20 نکته ی مهم که باید در سال 2021 برای بهینه سازی موتور جستجو دانست

در این مقاله، قصد داریم شما را با نکات مهم سئو ( بهینه سازی موتور جستجو) سال 2021 آشنا کنیم. در ادامه نکاتی که طی یک سال  اخیر جمع آوری و دسته بندی شده است را عنوان خواهیم کرد و هر کدام را به اختصار شرح می‌دهیم

نکات مربوط به افزایش کلیک

هر چه میزان کلیک به لینک شما در فهرست نتایج جستجوی گوگل بیشتر باشد، رتبه‌ی وب‌سایت شما بالاتر خواهد بود. افزایش نرخ کلیک سبب می‌شود که ترافیک طبیعی بیشتری را به دست آورید. این همان هدف اصلی سئو است. می توان گفت، افزایش کلیک یکی از عوامل موثر در بهبود سئو سایت شما است. بیاید با نکات مرتبط به افزایش کلیک بیشتر آشنا شویم:

بهینه سازی آیکون سایت ( favicon )

باید بدانید که گوگل در نتایج جستجوی تلفن همراه، آیکون سایت را به نمایش در می‌آورد. همین موضوع می‌تواند بر نرخ کلیک سایت شما تأثیرگذار باشد. داشتن آیکون خوب سایت می‌تواند تا چند درصد تفاوت در رتبه سایت‌تان ایجاد کند. پس بهینه‌سازی آیکون سایت خود را فراموش نکنید.

بهینه سازی نشانگر صفحات ( Breadcrumb optimization)

بعد از بهینه‌سازی آیکون بیایید نگاهی به بهینه سازی نشانگر صفحات بیندازیم. گوگل، بهینه سازی نشانگر صفحات را در نتایج جستجوی کامپیوترها و موبایل نمایش می‌دهد. نشانگر صفحات می‌تواند غنی از کلمات کلیدی باشند. همین موضوع بر میزان کلیک سایت شما موثر خواهد بود.

توضیحات متا

توضیحات متا یکی از فاکتورهای قدیمی در مبحث بهینه‌سازی است. اما حتی با وجود قدیمی بودن این مبحث، تحقیقات نشان می‌دهند که 30 درصد وب‌سایت‌ها هم از توضیحات متا استفاده نمی‌کنند. شاید حال این موضوع برای شما قابل درک تر باشد که گوگل در 70 درصد موارد مجبور است این توضیحات را مجددا بازنویسی کند. چراکه این توضیحات معمولا فاقد کلمات کلیدی مورد نظر کاربر است و اصول بهینه‌سازی آن به درستی انجام نمی‌شود.

با بهینه سازی اصولی توضیحات متا و به کار بردن کلمات کلیدی مورد نظر کاربران در آن می‌توان میزان نرخ کلیک به سایت و صفحات خود را افزایش داد.

اعداد در عنوان

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اضافه کردن تاریخ در عناوین می‌تواند بر رتبه بندی وب‌سایت در فهرست نتایج جستجو تاثیرگذار باشد. همانطور که می‌دانید وجود اعداد در عناوین و برچسب‌ها می‌تواند بر میزان نرخ کلیک و بازدید از سایت شما تاثیر بگذارد. پس از شما می خواهیم دوباره نگاهی به عنوان این مقاله بیاندازید. اما این موضوع را نیز فراموش نکنید که استفاده بی مورد از این اعداد نیز می تواند آسیب‌زا باشد و تبدیل به هرزنامه شود.

متن در عنوان بویلرپلیت  (boilerplate)

بویلرپلیت چیست؟ بویلرپلیت به متنی که به طور مدام در برچسب عنوان تکرار شده است اطلاق می‌شود. معمولا این کلمات تکراری، اسم برندها و یا عنوان دائمی صفحات هستند. برای مثال زمانی که شما هر یک از مقالات ما را در فهرست نتایج جستجو مشاهده کنید، در کنار نام موضوعات، کلمه ی ” وبلاگ توسکا وب” را می بینید . این جمله ای دائمی است که در تمامی صفحات ما تکرار شده است.

برای بهینه سازی آن باید توجه کنید که کاربران بیشتر به دنبال چه هستند و طول عنوان چه بازخوردی را برای شما به همراه خواهد داشت.

نکات محتوا و سئو داخلی

بعد از تمرکز بر روی نکات مربوط به افزایش کلیک، بیاید به نکاتی درمورد محتوا و سئو داخلی سایت بپردازیم.

محتواهای برتر وبسایت خود را بروزرسانی کنید.

لزومی ندارد سایت خودتان را پر از محتوا های زیاد و بی کیفیت کنید. تمرکز خود را به روی بهینه‌سازی محتوا های برتر قبلی خود قرار دهید و مجددا آن ها را ویرایش و بروزرسانی کنید.

بعد از گذشت زمان، محتواهای قبلی شما کهنه و یا دستخوش تغییر می‌شوند. از این رو نیاز به بروزرسانی مجدد دارند تا از این طریق دوباره مورد بازدید قرار گیرند. به مقالات قدیمی خود نگاه بندازید. کدام یک از این مقالات بر اساس زمان دچار تغییر شد و یا موارد جدیدی به آن اضافه شده است. با اضافه کردن و اصلاح این مقالات می‌توانید بازدید بیشتری را به صفحات قدیمی خود برگردانید.

لینک های داخلی خود را افزایش دهید

معمولا شرکت های سئو برای افزایش سریع جایگاه وب‌سایت ها از دو روش استفاده می‌کند تا زودتر نتیجه بگیرند. یکی از این گزینه ها کار به روی برچسب ها به ویژه برچسب توضیحات و برچسب عنوان است. گزینه ی دوم برای افزایش بازدید سایت و صفحات شما، لینک‌سازی داخلی است. امروزه بیشتر شرکت‌های سئو برای افزایش سریع رتبه وب‌سایت مشتریان خود از لینک سازی‌های داخلی استفاده می‌کند.

محتوای قدیمی وبسایت خود را با لینک های جدید منتشر کنید

این مرحله از سئو جزء مراحلی است که بیشتر مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و بیشتر افراد معمولا از آن چشم پوشی می‌کنند.

قرار دادن آدرس و لینک محتواهای جدید سایت در مقالات قبل یکی از روش ها بهینه سازی داخلی می باشد.

پس محتوا های قدیمی خود را با پیوند دادن به محتوا های تازه بروزرسانی کنید.

لینک ها و یا پیوند های اضافی و غیر ضروری را حذف کنید

لینک های اضافی داخل مقالات خود را حذف کنید. با توجه به موارد ذکر شده در بالا، مهم ترین موضوعی که در سال جدید باید تمرکز خود را به روی آن بگذارید تولید محتوای جدید نیست بلکه بازیابی و بروزرسانی مقالات پیشین خود و تمرکز به روی آن ها می‌باشد. با توجه به الگوریتم های گوگل، برای رتبه‌دهی و شناسایی مقالات با کیفیت، شما باید لینک‌های غیر ضروری موجود در آن ها را حذف کنید.

مقایسه لینک ها به روی تلفن همراه و کامپیوتر

لینک‌های به نمایش درآمده به روی ساختار تلفن های همراه باید برابر و مشابه با نمایش آن ها به روی صفحه نمایشگر رایانه ها باشد.

اطمینان حاصل کنید که لینک ها و یا به اصطلاح پیوندهای هر دو نسخه مشابه یکدیگر باشد.

اما چرا این موضوع حائز اهمیت است؟

در چند سال اخیر، با توجه به پیشرفت اینترنت، دیگر کامپیوتر و لپ تاپ، اولین رسانه‌ها و وسایل ارتباطی نیستند. امروزه موبایل‌ها جایگزین این دستگاه‌ها شده‌اند. معمولا افراد برای جستجو بیشتر، از تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند. در نتیجه گوگل چند سالی است که تمرکز خود را بیشتر منعطوف ایندکس نسخه ی موبایل کرده است.

برخی از وب‌سایت‌ها تنها نسخه‌ی مناسب برای نمایشگرهای کامپیوتر را دارا هستند. نسخه‌ی وب‌سایت به روی تلفن همراه آن ها به قدری دارای کاستی است که برخی از لینک‌ها و پیوند‌ها در آن قرار ندارد و یا فراموش شده است.  تحقیقات به دست آمده در این حوزه نشان می‌دهد که معمولا نسخه ی کامپیوتردارای 61 پیوند و یا به اصطلاح لینک می‌باشد اما در مقابل در نسخه تلفن همراه تنها حدود 54 لینک قرار داد. همین موضوع نشان می‌دهد که تعدادی از لینک ها حذف و یا فراموش شده اند و برابری بین این دو نسخه وجود ندارد.

در سال جدید تمرکز خود را روی مقایسه ی این دو نسخه قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که تعداد لینک ها در هر دو نسخه برابر و لینکی از قلم نیفتاده باشد.

روی محتوا سرمایه گذاری کنید

در این مقاله به وفور راجع به اهمیت محتوا سخن گفتیم. محتواهای طولانی و با تعداد کارکتر بالا یکی از مواردی است که باید روی آن سرمایه گذاری کرد. محتوا با کارکتر بالا به خودی خود باعث بالاتر رفتن رتبه سایت شما نمی‌شود، وهمچنین فاکتوری برای رتبه‌بندی به حساب نمی‌آید. محتواهای بلند به خودی خود بر رتبه سایت شما تاثیر نخواهند گذاشت. اما سبب می‌شوند که شما تعداد بیشتری لینک و کلمات کلیدی را در آن بگنجانید. از این طریق می‌توانید بیشتر مورد بازدید قرار بگیرید.

از سر تیتر بیشتر استفاده کنید

اگر به روی محتوای با کاراکتر بالا سرمایه گذاری کردید سعی کنید از سرتیترهای بیشتری در آن استفاده کنید. از برچسب های سر تیتر H2 وH3  بیشتر استفاده کنید. از طریق قرار دادن برچسب در محتوا خود قادر خواهید بود تا رتبه بهتری را برای صفحه ی خود بدست آورید. پس در قسمت کردن مقالات خود به بخش های کوتاه‌تر و انتخاب سر تیتر برای آن کوتاهی نکنید.

محتوایی جامع تولید کنید

با توجه به موضوع، مقاله ی شما باید جامع و در برگیرنده‌ی تمام زیر شاخه‌های مورد نظر کاربر باشد. اگر تمایل دارید جایگاه بهتری را در نتیجه جستجو بدست آورید، باید بدانید که کاربران به دنبال چه موضوعاتی هستند و به تمام بخش‌های آن بپردازید. این موضوع علاوه بر تغییر جایگاه وبسایت و یا صفحه ی شما، بر مشارکت کاربران نیز تاثیرگذار خواهد بود.

ساختار و قالب بندی محتوای شما مهم است

یکی از موضوعات دیگری که در قسمت سئو داخلی در سال 2021 باید به آن توجه کنیم نحوه ی قرار گیری جملات و ساختار آن‌ها است. نحوه ی قرارگیری پاراگراف بدنه، سر تیتر و نتیجه‌گیری باید به درستی تنظیم شده باشد. اگر فکر می‌کنید بخشی از محتوای شما باید در زبانه ی جدیدی قرار بگیرد، این کار را انجام ندهید و برای آن جایی در بدنه باز کنید چرا که معمولا کاربران حوصله و علاقه ای به باز کردن زبانه جدید ندارند.

سئو  فنی

در مقالات قبل درباره ی بروزرسانی جدید الگوریتم هسته صبحت کردیم. با توجه به مشخص نبودن فاکتورهای رتبه دهی و عملکرد این الگوریتم، بر اساس تجربه‌های وب‌سایت ها از این بروزرسانی می توانیم ادعا کنیم که از این به بعد، این الگوریتم بیش از پیش بر رتبه‌بندی وب‌سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. مهم است تا به مواردی مانند سرعت وب‌سایت و یا تجربیات کاربر به هنگام بازدید از سایت توجه کنید.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید پیشنهاد می کنیم از Cloudflare نیز استفاده کنید تا سرعت وب‌سایت شما و به طبع جایگاه رتبه وب‌سایت شما را دگرگون کند.

نقشه ی سایت خود را محدود به ده هزار صفحه کنید

همانطور که می‌دانید شما مجاز به داشتن  50.000 آدرس سایت به روی  نقشه وب‌گاه خود هستید. اگر وب‌سایت شما بسیار بزرگ است و میزان اطلاعات ایندکس شده شما در آن بالاست، پیشنهاد می‌کنیم آن را به عدد 10.000 برسانید. نیازی نیست تا ظرفیت مجاز را کاملا پر کنید.

تجربه نشان می‌دهد که هر چقدر یک سایت، نقشه وب‌گاه کوچکتری داشته باشد و فشرده سازی به روی آن صورت گرفته باشد کار جستجو برای ربات‌های گوگل در آن وب‌سایت و فهرست کردن (‌Index) آن راحت‌تر خواهد بود. همین موضوع باعث می‌شود ایندکس سایت شما به صورت کامل صورت بگیرد و تمام محتوای آن از طرف این ربات‌ها و همچنین کاربران مورد بازدید قرار گیرد.

استفاده از نقشه سایت پویا

از نقشه های سایت پویا استفاده کنید. با استفاده از این نوع نقشه، می توانید هر آن چیزی که تمایل دارید توسط ربات‌ها دیده و ایندکس شود را در آن قرار دهید. پس اگر تعداد زیادی آدرس دارید که تمایل دارید حتما توسط این ربات‌ها دیده و ایندکس شود آن را در این نقشه ها قرار دهید.

لینک سازی

بیاید نگاهی به نکاتی که باید برای سئو خارجی خود و لینک سازی در سال 2021 به آن‌ها توجه کنید بیندازیم.

همانطور که می دانید، لینک سازی پروسه ای سخت و زمان‌بر است و نیاز به افراد بسیار حرفه‌ای دارد.

تولید محتوایی که پیش‌تر، توجه کاربران را به خود جلب کرده است یکی از روش های لینک سازی خواهد بود. این موضوعات می‌تواند با خود علاوه بر کاربران، نویسندگان و بلاگرها را به قرار دادن آدرس سایت شما در سایت خود ترغیب کند. در این نوع روش لینک‌سازی، وب‌سایت شما به صورت طبیعی و بدون مذاکره و گفتگو با مدیران دیگر سایت‌ها به صورت لینک در محتوای وب‌سایتشان قرار می گیرد. علاوه بر تمرکز به روی محتوایی که بیشترین میزان بازدید را از فهرست نتایج داشته است جامع بودن آن نیز بر قرار گرفتن وب‌سایت شما در دیگر سایت‌ها به عنوان منبع، تاثیرگذار است.

امیداوریم با بکارگیری نکات فوق بتوانید در سال 2021 جایگاه بهتری را در فهرست نتایج جستجو بدست بیاورید.

admin

admin

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. زمان حضور کاربر یا Dwell Time چیست؟-زمان ماندگاری - وبلاگ توسکاوب - […] می‌شود تا آن سایت از نظر گوگل در رتبه و جایگاه بهتری در نتایج موتور جستجو برخوردار […]
  2. مزایا و معایب برترین موتورهای جست وجو در قرن بیست و یکم - وبلاگ توسکاوب - […] که می‌دانید، اغلب تمرکز افراد در زمینه سئو برای بهبود جایگاه سایت در موتور جست‌وجوی گوگل […]
  3. تکنیک آسمان خراش چیست؟ 6 قدم تا رسیدن به صفحه اول گوگل - وبلاگ توسکاوب - […] با استفاده از تکنیک آسمان خراش یک مقاله با موضوع “20 نکته تاثیر گذار در سئو سایت” بنویسید و…

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ