گوگل اواخر سال جاری پینگ نقشه سایت را منسوخ خواهد کرد.

گوگل پشتیبانی از پینگ نقشه سایت را منسوخ خواهد کرد و نقطه پایانی تا پایان سال جاری کار نخواهد کرد. گوگل اعلام کرده است که “منسوخ شدن “نقطه پایانی “پینگ” نقشه سایت را اعلام می کند. این بدان معنی است که درخواست های پینگ HTTP منجر به خطای 404 می‌شود.

پینگ نقشه سایت چیست؟

 گوگل گفت که پروتکل نقشه سایت یک روش REST تایید نشده برای ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو تعریف می‌کند. این روشی برای “پینگ” یا اطلاع دادن به موتورهای جستجو از به روز رسانی نقشه سایت است.

چرا گوگل به پشتیبانی خود پایان می دهد؟

 گوگل گفت که “مطالعات داخلی” آن و همچنین “موتورهای جستجوی دیگر مانند بینگ” می گویند “در این مرحله این ارسال های نقشه سایت تایید نشده چندان برای کرال کردن سایت‌ها مفید نیستند.” گوگل گفت که “اکثریت قریب به اتفاق ارسالی‌ها منجر به اسپم می‌شود.”

چه جایگزین هایی برای پینگ نقشه سایت وجود دارد؟

گوگل گفت هنوز هم می‌توانید نقشه‌های سایت خود را از طریق سرچ کنسول گوگل و همچنین از طریق فایل های robots.txt ارسال کنید. همچنین گوگل گفته است که باید از عنصر lastmod در فایل نقشه سایت خود نیز استفاده کنید، زمانی که مطمئن هستید تاریخی که فهرست کرده‌اید زمانی است که صفحه واقعا تغییر کرده است.

گوگل اضافه کرد: «اگر CMS شما یک قطعه متن ناچیز را در نوار کناری یا پاورقی تغییر داد، لازم نیست مقدار lastmod آن صفحه را به‌روزرسانی کنید. با این حال، اگر متن اصلی را تغییر دادید، داده‌های ساختاری را اضافه یا تغییر دادید، یا برخی از پیوندها را به‌روزرسانی کردید، مقدار lastmod را به‌روزرسانی کنید.

گوگل هنوز از تغییرات فرکانس یا عناصر اولویت برای نقشه های سایت استفاده نمی کند.

عواقب سئو یی این کار

گوگل گفت: “هر کد یا افزونه موجود که از این نقطه پایانی استفاده می‌کند، برای جستجوی گوگل مشکلی ایجاد نخواهد کرد. شما نیازی به ایجاد هیچ تغییری ندارید (اما استفاده از نقطه پایانی نیز کار مفیدی نخواهد داشت).

محتوای شما ممکن است بدون پشتیبانی پینگ کمی کندتر دریافت شود، یا نه، اما گوگل نگران این موضوع نیست.

چرا ما اهمیت می دهیم؟

این فقط پیش بینی است که پشتیبانی نقطه پایانی نقشه سایت پینگ اواخر امسال از بین می رود. بنابراین اگر کدنویسی سفارشی دارید یا از CMS استفاده می‌کنید که با این به‌روزرسانی‌ها به گوگل پینگ می‌شود، ممکن است تصمیم بگیرید که این پینگ‌ها را در پایان سال جاری حذف کنید. شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که داده های lastmod شما دقیق و مفید هستند.

منبع

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ