سرچ کنسول Google برای توقف گزارش جستجوی نتایج محصول در گزارش‌های عملکرد

گوگل گفت این گزارش جستجوی مرتبط با E-Commerce ماه آینده، در ژانویه 2024 به پایان می رسد. سرچ کنسول گوگل از ژانویه 2024 گزارش نتایج product snippet را در گزارش‌های عملکرد در کنسول جستجو و Search Console API از ژانویه 2024 متوقف می‌کند. آن دسته از وب‌سایت‌هایی که صفحات محصول دارند به زودی دیگر نمی‌توانند روی فیلتر ظاهر جستجو کلیک کنند.

قبلاً گوگل اعلام کرده بود که “ابزار Crawl rate Googlebot در سرچ کنسول از بین خواهد رفت“.

اطلاعیه گوگل

گوگل این خبر را دیروز در X منتشر کرد و گفت: «اوایل امسال، سرچ کنسول ظاهر جستجوی نتایج محصول را به دو بخش تقسیم کرد: Product snippets و Merchant Listing. در نتیجه، در ژانویه 2024، گزارش ظاهر جستجوی نتایج محصول را هم در گزارش عملکرد و هم در API متوقف خواهیم کرد.

متن توییتر اعلامیه گوگل

جزئیات بیشتر.

گوگل در ماه مارس به زمانی اشاره می کند که کنسول جستجوی گوگل لیست های Merchant و نمایش قطعات محصول را منتشر کرد. فهرست‌های Merchant جدید و ظاهر جستجوی Product Snippet را می‌توان در دو مکان در Search Console مشاهده کرد:

Merchant Listing و گزارش‌های Product Snippet به صورت همپوشانی در بالای نمودارهای گزارش

گزارش عملکرد در تب ظاهر جستجو یا از طریق یک فیلتر

چرا ما اهمیت می دهیم. اگر از فیلتر ظاهری جستجوی نتایج محصول در گزارش‌های عملکرد در کنسول جستجوی Google استفاده می‌کنید، باید برای حذف آن آماده باشید.

داده‌های کمتر هرگز خوب نیست، اما گوگل تا یک ماه دیگر آن فیلتر را حذف خواهد کرد. با این حال، باید بتوانید در گزارش‌های مرکز تجاری در کنسول جستجو به این داده‌ها دسترسی داشته باشید.

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ