محتوای سنگ بنا (cornerstone) چیست؟

محتوای سنگ بنا چیست؟

محتوای سنگ بنا هسته اصلی وب سایت شما است. محتوای سنگ بنا یا محتوای بنیادین شامل بهترین و مهمترین مقالات در سایت شما است. صفحات یا پست‌هایی که می‌خواهید بالاترین رتبه را در موتورهای جستجو داشته باشند را در سایت خود به عنوان محتوای سنگ بنا مشخص کنید تا امر دلخواه شما اتفاق بیفتد. مقالات سنگ بنا معمولاً مقاله‌های نسبتاً طولانی و آموزنده‌ای هستند که بینش‌های پست‌های وبلاگ مختلف را ترکیب می‌کنند و هر چیزی را که در مورد یک موضوع خاص و مهم پوشش می‌دهند.

تمرکز صفحات cornerstone به جای فروش محصولات، ارائه بهترین و کامل‌‎ترین اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است. با این حال، این صفحات وظیفه تبلیغ محصولات شما را نیز برعهده دارند. در ادامه در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

محتوای سنگ بنا می‌تواند یک پست وبلاگ یا یک صفحه باشد. اما هر کدام که هستند، باید مطمئن شوید که بسیار خوب نوشته شده‌اند، مرتباً آنها را به‌روزرسانی کنید، و هدفتان این باشد که آنها را برای رقابتی‌ترین کلمات کلیدی خود رتبه‌بندی کنید. قبلاً هم در مورد این موضوع صحبت کرده‌ایم که آپدیت کردن محتوا هر چندوقت یکبار تاثیر بسیار بالایی در بهبود جایگاه آن صفحه در نتایج جستجو دارد.

چرا مقالات سنگ بنا برای سئو بسیار مهم هستند؟

محتوای سنگ بنا نقش مهمی در هر استراتژی سئو دارد. رتبه بندی برای عبارات جستجویی که بسیار محبوب هستند ممکن است دشوار باشد، اما یک رویکرد سنگ بنای پایه می‌تواند به شما در مقابله با آن عبارات جستجوی رقابتی کمک کند. اگر صفحات زیادی در مورد موضوعات مشابه می‌نویسید، باید به گوگل بگویید کدام یک از آنها مهم‌ترین است. اگر این کار را نکنید، شانس خود را برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو از بین خواهید برد. لینک سازی داخلی صحیح بین پست‌های شما به گوگل می‌گوید که کدام مقاله مهم‌ترین است. در چک لیست داخلی سئو به این موضوع اشاره کرده‌ایم که لینک سازی داخلی می‌تواند به موتورهای جستجو بگوید که کدام صفحه، معتبرترین صفحه شما از نظر محتوایی است!

ساختار پیوند برای سنگ بنا

مقالات Cornerstone باید جایگاه برجسته‌ای در وب سایت شما داشته باشند. در حالت ایده آل، شخصی باید بتواند مستقیماً از صفحه اصلی شما روی مقالات سنگ بنای شما کلیک کند. همچنین، همه پست‌های دیگر شما در مورد موضوعات مشابه باید به مقاله سنگ بنای مربوطه خود لینک شوند، بنابراین اهمیت آن از ساختار سایت شما مشخص است. همانطور که سایت شما رو به جلو حرکت می‌کند، تعداد زیادی پست وبلاگ جدید می نویسید که به آن موضوع از زوایای دیگر نزدیک می‌شود، که هر کدام باید به مقاله سنگ بنای شما لینک می‌شوند. این لینک سازی داخلی شانس رتبه بندی صفحات محتوای سنگ بنای شما را در جستجوهای گوگل به صورت چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

استعاره زیر ممکن است به شما در درک این اصل کمک کند: تصور کنید که به نقشه ایالت یا کشور نگاه می کنید. شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ همه به نحوی به هم مرتبط خواهند شد. اما شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچک جاده‌های بیشتری به سمت خود خواهند داشت. این شهرها سنگ بنای شما هستند و بیشترین مسیرهای ورودی را دریافت می‌کنند. شهرهای کوچک پست‌های شما در مورد موضوعات خاص‌تر هستند. برخی از جاده ها (لینک‌ها) منتهی به آنها هستند، اما نه به اندازه شهرهای بزرگ.

برای مثال، توسکاوب یک شرکت فعال در حوزه سئو، طراحی سایت و عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است. طبیعتاً مقالات وبلاگ سایت ما حول محور این سه موضوع هستند. اما با این حال ما باید مقالات سنگ بنای خود را مشخص کنیم تا گوگل متوجه شود که مقاله هدف و مقالات زیرمجموعه کدام هستند. مقاله “سئو چیست؟”، همان محتوای سنگ بنای سایت است و تمام مقالات دیگر در مورد موضوع سئو زیرمجموعه این مقاله هستند!

کدام مقالات سنگ بنای من هستند؟

سنگ بنای خود را با دقت انتخاب کنید. به چهار یا پنج صفحه ای فکر کنید که دوست دارید کسی در اولین بازدید از وب سایت شما بخواند. این مقالات باید سنگ بنای سایت شما باشند. کدام مقاله برای شما مهمتر است؟ کامل ترین و معتبرترین کدام ها هستند؟ آیا این کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهند که بیشتر می‌خواهید برای آنها رتبه بندی کنید؟

اگر وب سایت شما بزرگ باشد، سنگ بنای بیشتری نسبت به زمانی که وب سایت شما کوچک باشد خواهید داشت. احتمالاً در مورد بیش از یک موضوع می نویسید، بنابراین حتماً از هر دسته یک مقاله سنگ بنا انتخاب کنید.

به سنگ بنای خود توجه بیشتری کنید

مفهوم محتوای سنگ بنا به قدری مهم است که افزونه‌های سئو گزینه‌ای برای نشان دادن اینکه آیا یک صفحه محتوای سنگ بنای است یا خیر را در خود جای داده‌اند.. اگر صفحاتی را به عنوان محتوای سنگ بنا علامت گذاری می‌کنید، ابزارهای سئو به شما کمک می‌کنند تا محتوای اصلی بنویسید و یک استراتژی لینک سازی داخلی قدرتمند بسازید.

علامت گذاری مقالات سنگ بنای خود به این معنی است که می توانید لیستی از آنها را در نمای کلی پست خود ایجاد کنید، بنابراین می‌توانید به راحتی روی بهبود آنها کار کنید.

بهینه سازی سنگ بنای خود با Yoast SEO

Yoast SEO تجزیه و تحلیل محتوای سنگ بنای خاصی را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا محتوای سنگ بنای خود را بهینه کنید. Yoast SEO برای وردپرس همچنین شامل یک شمارنده پیوند متنی است که در آن مقالات سنگ بنا نسبت به پست‌های دیگر اولویت دارند.

تجزیه و تحلیل سنگ بنا

اگر واقعاً می خواهید مقالات سنگ بنای خود را عالی بسازید، به تجزیه و تحلیل محتوای خاصی برای سنگ بنا نیاز دارید. محتوایی که به‌عنوان سنگ‌بنای علامت‌گذاری شده‌اند، در مورد سئو و خوانایی در تحلیل محتوا با دقت بیشتری نسبت به معمول مورد قضاوت قرار می‌گیرند، زیرا می‌خواهید این مقاله طولانی‌تر باشد، محتوای عالی داشته باشد، توجه خواننده را حفظ کند و رتبه بالایی داشته باشد. بخوانید که چگونه این تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا سنگ بنای خود را در Yoast SEO برای WordPress و Yoast SEO برای Shopify بهینه کنید.

پیشنهادات لینک سازی داخلی

پیش‌تر در مورد اهمیت لینک سازی داخلی برای بولد کردن محتوای سنگ بنا سایت صحبت کرده‌ایم، اما بگذارید این موضوع را بیشتر برای شما باز کنیم. برای مثال، شما یک صفحه با عنوان A دارید و می‌خواهید این صفحه را به عنوان محتوای سنگ بنا یا محتوای بنیادین خود قرار دهید. در ادامه شما مقالات دیگری را با عناوین B، C، D و غیره منتشر می‌کنید، اما از آنجا که همه مقالات تازه منتشر شده، ریزموضوعات مقاله A را پوشش می‌دهند، پس همه این صفحات به صفحه A لینک می‌شوند.

5 گام تا یک رویکرد سنگ بنای عالی

در حالت ایده آل، شما باید تحقیقات گسترده‌ای در مورد کلمات کلیدی انجام دهید، که به شما کمک می‌کند تا مقالات سنگ بنای واقعا عالی، طولانی، آموزنده و زیبا نوشته شده را تولید کنید. اما اگر آنقدر زمان نداشته باشید چه؟ و اگر قبلاً تعداد زیادی مقاله نوشته‌اید چه می‌شود؟ این پنج مرحله را برای ایجاد محتوای سنگ بنای عالی دنبال کنید.

مرحله 1: به کلمات کلیدی خود فکر کنید

شما باید در مورد کلمات کلیدی ضروری که می‌خواهید در آن رتبه بگیرید تصمیم بگیرید. مقالات سنگ بنای شما باید برای کلمات کلیدی “کلی یا جنرال” یا رقابتی‌ترین بهینه سازی شوند، بنابراین حتماً برخی از تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.

مرحله 2: بهترین پست را انتخاب کنید

پست‌هایی را مرور کنید که برای کلمات کلیدی پیرامون مهم ترین کلمات کلیدی بهینه شده‌اند. به نظر شما کدام پست بهترین است؟ از این به بعد آن پست سنگ بنای شما خواهد بود!

مرحله 3: آن را بازنویسی کنید

مقاله سنگ بنای خود را بازنویسی کنید. آن را عالی و سئو پسند کنید. از آنجایی که مقالات سنگ بنا معمولا طولانی هستند، به خوانایی بیشتر توجه کنید. مطمئن شوید که از سرفصل های زیادی استفاده می‌کنید. یک نمایه در ابتدای مقاله سنگ بنای طولانی نیز ایده خوبی است. مقاله خود را گسترش دهید و مطمئن شوید که کاملاً به روز است. و فراموش نکنید که آن مقاله را به طور مرتب بازنویسی و به روز کنید.

مرحله 4: پست های دیگر خود را در انواع دم بلند بهینه کنید

سایر پست‌های وبلاگ در مورد موضوعات مشابه به عنوان مقاله سنگ بنای شما باید برای انواع کلمات کلیدی طولانی یا Longtail Keywords بهینه شوند.

مرحله 5: پیوند از آخر به اول

شما باید به گوگل بگویید که مقاله سنگ بنای جدید شما مهمترین مقاله در مورد آن موضوع در سایت شما است. فراموش نکنید که از تمام مقالات دنباله‌دار به مقاله سنگ بنای خود لینک دهید! مهم نیست چقدر از زمان منتشر مقالات زیرمجموعه موضوع اصلی گذشته شده است، تمام آن‌ها باید به مقاله سنگ بنا لینک شوند.

موفقیتهای سریع!

در زندگی واقعی، شاید شما زمان لازم برای ایجاد چنین ساختار پیچیده‌ای را نداشته باشید. با این حال، نوشتن یک مقاله در مورد یک موضوع خاص اغلب منجر به الهام گرفتن برای نوشتن مقاله در مورد یک موضوع مشابه می‌شود. سپس باید سعی کنید این پست دوم را برای یک کلمه کلیدی متفاوت بهینه کنید و این پست ها را به صورت داخلی پیوند دهید. دقت کنید که کلمات کلیدی یکسان نباید برای چند صفحه استفاده شود، این کار صفحات شما را رقیب یکدیگر می‌کند که اصلاً برای سئو سایت خوب نخواهد بود.

نکته: هر بار که پستی می‌نویسید، باید به پست‌های مشابهی که نوشته‌اید فکر کنید و به آنها لینک دهید.

همچنین، مطمئن شوید که ساختار لینک سازی داخلی را درست تنظیم کرده‌اید. این کار وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و واقعا می‌تواند به رتبه بندی مهم ترین مقاله شما کمک کند. به تمام پست‌های موضوعی که قبلاً درباره آن نوشته‌اید نگاهی بیندازید و از همه پست‌های (کمتر جذاب) خود در مورد آن موضوع خاص، پیوندهایی به مهم‌ترین مقاله خود اضافه کنید.

حرف آخر

ساختار سایت برای سئو مهم است. داشتن ساختار سایت محکم به این معنی است که هم موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی در سایت شما حرکت کنند تا آنچه را که می خواهند پیدا کنند. تیم توسکاوب تلاش کرد تا در مورد محتوای سنگ بنا برای شما بینش واضح فراهم کند تا بتوانید با استفاده از آن عملکرد وبلاگ خود را بهتر کنید.

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ