سیگنال‌های خارج از وبسایت اشاره دارد.

برخلاف تصور عمومی، سئوی داخلی چیزی فراتر از بهینه سازی متا تگ‌های وب سایت شماست. این یک موضوع بسیار پیچیده‌تر است که در طول سال‌ها بسیار تکامل یافته است. در نتیجه، همگام شدن با آخرین شیوه‌های سئو مهم است.

حال نوبت آن است که به سراغ اصل مطلب برویم و 20 ترفند سئو on-page را با هم بررسی کنیم.

محتواهای قدیمی وبلاگ را حذف و یا بروزرسانی کنید

چه مدت از اولین مقالاتی که در وبلاگ سایتتان بارگذاری کرده‌اید می‌گذرد؟ آیا آنها ایمپرشن و یا کلیک خوبی دارند؟ آیا هر از گاهی به آنها سر می‌زنید و مطالب جدیدی به آنها اضافه می‌کنید؟ اگر در سایتتان مطالب و مقالاتی وجود دارند که مدت زمان زیادی از بارگذاری آنها گذشته است، 2 حالت وجود دارد:

  1. اگر آن مقالات ایندکس شده‌اند و ایمپرشن و کلیک گرفته‌اند، سعی کنید مطالب موجود در آن را بروز رسانی کنید و چند پاراگراف مطلب مفید به آن اضافه کنید و لینک سازی‌های داخلی آن را بهبود ببخشید. با این کار، کمک بزرگی به دیده شدن و رتبه بهتر گرفتن آن مقالات می‌کنید.
  2. اگر آن مقالات ایندکس نشده‌اند، در صورتی که فکر می‌کنید محتوای مفیدی در آن یافت نمی‌شود، سریعا آن را از سایتتان حذف کنید. ولی اگر فکر می‌کنید که محتوای خوبی است و جای بهبود دارد، درست مثل مورد قبل، آن مقاله را بروزرسانی کنید و لینک سازی داخلی انجام دهید و دوباره از طریق سرچ کنسول درخواست indexing را به ربات‌های گوگل بدهید.

نکته: مقالات قدیمی که قصد آپدیت آنها را دارید را باید اولویت بندی کنید. طبق تجربه مقالاتی که در رتبه‌های #5 تا #10 نتایج جستجو هستند، با یک بروزرسانی، نتیجه و رنک بهتری نسبت به مقالاتی که مثلا در رتبه #30 هستند خواهند گرفت. به هر حال مسئله‌ای که مهم است این است که سعی کنید محتوای غیرمرتبط با فعالیت سایتتان را تا جایی که ممکن است حذف کنید.

محتوای خود را با هدف جستجوی مخاطبان تراز کنید

پشت هر سرچی در فضای اینترنت، هدف جستجویی یا search intent وجود دارد. مهمترین اولویت گوگل، رضایت کاربران از جستجویی است که انجام می‌دهند.

به عنوان مثال، زمانی که شخصی برای «بهترین میکروفون پادکست» جستجو می‌کند، گوگل می‌داند که هدف کاربر در اینجا خرید نیست، بلکه یادگیری است. کاربر به دنبال مشاوره یا راهنمایی تخصصی در مورد بهترین میکروفون پادکست موجود در بازار است.

در نتیجه، نتایجی در صفحه 1 برای این جستجو ظاهر می‌شوند، بیشتر پست‌های فهرستی و آموزنده هستند.

از سوی دیگر، وقتی کسی عبارت «خرید آنلاین میکروفون» را جستجو می‌کند، گوگل متوجه می‌شود که کاربر قصد خرید میکروفون خاص را دارد و می‌خواهد آن را به صورت آنلاین خریداری کند. از این رو، نتیج جستجوی صفحه 1 عمدتاً صفحات تجارت الکترونیک و محصولات هستند.

به طور خلاصه، اگر می‌خواهید صفحات شما در گوگل رتبه بالاتری داشته باشند، باید مطمئن شوید که محتوای شما با هدف جستجوی کلمات کلیدی هدف شما مطابقت دارد.

قبل از اینکه شروع به تولید محتوا برای کلمات کلیدی هدف خود کنید، مهم است که هدف جستجوی کلمات کلیدی را درک کنید.

هنگامی که هدف جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود را شناسایی کردید، گام منطقی بعدی انتخاب نوع محتوای مناسب است. چهار نوع محتوایی که بر نتایج جستجو غالب هستند به شرح زیر است:

  • پست های وبلاگ
  • صفحات دسته بندی سایت های فروشگاهی
  • صفحات محصول
  • صفحات فرود

بر اساس هدف جستجوی کلمات کلیدی مد نظر خود، نوع محتوایی را انتخاب کنید که به احتمال زیاد برای آن کلمات کلیدی رتبه بالایی دارد. رقبای ارگانیک موجود را برای کلمات کلیدی هدف خود بررسی کنید و هدف خود را ایجاد محتوای منحصر به فرد برای متمایز شدن در میان رقبایتان ایجاد کنید.

برای جلوگیری از محتوای تکراری از تگ کنونیکال استفاده کنید

یک URL کنونیکال (یک تگ HTML با ویژگی rel=canonical) به شما این امکان را می‌دهد به موتورهای جستجو بگویید که برخی از URLهای مشابه در واقع یک نوع محتوا و یکسان هستند.

گاهی اوقات ممکن است محتوای مشابهی داشته باشید که تحت یک دامین یا چند وبسایت قابل دسترسی است. این امر به ویژه در مورد وبسایت‌های فروشگاهی صادق است. با افزودن یک تگ متعارف، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای مشابه در چندین URL وجود دارد بدون اینکه بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد.

فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی مبلمان دارید که میزهای قهوه می‌فروشد. ممکن است چندین URL در وب سایت خود با اطلاعات مشابه روی میزهای قهوه وجود داشته باشد. این می‌تواند باعث شود که با کلمه کلیدی “میز قهوه” چند صفحه از سایت شما در نتایج جستجو بالا بیایند و بین صفحات خودتان رقابت ایجاد شود. در این صورت بهتر است که یکی از صفحات که برایتان از همه مهم‌تر است را کنونیکال کنید و بقیه صفحات را نسبت به آن non-canonical کنید. این به گوگل کمک می‌کند که فقط صفحه مورد نظر را در کلمه کلیدی مورد نظر به مخاطبان نشان دهد.

برچسب‌های Canonical فقط برای سایت‌های فروشگاهی مفید نیستند. برخی از پست‌های وبلاگ‌ها ممکن است در یک سایت به اشتراک گذاشته ‌شوند اما چون همگی آنها از طرف گوگل برای یک کلمه کلیدی خاص شناخته شده‌اند بنابراین رقابت بین آن محتواها بوجود می‌آید. در اینجا نیز کنونیکال کمک می‌کند تا محتوای شاخص شما انتخاب شود و در نتایج جستجو بهتر ظاهر شوید و ترافیک بیشتری بگیرید.

اگر از افزونه سئو وردپرس مانند Yoast استفاده می‌کنید، استفاده از تگ canonical آسان است. در Yoast، فقط روی تب Advanced یا پیشرفته کلیک کنید و URL را در کادر URL Canonical یا نشانی قاونی تایپ کنید.

تگ کنونیکال

برای مثال ممکن است در سایت توسکاوب صفحه https://www.touskaweb.com/seo-services و یکی از مطالب وبلاگ با عنوان “چک لیست کامل سئو داخلی” در یک کلمه کلیدی “سئو” با هم در رقابت باشند. اگر صفحه مهم ما صفحه https://www.touskaweb.com/seo-services باشد آنگاه می‌توانیم در قسمت یوست، صفحه وبلاگ را به این صفحه هدفمان کنونیکال کنیم.

از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید

کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی پنهان که به آنها کلمات کلیدی LSI هم گفته می‌شود، مترادف و اصطلاحات نزدیک به هم هستند. گوگل از کلمات کلیدی LSI برای ارزیابی ارتباط و کیفیت صفحه استفاده می‌کند.

به عبارت دیگر، وقتی کلمات کلیدی LSI را در محتوای خود قرار می‌دهید، به موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا مشخص کنند صفحه شما درباره چیست.

چگونه این کلمات کلیدی LSI را پیدا کنیم؟

کافی است یک جستجوی گوگل انجام دهید و به پایین صفحه بروید تا سایر جستجوهای مرتبط با عبارت جستجوی خود را ببینید.

بنابراین اگر در حال نوشتن مقاله‌ای در مورد «نکات سئو» هستید، کلمات کلیدی LSI که باید در محتوای خود بگنجانید عبارتند از «نکات سئو سایت»، «نکات کلیدی سئو» و «ترفندهای سئو» همانطور که در زیر مشاهده می کنید.

کلمات کلیدی LSI

همچنین می‌توانید از LSIGraph که یک ابزار رایگان است، استفاده کنید که به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی LSI را پیدا کنید که مناسب موضوع و جایگاه شما هستند. البته در ورژن رایگان این ابزار محدودیت در استفاده از کلمات دارید.

نرخ کلیک خود را با نشانه گذاری اسکیما افزایش دهید

نشانه گذاری اسکیما یا اسکیما مارک آپ از بهترین تکامل‌های سئو است، اما علیرغم اینکه یک سیگنال رتبه بندی قدرتمند گوگل است، به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق گزارشات Searchmetrics، تنها 0.3 از تمام وبسایت‌های دنیا از نشانه گذاری اسکیما استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که تعداد زیادی از سایت‌ها افزایش امتیاز سئوی خود از دست می‌دهند.

اما اسکیما مارک آپ دقیقاً چیست؟

نشانه گذاری اسکیما کدی است که در سایت خود قرار می‌دهید تا به موتورهای جستجو کمک کند نتایج موثرتری را به کاربران ارائه دهند. به عبارت دیگر، اسکیما مارکاپ‌ها می‌توانند قطعه‌های غنی را در نتایج جستجوی Google ارائه دهند که به نوبه خود می‌تواند SEO و همچنین CTR شما را افزایش دهد.

نشانه گذاری اسکیما به سایت شما کمک می‌کند تا رتبه بهتری در نتایج جستجو برای همه انواع محتوا داشته باشید، از جمله:

  • مقالات
  • کسب‌وکارهای محلی
  • رستوران ها
  • قسمت‌های تلویزیونی و رتبه بندی
  • نقد کتاب
  • فیلم ها
  • نرم افزارهای کاربردی
  • مناسبت‌ها
  • محصولات

در تصویر زیر اسکیما را در سایت‌های بررسی فیلم و سریال می‌بینیم. برای مثال اگر شما فیلم Avengers را جستجوکنید، نتایج جستجوی شما بصورت زیر ظاهر خواهد شد:

تصویری از نشانه گذاری اسکیما

از URLهای کوتاه و دارای کلمه کلیدی استفاده کنید

گوگل و سایر موتورهای جستجو URL های کوتاه تر را به URLهای طولانی‌تر ترجیح می‌دهند. نشانی‌های اینترنتی کوتاه‌تر نیز از دیدگاه تجربه کاربر خوب هستند.

همچنین این ایده بسیار خوبی است که کلمات کلیدی اصلی خود را در URL قرار دهید.

این بخاطر این است که:

کلمات کلیدی در URL به کاربرانی که URL شما را در رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و غیره می‌بینند، نشانه‌ای می‌دهند و با کلیک بر روی آن، ایده خوبی از نوع محتوایی که می‌توانند انتظار داشته باشند، دریافت می‌کنند.

کلمات کلیدی در URL در نتایج جستجو نشان داده می‌شوند. بر اساس تحقیقات، URL یکی از برجسته ترین عناصری است که کاربران هنگام انتخاب سایتی که باید کلیک کنند در نظر می‌گیرند.

بنابراین از URL های زشتی که شبیه این هستند اجتناب کنید:

99signals.com/27-09-2016/category/article-title

و URL های کوتاه و غنی از کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

محتواهای طولانی و جامع منتشر کنید

تعاریف زیادی از معنای واقعی محتوای طولانی وجود دارد. در حالی که برخی می‌گویند مقاله‌هایی با 700 کلمه یا بیشتر است، برخی دیگر معتقدند که مقالات طولانی با بیش از 2000 کلمه به معنای واقعی کلمه محتوای طولانی هستند. با این حال، در میان دیجیتال مارکترها این اتفاق نظر وجود دارد که محتوای طولانی به مقالاتی با حدود 2000 کلمه یا بیشتر گفته می‌شود.

نتایج جستجوی گوگل تحت سلطه مقالات طولانی‌ای که مفصل و آموزنده‌ هستند و یک موضوع خاص را به طور عمیق پوشش می‌دهند، می‌باشند.

کارشناسان سئو بر این باورند که ارتباط قوی بین محتوای طولانی و رتبه‌های بالاتر وجود دارد.

این گرافیک از سایت معتبر Backlinko را بررسی کنید که ارتباط بین موقعیت رنکGoogle  و محتوای طولانی را نشان می‌دهد.

نموداری از سایت Backlinko
نموداری از سایت Backlinko

همانطور که می‌بینید، مقالات با 2000-2500 کلمه در حال حاضر بر نتایج جستجو غالب هستند. پست های وبلاگ کوتاه 300-500 کلمه‌ای مرده‌اند. اگر می‌خواهید در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید، محتوای طولانی منتشر کنید.

تیترهای جذاب بنویسید

حقیقت تلخ اینجاست: مهم نیست مقاله شما چقدر خوب تحقیق شده یا عمیق است. اگر با یک عنوان قانع کننده و جذاب همراه نباشد، توسط مخاطبان هدف شما نادیده گرفته می‌شود.

به همین دلیل است که باید کمی تلاش کنید تا عناوین جذابی را ایجاد کنید که در بین مخاطبان شما طنین انداز شود.

باز هم سایت Backlinko یک مطالعه بر روی نرخ کلیک انجام داد که در آن دریافتند روی تیترهای احساسی 7 درصد بیشتر از عناوینی که احساسات عاطفی ندارند و خنثی هستند کلیک می‌شود. برای افزودن بار احساسی به تیترهای خود فقط کافیست از کلمات قدرتمند استفاده کنید.

نموداری از سایت Backlinko
نموداری از سایت Backlinko

در هدینگ های خود از اعداد استفاده کنید

با بررسی‌هایی که بر روی کوئری‌ها و سایت‌های مختلف انجام شده است، مشاهده شد که حضور اعداد در عنوان سئو صفحات وب، تاثیر بسزایی در افزایش نرخ کلیک یک سایت دارد. بیاید باز برگردیم به جستجوی عبارت “نکات سئو”. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، رتبه‌های برتر همگی از اعداد در هدینگ‌های خود استفاده کرده‌اند.

استفاده از اعداد در هدینگ ها

متا دیسکریپشن ها را بهینه کنید

توضیحات متا اغلب نادیده گرفته می‌شوند زیرا تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی جستجو ندارند. این ممکن است درست باشد، اما توضیحات متا می تواند نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهد که به نوبه خود می‌تواند رتبه شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. صفحات دارای توضیحات متا 5.8٪ بیشتر از صفحات بدون توضیحات کلیک می‌خورند.

بهترین روش سئو این است که توضیحات متای منحصر به فردی برای پست‌ها، صفحه اصلی، صفحات محصول، دسته بندی‌ها و هر صفحه مهم دیگری در سایت خود بنویسید. و سعی کنید حتی‌الامکان از کلمات کلیدی مربوط به آن صفحه، در متا دیسکریپشن استفاده کنید.

سرعت صفحات خود را بهینه کنید

یکی ترفند سئو on-page موثر این است که اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان شما تجربه‌ای یکپارچه در وبسایت شما داشته باشند، باید سرعت صفحه خود را بهبود بخشید. سرعت صفحه نیز یکی از سیگنال‌هایی است که توسط الگوریتم گوگل برای رتبه بندی صفحات استفاده می‌شود. به این ترتیب، باید به طور مداوم سرعت صفحه خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights و GTmetrix کنترل کنید.

در اینجا چند روش وجود دارد که می‌توانید سرعت صفحه خود را افزایش دهید:

  • فعال کردن کش مرورگر
  • فایل های جاوا اسکریپت، CSS و HTML را کوچک کنید
  • زمان پاسخگویی سرور را کاهش دهید
  • تغییر مسیرها را کاهش دهید
  • بهینه سازی تصاویر (در قسمت بعدی به آن خواهیم پرداخت)
  • استفاده از سیستم تحویل محتوا (CDN)

تصاویر سایت خود را بهینه کنید

تصاویری که به صورت استراتژیک در محتوای شما قرار داده شده‌اند، یک فاصله بصری بسیار مناسب از متن را ایجاد می‌کنند. با این حال، باید مطمئن شوید که تصاویر در سایت شما بهینه شده‌اند تا ترافیک ارگانیک بیشتری را هدایت کنند.

اولین کاری که باید با تصاویر خود انجام دهید فشرده سازی آنهاست. اندازه فایل تصویری بزرگ بر سرعت صفحه تأثیر می‌گذارد. به این ترتیب، شما باید اندازه فایل تصاویر خود را قبل از آپلود در سایت خود فشرده کنید.

ابزارهای فشرده سازی تصویر مانند compressjpeg و compressnow می‌توانند برای کم حجم کردن تصاویر شما گزینه مناسبی باشند.

علاوه بر فشرده سازی تصویر، در اینجا راه های دیگری وجود دارد که می‌توانید تصاویر خود را بهینه کنید:

  • نام فایل‌های توصیفی را برای تصاویر خود درج کنید – علیرغم پیشرفت‌هایی که در قابلیت‌های یادگیری ماشینی گوگل صورت گرفته است، باید یک نام فایل توصیفی برای تصاویر خود قرار دهید تا به گوگل کمک کنید تصاویر شما را بهتر درک کند.
  • متن جایگزین یا alt text برای تصاویر ارائه دهید – گوگل و سایر موتورهای جستجو نمی‌توانند آنچه را در یک تصویر است ببینند. در عوض، آنها از نام فایل تصویر و متن جایگزین برای درک آنچه در یک تصویر است استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در متن جایگزین تصویر خود قرار دهید.
  • بهترین فرمت فایل را انتخاب کنید – JPEG و PNG دو تا از رایج‌ترین فرمت‌های تصویر در اینترنت هستند. اگرچه JPEG ها حجم فایل کمتری دارند، اما وقتی متنی در تصاویر خود دارید بهترین گزینه نیستند. در چنین مواردی، PNG را انتخاب کنید. برای هر چیز دیگری، با JPEG بروید. البته فرمت webp نیز بسیار مورد توجه گوگل است و حجم بسیار کمتری نسبت به JPEG اشغال می‌کند.
  • برای صفحات سایت خود قابلیت Lazy load را فعال کنید- وقتی منابع غیر مهمی مانند تصاویر و ویدیوها را با حالت Lazy load بارگذاری می‌کنید، اساساً آنها را فقط زمانی بارگذاری می کنید که بازدیدکنندگان شما به آنها نیاز داشته باشند. Lazy load می‌تواند سرعت سایت شما را افزایش دهد. اگر کاربر وردپرس هستید، افزونه رایگان a3 Lazy Load را نصب کنید تا Lazy load را در سایت خود فعال کنید.
  • اندازه تصاویر خود را تغییر دهید – برای بهبود بیشتر عملکرد سایت، اندازه تصاویر خود را مطابق با ابعاد سایت خود تغییر دهید. از ابزار رایگان SmartResize برای تغییر اندازه تصاویر خود به صورت انبوه استفاده کنید. بهتر است حجم هر عکسی که در سایت بارگذاری می‌کنید بیش از 200 کیلوبایت نباشد.

کلمه کلیدی خود را در برچسب عنوان خود قرار دهید

یکی دیگر از ترفند سئو on-page که منجر به افزایش ترافیک سایت شما می‌شود این است که برچسب‌های عنوان یا تایتل تگ‌ها را نسبت به کلمات کلیدی خود انتخاب کنید. ما قبلاً اهمیت نوشتن یک عنوان قانع کننده که با مخاطب هدف شما ارتباط برقرار کند و توجه ایشان را جلب کند را مشخص کرده‌ایم.

با توجه به آزمایش‌ها و تجربه‌های سایت معتبر Moz، کلمات کلیدی که در ابتدای تگ عنوان شما قرار می‌گیرند ممکن است تاثیر بیشتری بر رتبه بندی جستجو داشته باشند. اما زیاده روی نکنید و تگ عنوان خود را با تکرار یک کلمه کلیدی پر نکنید. بنابراین وقتی به رتبه‌های برتر نتایج جستجو بیایید، نرخ کلیک شما نیز افزایش خواهد یافت.

شکل های متنوعی از  کلمات کلیدی را در تگ های H1 و H2 قرار دهید

گاهی اوقات استفاده زیاد از یک کلمه کلیدی می‌تواند برای سئو سایت شما مضر باشد. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که کلمات کلیدی را بارها و بارها در تگ‌های H1، H2، H3 خود تکرار کنید. بنابراین برای جلوگیری از زیاده روی در استفاده از  کلمات کلیدی، از شکل‌های متنوعی از کلمات کلیدی هدف خود در تگ‌های H1 و H2 استفاده کنید.

لینک های داخلی سایت را مدیریت کنید

لینک داخلی به کاهش نرخ پرش سایت شما کمک می‌کند و باعث می‌شود کاربر مدت بیشتری در سایت شما فعال بماند. علاوه بر این، می‌تواند به افزایش ترافیک ارگانیک شما نیز کمک کند.

در اینجا یک ترفند سئو on-page ساده وجود دارد: از صفحات با رتبه برتر در سایت خود به صفحاتی که می‌خواهید برای آنها رتبه بندی کنید لینک دهید.

از لینک های خارجی معتبر استفاده کنید

لینک خارجی، هایپرلینکی است که به یک وب سایت دیگر بجز سایت خودتان اشاره می کند. هنوز بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا لینک های خارجی به افزایش ترافیک سایت کمک می‌کنند وجود دارد؛ اگرچه مطالعه‌ای توسط Reboot Online نشان می‌دهد که لینک خارجی تأثیر مثبتی بر رتبه بندی جستجو دارد.

علاوه بر این، سئوکاران بسیاری بر این باورند که لینک‌های اکسترنال تاثیر بیشتری نسبت به لینک‌های داخلی دارند.

بهترین روش سئو این است که با استفاده از کلمات کلیدی توصیفی در انکر تکست که می‌خواهد همان کلمات کلیدی را در صفحه شما هدف قرار دهد، به وب‌سایت‌های معتبر که به سایت و مطالب شما مرتبط هستند، لینک دهید.

دسترسی به دکمه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی را آسان کنید

آیا تا به حال از اشتراک‌گذاری محتوای مفیدی صرفاً به این دلیل که نمی‌توانید دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی را پیدا کنید، صرف نظر کرده‌اید؟ چندین بار برای من اتفاق افتاده است. به همین دلیل است که توصیه می‌کنم از آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید که محتوا را تا انتهای صفحه دنبال می‌کند. این به خوانندگان این امکان را می دهد که هر زمان که مایلند محتوای سایت شما را به اشتراک بگذارند.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، به شدت توصیه می‌کنیم از یک پلاگین اشتراک گذاری اجتماعی مانند Social Snap استفاده کنید.

زمان توقف یا Dwell Time را افزایش دهید

اگر اکثر کاربران بلافاصله پس از ورود به سایت شما روی دکمه بازگشت کلیک کنند، این نشان دهنده این است که صفحه فرود آنها یک صفحه بی کیفیت است و گوگل شما را به خاطر آن جریمه می‌کند. گوگل و سایر موتورهای جستجو از “زمان ماندگاری” برای ارزیابی کیفیت محتوای سایت استفاده می‌کنند. یکی از راه‌های افزایش زمان ماندگاری، انتشار محتوای طولانی و آموزنده است که بازدیدکنندگان شما را تشویق می‌کند مدت بیشتری در سایت بمانند.

وب سایت خود را 100% سازگار با موبایل کنید

وب‌سایت‌های سازگار با موبایل یا موبایل فرندلی پس از به‌روزرسانی الگوریتم جستجوی Google در آوریل 2015، با نام مستعار mobilegeddon، افزایش قابل توجهی در رتبه‌بندی جستجو کسب کردند. از سوی دیگر، وب‌سایت‌هایی که سازگار با موبایل نبودند، شاهد کاهش رتبه‌بندی خود در SERP بودند.

داشتن یک وبسایت سازگار با موبایل از همیشه مهم‌تر است. بنابراین مطمئن شوید که هر صفحه در وب سایت شما سازگار با موبایل است. از ابزارهایی مانند Google’s Mobile-Friendly Test و HubSpot’s Website Grader برای تعیین سازگاری با موبایل وب سایت خود استفاده کنید.

سخن آخر

ترفند سئو on-page کاری فراتر از بهینه سازی تگ عنوان و توضیحات متا را شامل می‌شود. شما باید تلاش کنید که محتوای شما با هدف جستجوی کلمات کلیدی هدف شما مطابقت دارد و دائماً سرعت صفحه و سیگنال های UX خود را کنترل کنید تا به صفحات شما در رتبه بالاتر در SERP کمک کند.

امیدواریم که این ترفندهای سئو داخلی برایتان قابل اجرا و مفید باشد. اگر شما هم با نکات و ترفندهای موثر دیگری آشنایی دارید با ما در میان بگذارید.

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ