فاکتورهای موثر در رتبه بندی موتور جستجوی Yandex لو رفت!

جامعه دیجیتال مارکتینگ در پی لو رفتن یک سری فایل از موتور جستجوی Yandex که به نظر می‌رسد عوامل و فاکتورهای رتبه‌بندی این سیستم است، تلاش می‌کند تا تمام مطالب مرتبط با آن را به خوبی درک و استفاده کند.

رایان جیمز، یکی از معروف‌ترین کارشناسان سئو که در کمپانی Razorfish مشغول است، در پی این لیک شدن یا لو رفتن اطلاعات یک سری توییت منتشر کرده است که متن این توییت‌ها را برای شما با ترجمه در بخش زیر قرار داده‌ایم. متن توییت:

“در حالی که Yandex گوگل نیست، از نظر شباهت چیزهای زیادی می‌توانیم از آن یاد بگیریم.”

موتور جستجوی Yandex از بسیاری از فناوری‌های اختراع شده گوگل استفاده می‌کند. آن‌ها هر دو از Map Reduce و BERT و بسیاری موارد دیگر نیز استفاده می‌کنند. طبیعی است که فاکتورها برای رتبه بندی متفاوت خواهند اما روش‌های علوم کامپیوتر نحوه تجزیه و تحلیل ارتباط متن و پیوند متن و انجام محاسبات در موتورهای جستجو بسیار مشابه خواهد بود. یعنی شاید تفاوت‌های جزئی بین Yandex و Google وجود داشته باشد، اما در نهایت آن‌ها با یک روش محتوا را بررسی و رتبه بندی خواهند کرد.

من فکر می‌کنم که می‌توانیم بینش زیادی از فاکتورهای رتبه‌بندی به‌دست آوریم، اما فقط نگاه کردن به فهرست فاش شده کافی نیست.

وقتی به موارد پیش‌فرض اعمال‌شده (قبل از ML) نگاه می‌کنید، فاکتورهای منفی وجود دارد که کارشناسان سئو آن را مثبت فرض می‌کنند یا بالعکس. همچنین فاکتورهای رتبه بندی بسیار بیشتری در کد نسبت به آنچه در لیست فاکتورهای رتبه بندی شناور ذکر شده است، محاسبه شده است.

به نظر می‌رسد که این فهرست فقط فاکتورهای ثابت است و نحوه محاسبه ارتباط پرس‌وجو یا بسیاری از عوامل پویا را که به مجموعه نتایج مربوط به آن پرس‌وجو مربوط می‌شوند، در نظر نمی‌گیرد.

چرا لو رفتن اطلاعات رتبه بندی Yandex مهم است؟

شاید برای شما نیز این سوال وجود داشته باشد که این اطلاعات فاش شده چه اهمیتی دارد؟ در جواب این سوال باید به یک واقعیت مهم مراجعه کنیم، “هیچ کسی از الگوریتم رتبه بندی گوگل اطلاعات دقیقی ندارد”. با دانستن این نکته که تا به حال کسی نتوانسته حتی ادعا کند که الگوریتم رتبه بندی گوگل را می‌داند، و همچنین این نکته که Yandex و Google از الگوریتم و تکنولوژی‌های مشابه استفاده می‌کنند، شاید بتوانیم با استفاده از اطلاعات به دست آمده، سرنخ‌هایی از ابرموتور جستجوی قرن(گوگل) نیز به دست بیاوریم.

نکته: با کلیک روی این متن، می‌توانید توییت Dominic Woodman را در این مورد مشاهده کنید. او اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار خواهد داد.

حرف آخر

مهم‌ترین بخش‌های اخبار تازه منتشر شده در مورد Yandex را برای شما پوشش دادیم، اما اگر مشتاق هستید که از جزئیات بیشتری مطلع شوید، به منبع خبر مراجعه کنید.

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ