چارچوب بهینه سازی موتور مولد در تحقیقات جدید معرفی شده است

چارچوب GEO از نظر تئوری می تواند به وب سایت هایی که در SERP رتبه پایین تری دارند کمک کند تا در تجربیات هوش مصنوعی مولد دیده شوند. بر اساس یک مقاله تحقیقاتی اخیر، افزودن آمار، نقل قول ها و نقل قول های مرتبط می تواند دید محتوا را در موتورهای مولد تا 40 درصد افزایش دهد.

این یافته از مقاله ای با عنوان GEO: Generative Engine Optimization بدست آمده است. این توسط محققانی از پرینستون، جورجیا تک، موسسه هوش مصنوعی آلن و IIT دهلی نوشته شده است.

بهینه سازی موتور مولد (GEO) چیست؟ GEO در مقاله به شرح زیر است:

یک الگوی جدید برای کمک به سازندگان محتوا در بهبود دید محتوای خود در پاسخ‌های موتور مولد از طریق یک چارچوب بهینه‌سازی جعبه سیاه برای بهینه‌سازی و تعریف معیارهای دید. ما ارزیابی سیستماتیک را در این پارادایم جدید با معرفی GEO-bench، معیاری از پرسش‌های کاربر متنوع در دامنه‌های مختلف، همراه با منابع مورد نیاز برای پاسخ به این پرسش‌ها، تسهیل می‌کنیم.

تکنیک های آزمایش شده 9 تاکتیک بهینه سازی در 10000 پرس و جوی جستجو در مورد چیزی که “شبیه به طراحی BingChat” بود آزمایش شد:

  • معتبر: محتوا برای قانع‌کننده‌تر بودن در هنگام ادعاهای معتبر اصلاح شد.
  • Keyword Stuffing: کلمات کلیدی بیشتری برای مطابقت با پرس و جو اضافه شد.
  • افزودن آمار: به جای بحث کیفی، آمار کمی اضافه شد.
  • استناد به منابع: نقل قول های مربوطه اضافه شد.
  • افزودن نقل قول: نقل قول از منابع معتبر اضافه شد.
  • آسان برای درک: زبان را ساده کرد.
  • بهینه سازی روانی: روانی را بهبود بخشید.
  • کلمات منحصر به فرد: هر جا که ممکن است به محتوا اضافه می شود.
  • شرایط فنی: تا جایی که ممکن است به محتوا اضافه می شود.

مجموعه داده‌های درخواست جستجو از Google، Microsoft Bing، Perplexity.AI Discover، GPT-4 و منابع دیگر گردآوری شده است.

بهینه سازی موضوعی خاص در این گزارش آمده است:

“به طور کلی، تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که صاحبان وب سایت باید در جهت ایجاد تنظیمات هدفمند دامنه خاص در وب سایت های خود برای دیده شدن بیشتر تلاش کنند.”

برای مثال، افزودن نقل‌قول‌ها باعث افزایش دید برای Facts شد، در حالی که تمرکز بر بهینه‌سازی‌های معتبر عملکرد را در دسته‌های Debate و History بهبود بخشید.

برای روشن بودن، وقتی مقاله درباره «دامنه ها» بحث می کند، بیشتر در مورد دسته بندی های گسترده صحبت می کند، نه یک نام دامنه آنلاین. این در سئو نیز صادق است – بهینه سازی های خاص در مراقبت های بهداشتی در مقابل وام های روز پرداخت متفاوت است.

به گفته محققان GEO می‌تواند به وب‌سایت‌های کوچک‌تر کمک کند تا در SERP رتبه پایین‌تری داشته باشند:

جالب اینجاست که وب‌سایت‌هایی که در رتبه‌بندی SERP پایین‌تر هستند، که معمولاً برای به دست آوردن دید تلاش می‌کنند، به طور قابل‌توجهی بیشتر از سایت‌هایی که رتبه‌بندی بالاتری دارند، از GEO سود می‌برند. به عنوان مثال، روش Cite Sources منجر به افزایش قابل توجه 115.1٪ در دید برای وب سایت هایی شد که در رتبه پنجم SERP قرار داشتند، در حالی که به طور متوسط ​​دید وب سایت با رتبه برتر 30.3٪ کاهش یافت.

چرا ما اهمیت می دهیم؟

با ظهور Google’s Search Generative Experience، Bing Copilot (Bing Chat سابق) و دیگر موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، اکنون زمان بسیار مهمی برای آزمایش و یادگیری این است که چه چیزی به دیده شدن محتوا کمک می کند. زیرا چیزهایی که در سئو کار می کنند لزوماً در دنیای جدید چارچوب GEO کار نمی کنند.

ولی. در حالی که این مقاله خواندنی جالب است، اما اینها نتایج دنیای واقعی نیستند (محققان زیر مجموعه ای از نتایج را از طریق Perplexity آزمایش کردند، اما Perplexity گوگل نیست). پیروی از چارچوب مقاله موفقیت یا دید بیشتر در تجربه هوش مصنوعی گوگل را تضمین نمی کند. با این حال، آزمایش به شدت تشویق می شود.

منبع خبر

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ