سیاست گوگل در مورد محتوای هوش مصنوعی و E-E-A-T

کارمند گوگل در مورد اینکه آیا محتوای هوش مصنوعی باید برچسب گذاری شود یا خیر، اظهار می کند که گوگل محتوای طبیعی و خط مشی هوش مصنوعی در حال تحول را در E-E-A-T رتبه بندی می کند.

گری ایلیس از گوگل و دیگران به بسیاری از سوالات مرتبط با هوش مصنوعی در Google Search Central Live Tokyo 2023 پاسخ دادند و بینش های جدیدی در مورد رویکردها و توصیه‌های گوگل در مورد محتوا تولید شده توسط هوش مصنوعی به اشتراک گذاشتند.

کنیچی سوزوکی، کارشناس بازاریابی جستجوی ژاپنی (پروفایل توییتر) در Search Central Tokyo 2023 ارائه شد و متعاقباً یک پست وبلاگی به زبان ژاپنی منتشر کرد که بینش های برتر از این رویداد را خلاصه کرد.

برخی از مواردی که به اشتراک گذاشته شده است در حال حاضر به خوبی شناخته شده و مستند هستند، مانند اینکه برای Google مهم نیست که محتوا تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد یا خیر. هم برای محتوای تولید شده با هوش مصنوعی و هم برای محتوای ترجمه شده، چیزی که برای گوگل اهمیت دارد کیفیت محتوا است.

نحوه برخورد گوگل با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

برچسب زدن به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

چیزی که ممکن است کمتر شناخته شده باشد این است که آیا گوگل بین محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تمایز قائل است یا خیر. کارمند گوگل، احتمالاً گری ایلیس، پاسخ داد که گوگل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را برچسب گذاری نمی‌کند.

آیا ناشران باید محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را برچسب گذاری کنند؟

در حال حاضر اتحادیه اروپا از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌خواهد که به ‌منظور مبارزه با اخبار جعلی، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را داوطلبانه برچسب‌گذاری کنند.

و گوگل در حال حاضر توصیه می‌کند (اما نیازی ندارد) که ناشران با استفاده از فراداده داده‌های تصویر IPTC، تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری کنند، و اضافه می‌کند که شرکت‌های هوش مصنوعی تصویر در آینده نزدیک شروع به اضافه کردن خودکار ابرداده خواهند کرد.

اما محتوای متنی چطور؟

آیا ناشران ملزم به برچسب گذاری محتوای متنی خود به عنوان تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند؟

با کمال تعجب، پاسخ منفی است، لازم نیست. کنیچی سوزوکی نوشت تا جایی که به گوگل مربوط می‌شود، نیازی به برچسب زدن صریح محتوای هوش مصنوعی نیست. کارمند Google گفت که قضاوت در مورد اینکه آیا تجربه کاربری با محتوای هوش مصنوعی بهتری است یا خیر را به ناشران واگذار می‌کنند.

ترجمه فارسی آنچه کنیچی به ژاپنی نوشته است:

از نقطه نظر گوگل، نیازی به برچسب زدن صریح محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به عنوان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی نیست، زیرا ما ماهیت محتوا را ارزیابی می کنیم.

اگر فکر می‌کنید که کاربر باید بداند محتوا توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است، می توانید آن را مشخص کنید.

او همچنین نوشت که گوگل نسبت به انتشار محتوای هوش مصنوعی همانطور که هست بدون اینکه ویرایشگر انسانی قبل از انتشار آن را بررسی کند، هشدار داده است. آنها همچنین توصیه کردند که همین رویکرد را در مورد محتوای ترجمه شده در پیش بگیرند، که یک انسان باید قبل از انتشار نیز بررسی کند.

محتوای طبیعی در بالاترین رتبه قرار دارد

یکی از جالب‌ترین نظرات گوگل یادآوری این بود که الگوریتم‌ها و سیگنال‌های آن‌ها بر اساس محتوای انسانی است و به همین دلیل محتوای طبیعی یا ارگانیک را در بالاترین رتبه قرار می‌دهد.

ترجمه انگلیسی زبان ژاپنی اصلی این است:

الگوریتم‌ها و سیگنال‌های مبتنی بر ML (یادگیری ماشین) از محتوای نوشته شده توسط انسان برای انسان‌ها یاد می‌گیرند. بنابراین، محتوای طبیعی را درک کنید و آن را در بالای صفحه نمایش دهید.»

گوگل چگونه با محتوای هوش مصنوعی و E-E-A-T برخورد می کند؟

E-E-A-T مخفف به معنای تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد است.

این چیزی است که برای اولین بار در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل ذکر شد، و توصیه می‌کند که ارزیابی کنندگان به دنبال شواهدی بگردند که نشان دهد نویسنده از موقعیتی با تجربه در موضوع می نویسد. یک هوش مصنوعی در حال حاضر نمی‌تواند ادعای تجربه در هیچ موضوع یا محصولی داشته باشد.

بنابراین ظاهراً غیرممکن است که یک هوش مصنوعی بتواند آستانه کیفیت را برای انواع خاصی از محتوایی که نیاز به تجربه دارند برآورده کند.

کارمند Google پاسخ داد که آنها در حال گفتگوهای داخلی در مورد آن هستند و هنوز به یک خط مشی نرسیده‌اند. آنها گفتند که به محض اینکه روی آن تصمیم گیری کنند، سیاستی را اعلام خواهند کرد.

سیاست‌های هوش مصنوعی در حال تغییر هستند

ما به دلیل در دسترس بودن هوش مصنوعی و عدم اعتماد به آن، در لحظه‌ای از گذار زندگی می‌کنیم. شرکت‌های رسانه‌ای اصلی که برای آزمایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی عجله داشتند، بی سر و صدا برای ارزیابی مجدد کاهش یافته‌اند.

ChatGPT و هوش مصنوعی مولد مشابه مانند Bard صراحتاً برای ایجاد محتوا آموزش ندیده‌اند.

بنابراین شاید تعجب آور نباشد که گوگل در حال حاضر توصیه می‌کند که ناشران همچنان مراقب کیفیت محتوای خود باشند.

Source

admin

admin

0 Comments

Submit a Comment

دسته بندی‌ها

آخرین خبرها

آخرین مطالب وبلاگ

 مطالب پیشنهادی و داغ