یونیورسال آنالیتیکس همچنان در حال پردازش داده ها برای اکثر سایت ها

اکثر مارکترها همچنان می‌توانند از حساب‌های یونیورسال آنالیتیکس مانند همیشه استفاده کنند. علی‌رغم هشدار به تبلیغ‌کنندگان مبنی بر جایگزینی این ابزار با Google Analytics 4 در 1 ژوئیه، UA همچنان در حال پردازش داده‌ها به طور معمول برای اکثر مردم است.

چرا ما اهمیت می دهیم؟

علی‌رغم اینکه گوگل اصرار داشت که این انتقال را اعمال می‌کند، مارکترها تمایلی به تغییر از یونیورسال آنالیتیکس یا UA به GA4 نداشتند. اگرچه بیش از یک سال به این صنعت اخطار داده شده بود، بسیاری از آنها آماده نبودند و در تلاش برای درک نحوه هدایت GA4 بودند. با در نظر گرفتن این موضوع، این اطمینان خاطر است که UA هنوز در حال پردازش داده ها است – اما بعید است که برای مدت طولانی‌تری ادامه یابد.

چه اتفاقی می افتد؟

در حالی که به نظر می‌رسد اکثر مارکترها همچنان می‌توانند طبق معمول در یونیورسال آنالیتیکس به داده‌های بلادرنگ دسترسی داشته باشند، برخی گزارش داده‌اند که پیام‌های هشدار جدیدی را در حساب‌های خود مشاهده کرده‌اند. می‌خواند:

  • ·         “این ویژگی قرار است به زودی پردازش داده‌ها را متوقف کند.”
  • ·         «هر گونه تبدیل و مخاطبی که با کمپین‌های تبلیغاتی Google استفاده می‌کنید، دیگر کار نمی‌کنند.»

در همین حال، دیگران به Search Engine Land تأیید کرده‌اند که یونیورسال آنالیتیکس قبلاً پردازش داده‌های حساب‌های آنها را متوقف کرده است. جیمز براکبانک، مدیر عامل Digitaloft، به SEL گفت:

من هنوز هم می‌توانم بیدرنگ این ویژگی یونیورسال آنالیتیکس را ببینم، اما از امروز دیگر داده‌ها را ردیابی نمی‌کند.

«از نیمه‌شب در منطقه زمانی دارایی‌ها، این عدد به صورت ۰ (همانطور در چند ویژگی سایت‌های مختلف) نشان داده می‌شود. همه چیز تا امروز نشان داده شد.»

برای کسانی که هنوز از UA بر خلاف GA4 استفاده می کنند، به نظر می‌رسد که حساب‌های آنها ممکن است در زمان اضافه(مهلت گوگل به سایت‌ها برای فعال کردن GA4) گرفته شده باشد.

گوگل چه گفته است؟

در 1 ژوئیه، گوگل بیانیه‌ای در توییتر و مرکز راهنمایی آنالیتیکس منتشر کرد تا توضیح دهد که چرا برخی از افراد ممکن است همچنان به داده‌های یونیورسال آنالیتیکس خود دسترسی داشته باشند. موتور جستجو اعلام کرد که خاموشی یونیورسال آنالیتیکس در مراحل مختلف در حال انجام است. گوگل گفت:

“این یک شبه اتفاق نمی‌افتد، بنابراین برخی از ویژگی‌های Universal Analytics ممکن است به پردازش داده‌ها ادامه دهند.”

  1. با این حال، همه دارایی‌ها اکنون به صف اضافه شده‌اند و آنهایی که ارتقا را کامل نکرده‌اند، به‌صورت چرخشی شروع به کار خواهند کرد.
  2. Google Analytics 4 راه حل اندازه گیری نسل بعدی ما است و جایگزین Universal Analytics شده است.
  3. ویژگی‌های استاندارد Universal Analytics پردازش داده‌های جدید را متوقف کرده‌اند. برای حفظ اندازه گیری وب سایت خود، به یک ویژگی Google Analytics 4 نیاز دارید.

ما قویاً شما را تشویق می‌کنیم که در اسرع وقت به Google Analytics 4 بروید. اگر از داده‌های Universal Analytics در حساب Google Ads خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که پیوندهای Google Analytics متعلق به Universal Analytics را به دارایی Google Analytics 4 خود منتقل کرده‌اید.

جدول زمانی. خاموش شدن یونیورسال آنالیتیکس در مراحل زیر انجام می شود و مرحله نهایی آن برای ژوئیه 2023 تعیین شده است:

مارس 2023: Google به طور خودکار دارایی GA4 را برای بازاریابانی ایجاد کرد که از گزینه ایجاد دارایی خودکار انصراف ندادند. در صورت امکان، از برچسب‌های سایت موجود استفاده شد.

جولای 2023: UA پردازش بازدیدها را متوقف می‌کند، از جمله ویژگی های استاندارد در حساب هایی که شامل 360 ویژگی نیز هستند. بازاریابان هنوز تا جولای 2024 به داده های پردازش شده قبلی در دارایی UA خود دسترسی دارند.

جولای 2024: همه بازاریابان، حتی آنهایی که دارای 360 ویژگی هستند، دیگر به رابط کاربری UA و API دسترسی نخواهند داشت.

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ