9 نکته برای جذب ترافیک ارگانیک بیشتر

جذب ترافیک ارگانیک برای وب سایت و ویژگی های مرتبط یک دستاورد بزرگ در سئو است. به خاطر اینکه به اندازه کافی در تحقیقات کلمات کلیدی، ابرداده ها، UX و غیره مهارت دارید تا این تعداد ترافیک را بالا ببرید! اما حالا مهم این است که چند درصد از این ترافیک تبدیل به خرید می‌شوند؟

سئوکاران فقط بر روی کلمات کلیدی مارکتینگ تمرکز نمی‌کنند و تمام صفحات سایت را مهم می‌دانند، پس ممکن است گاهی اوقات، جذب ترافیک ارگانیک باعث افزایش فروش نشود. حالا باید چه کاری انجام داد؟ بیایید باهم 9 روش مهم جذب ترافیک ارگانیک و افزایش فروش را مرور کنیم.

1. CTAهای درون محتوا مختلف را آزمایش کنید

1. CTAهای درون محتوا مختلف را آزمایش کنید

شما در اینجا گزینه های زیادی دارید، چه در لندینگ پیج که به جزئیات یک محصول یا خدمات می پردازد یا یک پست وبلاگ در یک موضوع ثانویه. اهرم های تست، از جمله زبان، طراحی، مکان و سبک.

برای مثال، می‌توانید CTAهای مبتنی بر متن را در بالای پست وبلاگ یا CTAهای مبتنی بر تصویر را در اواسط راه جاسازی کنید یا از CTAهای دکمه‌ای در هر نقطه از محتوای خود استفاده کنید. ایده‌های شما هر چه باشد، یک رویکرد آزمایشی واضح ایجاد کنید و ببینید چه چیزی برای جذب واقعی بهترین کار است.

همچنین مقاله “20 ترفند کاربردی برای سئو On-page” را مطالعه کنید.

2. پیشنهادات مختلف را تست کنید

نیازی نیست به دنبال فروش سخت باشید (اگرچه می توانید برای مثال، پیشنهاد ارسال هشدار برای کاهش قیمت با ثبت نام در صفحه محصول را امتحان کنید). ایجاد یک آهن‌ربای لید نرم‌تر یا هدیه ممکن است آدرس‌های ایمیل زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. هدایایی مانند خبرنامه ها، راهنمای رویدادها و غیره را امتحان کنید، به ویژه مواردی که مربوط به محتوای صفحه هستند.

3. CTA ها را با محتوا تراز کنید

اتصال CTA ها به محتوا می تواند بسیار موثر باشد. به عنوان مثال، اگر کاربر در یک مقاله وبلاگ مرتبط با محصول A آمده است، یک CTA خاص برای محصول A ایجاد کنید (به عنوان مثال، “ثبت نام برای دریافت راهنمای خرید 2024 برای {دسته محصول}”).

4. CTAهای خارج از محتوا را آزمایش کنید

CTAهای درون خطی می‌توانند به خوبی کار کنند، اما همیشه خوب است که مکان‌ها را در جای دیگری از صفحه آزمایش کنید: نوار کناری، نوار کشویی بالا، بنر بالای صفحه، تحویل گرفتن و غیره. نکته مهم در اینجا این است که هم به نرخ تبدیل و هم به نرخ پرش توجه داشته باشید – اگر کمترین حرکت را در اولی به قیمت دومی دریافت می‌کنید، با خیال راحت تست را زودتر قطع کنید و به سراغ بعدی بروید.

5. سفر محتوا را گسترش دهید

سفر محتوا

مخصوصاً برای محتوای آموزشی، متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای گذراندن زمان بیشتری در جای دیگر سایت قبل از درخواست هرگونه اطلاعات می تواند مؤثرتر باشد. اگر محتوای شما دقیقاً در ابتدای “سفر خرید” قرار دارد، قبل از درخواست هر چیزی، کاربران را به قسمت‌های قیف(Marketing Funnel) متوسط ​​یا پایین‌تر راهنمایی کنید.

اگر آنها خودشان به سمت پایین قیف حرکت کنند، این یک سیگنال عالی است که به احتمال زیاد اطلاعاتی به شما می دهند. برای قطعات برتر، من دوست دارم نقشه‌هایی از محتوای مرتبط بسازم، گاهی اوقات چند قدم عمیق، تا کاربران را به آرامی شرطی کنم تا اقدام کنند.

6. ایجاد تعامل قبل از رویداد تبدیل

کاربران را گرم کنید – ارائه راه‌هایی برای تعامل می‌تواند به آن‌ها کمک کند که روی محصول یا خدمات شما سرمایه‌گذاری کنند، که باعث می‌شود سوزن در فعالیت‌های خرید به سمت پایین حرکت کند.

نظرسنجی ها ابزار بسیار خوبی در اینجا هستند – و حتی می تواند یک مسیر کوتاه از «علاقه مند به دیدن نتایج نظرسنجی؟ اگر از نظرسنجی برای جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات قوی استفاده می‌کنید، ایمیل خود را اینجا رها کنید.

7. از هیت‌مپ استفاده کنید

هیت مپ سئو

ابزارهای Heatmapping مانند Hotjar و FullStory می‌توانند بینش باورنکردنی در مورد مکان‌های تعامل ترافیک شما در سایت، نه فقط محتوای متمرکز، به شما ارائه دهند. در صفحه اصلی، پیمایش، صفحات خدمات، وبلاگ های برتر و غیره به دنبال املاک و مستغلات اصلی تعامل باشید و مطمئن شوید که راهی برای تبدیل به کاربران ارائه می دهید.

8. از بینش محتوایی با تبدیل بالاتر استفاده کنید

برای یافتن نمونه هایی از پست ها یا ویژگی هایی که ترافیک نسبتاً کم و نرخ تبدیل نسبتاً بالایی دارند، در Google Analytics خود جستجو کنید. چه صفحاتی ارائه می‌کنند که منجر به تبدیل می‌شوند؟

چه زبان، اطلاعات محصول یا نوع CTA باشد، احتمالاً چیزی وجود دارد که بتوانید در صفحات محبوب‌تر دوباره ایجاد کنید.

به عنوان یک امتیاز، به دنبال راه هایی برای بهینه سازی بیشتر صفحات با تبدیل بالا باشید تا حجم بیشتری در ترافیک و تبدیل به دست آورید.

حتماً مقاله “روش های پیشرفته استفاده از تحقیقات رقابتی در سئو” را مطالعه کنید!

9. تحقیقات کیفی خود را انجام دهید

جمع آوری اطلاعات حکایتی از برخی از کاربران فعلی/وفادار شما می تواند بسیار روشنگر باشد.

پرسیدن سؤالاتی برای شناسایی قلاب هایی که توجه آنها را جلب می کند، ویژگی های محصولی که بیشتر برای آنها جذاب است، و پیشنهادهایی که آنها را ترغیب به ثبت نام می کند، می تواند ایده های جدید ارزشمندی را برای آزمایش به شما ارائه دهد که در ردیف های داده پیدا نخواهید کرد.

بهبود نرخ تبدیل وب سایت شما

اگر جذب ترافیک ارگانیک را به برنامه‌های خود وارد می‌کنید، یک پایگاه عالی برای ایجاد سئو به عنوان یک محرک بزرگ ایجاد کرده‌اید – اما به یاد داشته باشید، هدف از ایجاد پایگاه، ادامه ساختن است. افزودن استراتژی های بالا به شما کمک می کند تاثیر سئو را در قیف افزایش دهید، که باید هدف نهایی باشد.

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ